Kaksinaamaiset tehyläiset

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ensin halusivat palkankorotuksen HOITAJIEN vastuullisen ja raskaan työn takia ja naisvaltaisen alan tuloerojen korjaamisen vuoksi. Sitten näyttivät vastuuttomuuttaan pakenemalla osatoilta, kun työmääräyksiä jaettiin, vaikka olivat työvuorossa ja vastuussa potilaista.
Nyt saivat korotuksen vain tehyläisille.
Ovat siitä ihan riemuissaan, kun korotus on vain tehyläisille.
Eikö muiden hoitajien työ enää olekaan vastuullista ja raskasta? Eikö tuo tehyläisten korotus lisää epätasa-arvoa palkkauksessa ja tuloeroja??
Puheet oli hienoja, mutta oma napa kuitenkin vain mielessä.
Toivottavasti käyttävät jatkossakin niitä tahdonasia-nappeja, että tietää väistää kaukaa!

no joo
ite en oo niinkään puolesta enkä vastaan, mutta sen sanon että jos muut liitot vetäytyivät (menivät siitä mistä aita on matalin) niin sopimus kuuluu silloin VAIN tehylle. Ja kaikkihan niitä korotuksia saa, vaan erilaisilla sopimuksilla

mua ärsyttää nykyisin koko tehy hoitsukansa. no ei se korotus niiden työnraskautta ja kiiretää vähennä. voi käydä niin että työ muuttuu entistä raskaammaksi ja kiireemmäksi,´kunn kunta varmasti tän jälkeen pitää toissä vain minimimäärän hoitsuja. ja loppukädessä siitä kärsivät potilaat.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
mua ärsyttää nykyisin koko tehy hoitsukansa. no ei se korotus niiden työnraskautta ja kiiretää vähennä. voi käydä niin että työ muuttuu entistä raskaammaksi ja kiireemmäksi,´kunn kunta varmasti tän jälkeen pitää toissä vain minimimäärän hoitsuja. ja loppukädessä siitä kärsivät potilaat.
Näinpä!

...
Ai tän jälkeen on se minimi määrä? Kuule huomaa ettei sulla ole aavistustakaan minkälainen hoitaja tilanne on ollut viimeiset 20 vuotta... Sehän se on ollut aina perusteena ettei voi palkkoja nostaa kun tarvitaan lisää henkilökuntaa, no eipä ole vain näkynyt...

no joo
tää on totta. ite oon hoitaja ja olen sitä mieltä että kiva kun niitä korotuksia tuli, mutta olisin sitä työtä tehnyt ilman niitä korotuksia. Jos haluaa kovan palkan ja se raha on tärkeintä, niin sitten pitää lukea johonkin muuhun ammattiin. Me ollaan molemmat miehen kanssa hoitajia ja palkka on mitä on ja sen mukaan eletään.

...
Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
tää on totta. ite oon hoitaja ja olen sitä mieltä että kiva kun niitä korotuksia tuli, mutta olisin sitä työtä tehnyt ilman niitä korotuksia. Jos haluaa kovan palkan ja se raha on tärkeintä, niin sitten pitää lukea johonkin muuhun ammattiin. Me ollaan molemmat miehen kanssa hoitajia ja palkka on mitä on ja sen mukaan eletään.
Säähän voit antaa vaikka hyväntekeväisyyteen sen oman osasi, vai mitä?

Äiti79
Eikös siinä sopimuksessa ollut se tuottavuusehto. Eli mitä vähemmällä henkilöstöllä pärjätään vuonna 2010 sitä enemmän töissä olevat saavat palkkaa. Joten näin sitä työtä lisätään ja kustannuksissa säästetään.

