kaksio kolmelle..

• Viestiketjun aloittaja Jennu82
  • Ensimmäinen viesti
Jennu82
alkoi ahdistaan kun vauva tulee heinä-elokuussa ja muutto uuteen asuntoon on elokuun puoles välis...ja aloin miettiin että kuinka kauan riittää kaksio kolmelle??kyllä se varmaan sen pari vuotta menee jos jaksaa leluja olohuoneessa..vai?mut sitte pitää varmaan hommata jo kolmio..kokemuksia??

Me asuttiin kaksiossa (63neliötä) vielä keväällä. Meitä oli 2aikuista 8-vuotias lapsi ja koira. Kyllähän se ahtaus alko ärsyttämään, varsinkin kun pojalla kävi paljon kavereita kylässä, niin silloin tuntu, että tila loppuu!
Pienen lapsen kanssa sitä pystyy kyllä aika kauan asumaan ennen kuin ahdasta tulee... :)

kaikkeen sopeutuu, mutta ihminen(ainakin minä) on niin vaativainen...Ekan syntyessä asuttiin kaksiossa (n.60m2), tämän ollessa 5kk muutettiin kolmioon (84m2) ja sitten syntyi pikkukakkonen...tällä hetkellä asutaan ok- talossa 110m2 ja kolmas suunnitteilla...Ja älyttömät paineet miten tähän ny enää kolmas mahtuu..nyt kun kaikilla on omat huoneetkin...Että näin meillä :headwall:

asuttin kaksiossa ku aloin oottaan, muutettiin ennen lapsen syntymää sit kolmioon, nyt muutettiin 2v8kk tyttelinkans kaksioon kahestaan ja voi juma,äkkiä pois, tavarat kokoajan levällään ja olohuoneessa tietenkin,makuhuoneeseen juuri ja juuri mahtu oma ja tyttelin sänky. inhoon ku rattaat,tytön pyörä ym... isot romut sisälä, hermot menee...

kakspluskaks
meitä kaksiossa NELJÄ!!ja niin ahasta että.. makuuhuone täynnä sänkyjä, vaatteet ei mahu mihkää..lelut pitkin olohuonetta, ei mahu kirjvahyllyggä.kovasti kahtellaa ok-taloa ku "kohta" meit on viisi!

Meitä oli kaksi aikuista, 1 lapsi ja 2 isoa koiraa. Asunto 61 m/2.
Tosin rivitalo ja aika iso piha.

Makuuhuoneessa on parvisänky, joten lattialle jää tilaa sopivasti. Ja lelut myös pysyy makuuhuoneessa. Kaappitilaa liian vähän, mutta muuten menee.

Kyllä isompi mukava olisi, mutta kyllä tännekin mahtuu niin kauan, kunnes poika murrosikään tulee.

pieni pesusieni
Me asuttiin 55 neliöisessä kaksiossa kun poika syntyi....ja asuttiin muutes vielä pojan täyttäessä 1veekin...
Kyllähän sitä tilanpuutetta oli. Ja varsinkin kun asuttiin vielä kerrostalossa,-jotenka vaunutkin piti raahata aina kämppään sisään \|O
Leluja siellä täällä :D ,mutta sopu sijaa antaa.... :D :D
Pakko oli muuttaa pois,kun toinen muksu oli syntymäisillään ja me 4 ei todellakaan olis enää sinne kaksioon mahduttu(kun ei silloiseen seuraavaan asuntoon-kolmioonkaan meinattu mahtua)

Siin aluks ei kolmatta huonetta tarvi.. ei me ainakaan käytetty pojan huonetta muuta kun varastona kunnes poika oli 4-5kk ja muutti sinne. lelut on silti olkkarissa kun enhän mä laita 8kk poikaa yksin leikkimään omaan huoneeseen kun muut on olkkarissa. Leluihin tottuu ja kerään ne aina isoon koriin kun poika nukkuu ja sit se saa levittää ne taas herätessään. En kyl osais kuvitella et se olis pidempään meidän kaa nukkunu. Kyl mä tykkään mun omasta tilasta, sisustuksesta, ym. En ikinä pystyis asumaan kaksiossa lapsen/lasten ja miehen kanssa. Prioriteetit kaikilla mut mulle on tärkeää oma tila ja niin on varmaan lapsellekkin.

Siin aluks ei kolmatta huonetta tarvi.. ei me ainakaan käytetty pojan huonetta muuta kun varastona kunnes poika oli 4-5kk ja muutti sinne. lelut on silti olkkarissa kun enhän mä laita 8kk poikaa yksin leikkimään omaan huoneeseen kun muut on olkkarissa. Leluihin tottuu ja kerään ne aina isoon koriin kun poika nukkuu ja sit se saa levittää ne taas herätessään. En kyl osais kuvitella et se olis pidempään meidän kaa nukkunu. Kyl mä tykkään mun omasta tilasta, sisustuksesta, ym. En ikinä pystyis asumaan kaksiossa lapsen/lasten ja miehen kanssa kun lapset on vanhempia kuin 1-2. Prioriteetit kaikilla mut mulle on tärkeää oma tila ja on vaikea ymmärtää miten jotkut voi asua noin tiiviisti yhdessä lastensa kanssa.

jessicanmami
Meitä asuu kaks aikuista yks reilu 2v tyttö ja yks marsu kaksios 62 neliöö.ja kyllä ollaan isompaa jo kaipailtu ku ei tuo tytön sänky meinaa mahtua minnekkään nytkin yhen oven edessä kun on sen verran huono pohjaratkaisu mut minkäs teet ku ennen ei päästy kattomaan asuntoa ku piti jo päättää et muutetaan ja oli vuokrasopimukset kirjotettu ja avaimet kädes.....

Me asuttiin kaksiossa (42neliötä) pojan ensimmäinen vuosi ja hyvin mahduttiin. sitten alkoi tavaraa kertymään sen verran enemmän että muutettiin kolmioon. Ja tässä meinattiin asustaa kun neljäskin joukkoomme liittyy :heart: , lapset jakavat saman huoneen.

Yhteistyössä