kaksosetko?!

  • Viestiketjun aloittaja jkdjklfdjslfk
  • Ensimmäinen viesti
jkdjklfdjslfk
Olen käynyt kahdessa ultrassa, molemmissa todettiin sikiöitä kuitenkin olevan vain yksi. Odotan nyt toista lastani ja tämä potkii monta kertaa enemmän kuin ensimmäinen. Lisäksi potkut tuntuvat eri kohdissa..välillä alavatsalla ja välillä yhtä aikaa ylhäällä (voi olla kyllä pieniä nyrkiniskujakin:)).

Kohtuni kasvaa aika kovaa vauhtia (neuvolassa ihmettelivät) olen rv 26 ja kohdenpohjan korkeus 28cm. Alkuraskadessa kärsin kovasta pahoinvoinnista ja heikotuksesta. Äitini ja tätini ovat molemmat kaksosia, yhdellä serkullani on kaksoset. Onko yleistä että ultrassa ei kaksoisraskautta havaita?
Voiko minulla olla kyse kaksosista vai haaveilenko niistä niin paljon että vain kuvittelen:)
Olen kiitollinen vastauksista.
 
memmi82
Kyllä uskon että olisi näkynyt jo ultrassa jos kaksi kertaa olet käynyt. Mutta eihän sitä koskaan tiedä... :) Yleensä hyppää yhden sukupolven yli eli oma tyttäresi voisi saada kaksoset,erimunaiset. Identtisethän ovat "kohtalon oikku" joten niitä tulee vaikka ei olisikaan suvussa.

T:kohtalon oikkujen äiti :)
 
Kyllä olis jo näkyny ultras.. Eli siis jos sulla ei ole kaksos-siskoa tai veljeä itellä taikka sisaruksia jotka olis kaksoset? Jos ei, niin tällöin mun mielestä sulla olis iso riski saada kaksoset, jos teillä on suvussa epä-identtisiä (äitis,tätis...) Kaverini äiti myöskin kaksonen ja kaveri täräytti myös kaksoset. eihän ne kaksoset ensimmäisinä välttämättä synny ;) Voihan tuo kohdun nopea kasvu viitata runsaaseen lapsiveteenkin. :wave:

-myöskin luontoäidin "oikku"-rinsessat-
 
mun siskon mies on kaksonen ja hänen vanhempansa luulivat odottavan väin yhtä lastan kunnes 8kuulla sieltä löytykin toinen. Olivat koko ajan hämmästelly miksi maha on niin iso. Ei vaan jostain syystä ollu näkyny ultarssa. Joten kaikki on mahdollista.
 
Joskus muinoin kai oli yleistä ettei huomattu, eihän edes ultrattu samalla tavalla kuin nykyään. Kaikki on mahdollista tässä maailmassa, en sano ettei olisi, mutta minun "luonnonoikku"prinsessoitani eli identtisiä kaksostyttöjäni ultrattiin usein ja aina nähtiin heidät hyvin joka ultrassa. Jo ekasta ultrasta lähtien näin heidät selvästi itsekin liikkumassa. Meillä oli hyvin tiedossa molempien painot ja mitat ja muut tärkeät jutut koko raskauden ajan. Siksi siis tuntuu oudolta ettei toisessakaan ultrassa olisi huomattu. Mutta riippuu tietysti ultraajan ammattitaidosta ja kokemuksesta tuo näkeminen / näkemättömyys aika paljon. Onnea raskaudesta :wave: :wave:
 
phk
Etkös voi pyytää tuntemuksiesi perusteella vielä yhtä ultraa? Itsellä näkyi molemmat selkeästi kaikissa ultrissa. Kaikkihan voi olla vielä tänä päivänäkin mahdollista.
 
Alkuperäiselle kommentti, että ei tuo sun kohdunpohjan korkeus niin mieletön ole. Hieman yläkäyrällä joo, mutta ei hälyyttävästi.
Itse odotan kaksosia viikolla 22+1 ja tänään neuvolassa mitattiin korkeudeksi 29,5 joka on kuulemma ihan normaali kaksosraskaudessa.
Yksösraskauteen verrattuna kohdun koko vastaa n. viikon 31 kokoa.

Voihan toki olla, että toista sikiötä ei olisi huomattu, mutta se kuulostaa kyllä aika epätodennäköiseltä. Meillä kaksosraskaus varmistui viikolla 7.
Jos noin oikeesti pääsisi käymään niin olisi se mielestäni aikamoinen hoitovirhe.
 
Mun kaverin mies kun syntyi 30 vuotta sitten, ei hänen äitinsä tiennyt odottavansa kaksosia, koska missään ultrassa ei näkynyt kuin yksi, ja kun synnytys koitti, ja se yksi oli pihalla, sanoin tämä äiti että sieltä kyllä tulee vielä jotain, johonka lääkäri, että no niin tietysti tulee, se on se istukka, vaan sieltäpä tuli toinen samanlainen kuin eka poika oli, eli hän sai identtiset pojat.
Pojan äiti on itse myös identtinen kaksonen.

Nyt suvussa on kolmet kaksoset,
mummot on identtiset "tytöt"
isät on identtiset miehet
ja nyt on sitten pojalle tullut tyttö ja poika 3v.

Että näinkin voi käydä.
 

Yhteistyössä