Kaksin vai lasten kanssa matkalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reissaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

reissaaja

Vieras
Mitä tekisitte itse? Lähtisitte kahdestaan kesällä kaupunkilomalle Wieniin rentoutumaan ja nauttimaan kahdenkeskisestä ajasta lapsiperheen arjen keskellä (tulisi tarpeeseen) vai ottaisitte mukaan 5-vuotiaan ja 9-kk lapset ensimmäiselle matkalleen? Jos lähtisimme lasten kanssa, tarkoitus olisi käydä eläinpuistossa ja huvipuistossa, mutta muuten ei kyseisestä kaupungista niinkään löytyisi lapsille ohjelmaa. Mietityttää miten esikoinen jaksaisi ja viihtyisi. Ja olisihan kaikki niin paljon helpompaa kaksistaan. Esikoinen kyllä pärjää mummon hoivissa, vaikkei mukaan pääsisikään mutta tämän toisen kohdalla mietin enemmän, että raaskinko ja voinko jättää neljäksi päiväksi. Esikoinenkin kyllä oli jo pienenä samanlaisen reissun mummon hoidossa, kun oltiin matkalla ja hyvin pärjäsi.

Olen samaa mieltä, että kaikista parasta olisi yksin. Saisi lomaa miehestäkin. ;) Olen yllättynyt, että vastauksia tuli siihen malliin, että lapset voi jättää kotiin. Kun yleensä tosiaan tuntuu, että niitä ei voi jättää hoitoon. Itselle hoitoon jättäminen ei ole ongelma, mutta kun monet kaverit eivät mielellään jätä omiaan niin tuntee itsensä jotenkin huonoksi äidiksi. Ja sitten kun sanotaan, että tuossa 9-kk iässä on pahin aika olla erossa äidistä?!

Minustakin rantaloma lasten kanssa kuulostaa paremmalta. Mutta rantalomalle on jo pidempi lentomatkakin kuin esim. Wieniin. Ja rantalomalla ollaan yleensä viikko. Että lyhyempi kaupunkiloma lähempänä olisi harjoitusta matkustamiseen. Eikö kukaan ole käynyt lasten kanssa kaupunkilomalla? Ja eikö kukaan tosiaan koe, etten voisi jättää tuota pienempää neljäksi päivää mummolle hoitoon? Etten saa hirveitä traumoja lapselleni aikaan jos jätän..

Yhteistyössä