Kaksion vuokra 470€/kk lisäksi vesi ja sähkö.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on kallis asunto siihen nähden missä metässä mä asun, mutta täällä toki on kaikki vuokra-asunnot yhtä kalliita. 3 vuotta sitten rakennetusta pienkerrostalosta 3mh+avokeittiöolohuone+sauna 75,5 neliötä nii 750€/kk. Mulla kuuluu kyllä tähän toi autokatospaikka ja vesi oli jotain X€/kk ja sitte vesimittarit luetaan muutaman kuun välein ja niitä sitten tasitaan, jollei toi ennakkoon peritty summa riitä.

Me asutaan ihan kaupungin vuokra-asunnossa keski-suomessa ja vesi kuuluu kuin kuuluukin vuokraan =) Ihanaa kun ei tarvitse joka suihkua laskea että onko minuutin vai viisi minuuttia suihkun alla jos vesi maksaisi.

Täällä on tuo sama systeemi, epäilen että asutaan samassa kunnassa :) 60m2 kaksiosta maksettiin 4 vuotta sitten 430e/kk ja vesi kuului vuokraan. Pari vuotta sitten kolmio 80m2 610e/kk vesineen.

Täällä kolmion (n.76neliöö) vuokra on n.641€, johon kuuluu vuokran lisäksi vesi- ja netti. Otin vuokranantajan kautta laminaattilattian, joka nosti vuokraa 25€ ja oma saunavuoro perjantaisin sekä autolle paikka lisää hintaa 16€. Eli nyt maksan kolmiosta n.682€ kuussa. Aika lähellä tämän kaupungin keskustaa asustan lapsineni. :)

Typerää valittaa vuokran hinnasta kertomatta sijantia, koska Suomessa vuokraa maksetaan sijainnista, ei pelkästä asunnosta.
Itse maksan noin saman verran kolmiosta PK-seudulla.

Mulla on 26m2 hintaan 600,- + vesi ja sähkö. Kaukolämpökerrostalo kehäkolmosen sisäpuolella. Pienenä ihmeenä pidän sitä, että yksinäiselle keski- ikäiselle eromiehelle ylipäänsä löytyi luukku.

Kaupungin kämppä? Ihmeellistä tosiaan, että yksinäiselle miehelle se järjestyi? Olitko edes kiireellisyysluokkaa 1 hakiessa? Yksiöt ovat sitäpaitsi kaikkein suosituimpia ja niihin on pisin jono.

Itse olen jonottanut vuoden >60m2 kämppää mistä tahansa Helsingistä. Olen kiireellisyysluokka 1, mutta en ole saanut yhtään tarjousta.

[QUOTE="vantaalainen";30440211]Minä maksan täällä Vantaalla vuokraa 950e kolmiosta, 74 neliötä. Vuoden alussa nousee 1000 euroon. Että revi siitä.[/QUOTE]

Toikin on tosi halpa. Katsopa yleisesti vuokria kolmioon Vantaalla, niin huomaat että yleensä maksetaan > 1000e/kk.

Mulla on 57 neliötä Porvoossa lähiössä, vuokra 605 euroa. VVO:n kämppä. Vettä ei tarvitse erikseen maksaa, mutta sähköt ja netti tietenkin tulee päälle.(toisilla kun näköjään saa netin sisältymään vuokraan.)

[QUOTE="huh";30439476]Kyllä on kallis vuokra. Millaisia vuokria te muut maksatte?[/QUOTE]

Asumme Oulussa 4-5 huoneen asunnossa.
Vuokra on 900.
Sähköön (lämmitys, vedenlämmitys, ja muu sähkö) menee keskimäärin 300 kuussa. (Kesällä vähemmän, talvella enemmän.)
Veteen menee noin 400 vuodessa eli hiukan yli 30 kuussa.
Jätemaksuihin menee noin 50 kuussa

eli yhteensä noin 1280 kuussa maksaa asuminen kaksi kertaa isommassa asunnossa lähiössä kaukana keskustasta. Sanoisin siis, että aika halvalla asutte...

Yhteistyössä