Kaksoset ja erilaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en taas totakaan ymmärrä, tai omaan korvaan ei särähdä vaikka joku lapsiaan kutsuukin kaksosiksi.
Ihan samahan se on, jos olis kaksi tyttölasta, eri-ikäisiä, niin useastihan vanhemmat puhuvat lapsistaan "tytöt". Eikä se silti ole samaan muottiin tunkemista?
Samalla logiikalla siis kaksoset on kaksoset, se ei siitä muuksi muutu :D Siskokset on tytöt ja veljekset pojat.
"Kaksoseeet, syömään!".

"Kaksoset, nyt lähdetään kotiin".

Kyllä mun korvaan särähtää ja pahasti. Jostain syystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksönen;26715373:
Odotinkin Akaattia kommentoimaan... Siinä on hyvä esimerkki kaksossuhteesta, joka on vääristynyt riippuvaisuudeksi. Me kaikki muistamme ulkomaanmatkan tapahtumat vielä hyvin.

Ei mielestäni riippuvaisuudeksi.

"Kaksoseeet, syömään!".

"Kaksoset, nyt lähdetään kotiin".

Kyllä mun korvaan särähtää ja pahasti. Jostain syystä.

Minustakin tuo kuulostaa häiritsevältä, vaikka kaiketi tuota käyttävät eniten tyttö-poika -kaksosten lähipiiri. Kaikki samaa sukupuolta olevat kaksoset, joita tunnen, niin heistä käytetään "tytöt", "pojat" tai sitten ihan nimiä vain.

Jotenkaan tuo tytöt ja pojat ei kuulosta ollenkaan kamalalta toisin kuin tuo "kaksoset" tai "tuplat" tai mitä näitä nyt onkaan.

Minulla on itsellä kaksossisko. Lapsena meillä oli samanlaisia vaatteita ja erilaisia, osittain siksi että jos äiti löysi ihanan mekon eikä vastaavaa toista löytynyt oli helpompi ostaa samanlaiset. Tästä ei ikinä tehty mitään numeroa, ja isompana saimme itse olla päättämässä millaisia vaatteita ostetaan ja joskus ostettiin samanlaiset paidat tai äiti ompeli jotain molemmille. Meillä ei ainakaan ikinä mitenkään korostettu kaksosuutta, olimme aivan eri luoneteisia jo lapsena. Harrastuksista osa oli sama, jotkut taas eri harrastuksia nekin saimme itse päättää. Kotona meitä kohdeltiin aina yksilöinä, ja aikuisiällä meistä ei näyt mitenkään että olisimme edes sisaruksia vaikka ystäviä olemmekin. Omilla pojillani on 2 vuotta ikäeroa ja täytyy tunnustaa että ostan joskus samanlaisia vaatteita. Esimerkiksi juhlavaatteissa on käynyt niin, että olen löytäny nätit ja vatsaavaa ei ole löytynyt joten ostan samanlaiset.

Yhteistyössä