Kaksosista haaveilevat "hullut"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myymä

Vieras
Laitetaas tähän pinoon meitä, jotka ovat haaveilleet kaksosista! Mä en tiedä olenko mä pöpi päästäni, enkä tosiaan osaa mitenkään selittää tätä hurahdusta mutta mä oon haaveillut tosi pitkään saavani joskus kaksoset...

Ajatus lähti suurempiin tunnelmiin esikoista odottaessa kun alkuraskaudessa oli kipuja joiden takia menin alkuraskauden ultraan ja siellä oli näkyvissä kaksi sikiöpussia. Saimme 2 viikkoa aikaa miettiä tulevaisuutta kahden kanssa kunnes seuraavassa ultrassa ei ollut näkyvissä enää kuin yksi. Pettymyshän se oli lopulta alku"shokin" jälkeen mutta kyllä sitä vieläkin miettii että voi kun olisikin tullut kaksi...

Meillä on äidin puolella suvussa useammatkin kaksoset (mm. äidin isä ja hänen veljensä olivat kaksoset ja sitten äidin serkuista löytyy paritkin kaksoset) joten elätän täällä hulluna vielä toiveita moisesta ... :D

Oon joskus ennen esikoista haaveillu kaksosista, mut esikoisen jälkeen on haaveet muuttunu ku totuus vauva-arjesta iski päin näköä :D toisaalta se ois niin kutkuttava ajatus jotta mikä jottei :whistle: tosin nyt ootan kakkosta ja ikäeroa esikon ja tämän väliin tulis 1v2kk joten siinähän mulla melkein ois jo kaksoset :D jos tää pikkunen päättää kyydissä pysyä :)

Alkuperäinen kirjoittaja kuupas:
tosin nyt ootan kakkosta ja ikäeroa esikon ja tämän väliin tulis 1v2kk joten siinähän mulla melkein ois jo kaksoset :D jos tää pikkunen päättää kyydissä pysyä :)

Ne EI ole edes melkein kaksoset tuolla ikäerolla, ei edes alle vuoden ikäerolla! Ihmiset joilla ei ole omia kaksosia ei voi tietää mitä on elää arkea KAHDEN SAMANIKÄISEN VAUVAN/TAAPERON kanssa! Älkää siis ikinä verratko omia eri ikäisiä lapsianne melkein kaksosiksi... Anteeksi purkautuminen, mutta asia on vaan näin.

Itselläni on kaksoset.

miekii toivoisin et jos saiskii kaksoset mut sit jos todella sais ni en kyl tiiä enää mitä mieltä sit ois :D Et vois olla aika hiljasta et jaksais... Tai ainahaa sitä jaksaa mut en mie sit sitä nii hurjasti toivo jos mietin mitä kaikkee se tois mukanaan.. Eikä meil suvus taida juuri kaksosii ees olla et tuskin edes tulis mut oishaa semmonenkii iha kivaa :)

itselläni on myös kaksoset ja olen TÄYSIN samaa mieltä turmiksen kanssa... eri ikäiset sisarukset eivät todellakaan ole kuin kaksoset.Kaksoset tuovat mukanaan tuplasti iloa mutta myös tuplasti työtä ja varsinkin riittämättömyyden tunnetta.

No uskosin, et kaikki sen kyl ymmärtää, et kaksoset on eri asia kuin pienel ikäerol olevat lapset.. Ja kaikki ymmärtää varmaan senkin et kaksosten mukana tulee myös kaksinkertanen työ ja huoli. Eli turha siit on maitoja nostaa miu mielestäin.

Meille syntyi nuo kaksoset, tyttö ja poika, reilu 8 vuotta sitten. Me päästiin suht helpolla.. Kumpikin söi ja nukkui hyvin. Melko nopeasti saatiin kummallekin sama rytmi, jne. Mutta kyllä sitä oli ainakin sen ensimmäisen vuoden ihan unessa. Kun toista pidit hyvänä ja sylissä, mietit samalla, että toinen jää ilman huomiota, vaikka kumpikin sai ajallaan syliä ja lämpöä... ja joskus pidin molempiakin yhtä aikaa sylissä!