no joo
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
Säähän voit antaa vaikka hyväntekeväisyyteen sen oman osasi, vai mitä?
no vaikka sitten sinne jos se jonkun mieltä lohduttaa. en mä sano ettei se kelpaa meille, mutta että olisin pärjännyt ilmankin. Nyt se vaan helpottaa esim. remonttia jne. Ilman korotuksia niitä ei olis tehty

voivee
Nainen on naiselle susi ja kateus on kiimaakin pahempaa... nämä kaksi sanontaa on tullut tällä palstalla tän tehy-keskustelun aikana erittäin selkeästi esiin. :headwall:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja voivee:
Nainen on naiselle susi ja kateus on kiimaakin pahempaa... nämä kaksi sanontaa on tullut tällä palstalla tän tehy-keskustelun aikana erittäin selkeästi esiin. :headwall:
Mulle on aivan sama onko ne hoitsut naisia vai miehiä, mutta säälittävää kiristää ihmisiä tuolla tavalla. Lähes jokainen ammatti on yhtä tärkeä ja pitkällä aikavälillä aiheuttaisi ongelmia. Mitä siitä tulisi jos kaikki menisivät lakkoon ja yhtä lapsellisella tavalla vaatisivat itselleen noin suuria korotuksia. Toivottavasti ahneella on paskainen loppu.

vieraana
Just sanottiin radion uutisissa että Superin ja Tehyn sopimusten 2 ekaa vuotta on "samanlaisia" ts. molempien jäsenet tienaa saman verran ja Superin sopimushan on vaan 2-vuotinen eli sitten heillä on mahdollisuus neuvotella samanarvoinen sopimus kuinTehyn sopimus vielä jatkuu...
:headwall:
Eli ei se tehyn sopimus nyt n i i n hyvä ole...

Karu fakta on ainakin meidän kunnassa se, että oli suunniteltu sairaanhoitajavirkojen määrien lisäämistä lähitulevaisuudessa, mutta nyt ne joudutaan perumaan kun rahat menee palkkojen korotuksiin.
Hoitajat ja muutkin palkkakuopissa olevat toki ansaitsevat palkankorotuksensa. Esimerkiksi palomiesten ja poliisienkin palkat naurettavia työn vaativuuteen nähden.

Gluteus maximus
Minä en muuten ota kantaa, mutta heidän olisi pitänyt kyllä koko ajan puhua vaan TEHYLÄISISTÄ hoitajista, ei kaikista hoitajista yleensä. Hehän toitottivat kokoajan, että HOITAJILLE palkankorotus, vaikka heidän olisi pitänyt sanoa, että TEHYLÄISILLE hoitajille palkankorotus.

ja vielä lisätäkseni niin varmasti me kaikki saadaan samat korotukset. Uskokaa minua. En usko, että yksikään työnantaja elkaa maksamaan toiselle toista ja toiselle toista osastolla. Niin se vaan menee.

Alkuperäinen kirjoittaja voivee:
Näin juuri!

Onneksi olen itse miesvaltaisella alalla töissä...
Toivottavasti nuo sairaanhoitajat eivät sovella työssään samaa periaatetta, että joka koviten vaatii ja lujimmin huutaa saa ensimmäisenä ja parasta hoitoa.

*muoks*
Lisäyksenä vielä, että mielestäni huonosti palkatut koulutetut naiset ansaitsevat palkankorotuksensa, jotta pääsisivät edes lähelle omia tulojani (josta en ole varsinaisesti ylpeä, että samalla määrällä koulutusta tienaan enemmän, kuin naisvaltaisilla aloilla töissä olevat). On kuitenkin osattava pitää yhtä, kuten miehet, eikä puukotettava toisia selkään. Siinä vetää itsensäkin lokaan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä en muuten ota kantaa, mutta heidän olisi pitänyt kyllä koko ajan puhua vaan TEHYLÄISISTÄ hoitajista, ei kaikista hoitajista yleensä. Hehän toitottivat kokoajan, että HOITAJILLE palkankorotus, vaikka heidän olisi pitänyt sanoa, että TEHYLÄISILLE hoitajille palkankorotus.

ja vielä lisätäkseni niin varmasti me kaikki saadaan samat korotukset. Uskokaa minua. En usko, että yksikään työnantaja elkaa maksamaan toiselle toista ja toiselle toista osastolla. Niin se vaan menee.
Sä Gluteus varmaan silti kieltäydyt niistä korotuksista, jos yhtään olet periaatteen ihminen. Useammassa ketjussa olet toitottanut, ette ainakaan ole mitään ylimääräistä vailla. Muistathan mainita työnantajallesi!

Yhteistyössä