Nyt kun sitten haaveillaan siitä kolmannesta lapsosesta, niin täytyy kyllä rehellisesti sanoa, että yksi piisaisi tälläkertaa. :p Sais kokea sen minkälaista on yhden kanssa... :attn:

Miksei.. kun 2 vuotta on odotellu että tulis se ykskin, niin vielä hienompaahan se ois jos tulis samalla vaivalla ja hinnalla "tuplavoitto", niin ei samaan hoitorumbaan tarvis ihan heti uudestaan ruveta.. Oishan meillä nytten varmaan jo kolmaskin pian tulossa jos kaikki ois ihan menny putkeen.. mutku ei :'(

mulla on 6- vuotiaat pojat. mun mielestä ollaan päästy helpolla ja sen jälkeen kun täyttivät 3 vuotta(siihen mennessä en tainnut nukkua yhtään kokonaista yötä...) niin mun mielestä on ollut helpompaa kuin että oli 2 eri-ikäistä lasta. Kaverilla on just silleen EIKÄ KÄY KATEEX!!! Esim. toinen roikkuu tissillä ja toinen juoksee pää kolmantena jalkanan jonnekin eikä usko mitään jne... tai sitten ku on 1 vaikka 4-5-6 -vuotias lapsi ja sit tulee pieni vauva; ei oo helppoo. KÄÄKS... ainakin lähipiirissä on hyviä esimerkkejä äideistä joilla päät hajoaa.
Totta on se että vauvana kaksoset vaatii enemmän; ei ne mene samalla kädellä hoitamalla. Mutta heti kun jo ymmärtävät jotain niin on se kivaa kun niistä on seuraa toisilleen! :) ja se jos mikä helpottaa vanhempien "taakkaa".
suosittelen kaksosia kaikille! ;)

Hih, mä oon hullu. yhdessä vaiheessa haaveilin jopa kolmosista tai nelosista :ashamed: :x :laugh: Mutta se olis jo kyllä jo aika vaikeaa ja saisi pelätä että selviääkö niin moni vauva.
Kaksoset olis kivat mutta ihan yksikin tietty riittäis :)

Kaksoset on aivan ihania;nimim.kahden vuoden kokemuksella tiedän...!!! :whistle: ;)

Kumpaakaan en pois antais ikinä :heart: :heart: ja oon iloinen kun meille suotiin tuplat,mutta jos vielä joskus meille vauvaa odoteltaisiin,niin mieluummin yksi kerrallaan... ;)
Toiset tuplat perätysten olis varmaan aika hurjaa.... ;)

puolison isä oli kaksonen (erimunaiset), veljensä kuoli tulipalossa pienenä ja minä en koskaan saanut appiukkoa tavattua kun ehti kutvale kuolemaan ennenkuin ukon kanssa törmättiin :( :'( oli aika vänkä persoona kuulemma..
niin pohdin vain että heilläkin oli tuo "rasite" suvussaan..

kuinkahan se todennäköisyys hyppäsi kun muistan jostain joskus lukeneeni että joka toinen sukupolvi on todennäköisemmin "kaksosvaarassa" raskautua kuin jokainen ?
onko ihan hömpänpömppää vai onko jollai joka polvessa kokemuksia ?

kaksosia täälläkin toivottaisiin :) :heart:

meillä suvussa ainakin kahdet kaksoset,voi olla enempikin joita en sit tiedä.me kun tyttöä odotettiin ni oli kohdussa kaksi sikiöpussia mutta toiseen ei sit ollutkaan alkanut kasvaa mitään.pettymys oli suuri :(

Täällä kans yksi :wave: Toivoisin noiden meidän kahden pojan seuraksi kaksosia, hullu kun olen :laugh: Siis tämä juontaa juurensa viimeiseen raskauteen, kun aluksi oli kaksi vauvaa, mutta alkuraskaudessa toinen meni kesken :( Jotenki sitä oli vaan vissiin niin odottanu kahta :ashamed: Mutta yksikin tosiaan riittäisi :heart:

Allusmamma oon ymmärtänyt, että tuo ominaisuus periytyy vain naisen kautta, ja niinhän sen luulisi olevan, koska erimunaiset kaksoset kaiketi syntyvät siitä, että 2 munasolua on kypsynyt samaan aikaan. Joten miehesi suku ei varmaan vaikuta sinun munasoluihisi, jos nyt ymmärsin oikein mitä ajat takaa. Mutta toivotaan kaksosia teille siitä huolimatta! :heart:

Itselle: ei kiitos, jos saa valita. :D

:wave: Minä myös Meillä kävi myös niin ikävästi että kuopusta kun aloin odottamaan alkoi se kaksosraskautena mutta toinen meni heti alkuunsa kesken. Verenvuodoista huolimatta saimme onneksemme pojan pitää.

Mutta siitä se ajatus sitten lähti. Ja ehkä myös sen takia haaveilen kaksosista että jos meille kolmaslapsi suodaan niin ottaisin mielelläni kaksi kerralla sillä terveydellisistä syistä se saattaa olla viimeinen raskauteni. Uskon kyllä että raskausaika olisi vaikea eikä pikkulapsiaikakaan olisi välttämättä helppo. Mutta pisemmällä tähtäimellä se olisi oikein ihanaa....

Vaikka, kunhan tulisi vielä edes se yksi. Se olisi pääasia. Mutta jos kaksi tulisi niin ei se minua haittaisi.

Meillä ei ole kummanpaan suvussa kaksosia mutta nämä lapsettumuuslääkkeet voisivat edesauttaa asiaa.....