Kaksikymppiset toiveilijat 2014

Eilisestä asti on tosi inhottava hormonipäänsärky ja paha olo vaivanneet. :p
Tänään olisi kaiketi dpo7, mutta täytyy sanoa, etten kyllä yhtään usko, että mitään tärppejä olisi tapahtunut. Näillä päivillä sen kaverinhan pitäisi vasta yrittää kiinnittymistä. Taidan olla tulossa kipeäksi vaan, eilen illalla oli vähän kuumettakin, mutta tänä aamuna lämmöt normaalit.

Torstaista lähtien voi alkaa odottelemaan menkkoja kuuluvaksi. Oon nyt viikon porukoilla koiravahtina, 6km lähimpään kauppaan, eikä testejä mukana. :D
Mikäli menkat ei ole ilmestyneet ensi tiistaihin mennessä ku kotiin palaan niin keskiviikkoaamuna teen kyllä testin. Silloin olisi kp 34 ja dpo 16 jolloin mie viimeksi teinkin plussatestin.

Jännittävää, mutta toisaalta en ole tällä hetkellä ihan varma kumpaa toivon enemmän: sitä, että menkat alkaisi vai ettei alkaisi ja sitä, että onko testi nega vai plussa. Keskenmenonpelko se kai taustalla vieläkin kummittelee. :p
 
Valonkantaja, onko sulla selvitetty kilpirauhasarvojen mahdollista vaikutusta?

Meinaan itse juuri törmäsin siihenkin kysymykseen, kun lääkäri sanoi että arvot kunnossa eli kaikki viitearvojen sisäpuolella, mutta tarkemmin nyt kotona tietojani luettua huomasin, että se kriittinen S-TSH arvo mulla on 2,5 eli puoli astetta korkeampi kuin edes lapsettomuushoitoihin lähtiessä saa olla.

Näillä lukemilla jotka sinällään on normaaleja on kuitenkin puolet korkeampi keskenmenoriski :( ja yksilöllistä sit se, että kenellä aiheuttaa lapsettomuusongelmia. Jos sulla kuitenkin hormonitoiminta myös on hiipuilevaa, niin voisko sulla mahdollisesti olla kilpirauhasarvo lievästi koholla vaikka viitearvojen sisällä? Vain osa lääkäreistä ilmeisesti kiinnittää siihen huomiota, eikä lääkettä siksi määrätä kun kuitenkin tuo lapsettomuutta usein aiheuttava raja on ihan viitearvojen keskellä kivasti :|

Voi olla kaukaa haettua kyllä sun tapauksessa, pyörii vaan itsellä nyt mielessä.
 
On multa labroja otettu ja ne ei ole mitenkään mahtavat olleet, ainakaan pari vuotta sitten. Mun tsh oli peräti 3,6 ja T4V 15. Tsh on siis vielä rajojen sisällä (ne on jotain 0,?-4 vähän labrasta riippuen) ja tuon T4V:n rajat on jotain 10-21, mutta mieluiten siinä yläkolmanneksessa eli 18-21... Ja tsh:n pitäisi tosiaan olla mieluusti alle 2, mutta monet yleislääkärit tuijottaa liikaa viitearvoja eikä kuuntele oireita.

Mulla on lisäksi sukurasitteita (äidillä struuma & muussa suvussa sokeritasapainohäiriöitä -> kilppariongelmille varsin yleistä) ja mullakin on ollut ja on tiettyjä oireita (kuiva iho, lohkeavat kynnet/hiuksia lähtee, ylipaino jota vaikea saada pois ja joka tulikin teini-iässä todella nopeasti, väsymystä johon tosin olen tainnut alkaa turtumaan, aloitekyvyttömyys yms).

Tuolloin pari vuotta sitten lääkäri lähettikin mut lisätutkimuksiin, mutta minä tyhmä en sitten niihin labroihin mennyt. :headwall:
Ja ehdottikin jopa, että niiden jälkeen voisi kokeilla lääkkeitä, mutta piti sellaisen kauhean palopuheen siitä, että niitä lääkkeitä pitää sitten syödä loppuelämä ja hui kauheaa... mutta mie en niihin testeihin sitten mennyt kun oli muka niin paljon kaikkea muuta mietittävää. Taisin vaan pelätä sitä totuutta silloin...

Kilpirauhanen on ainakin itselläni hyvin mahdollinen ongelma ja on aika todennäköistäkin, että keskenmeno on voinut tapahtua sen takia. :/

Nyt oonkin aikomassa mennä ainakin otattamaan labrassa uudet verikokeet heti, kun saan muuttohommat hoidettua ja itseni kirjoille Tampereen puolelle. Sekin, että saisi ne tulokset käteen (aion tosiaankin vaatia niitä) olisi jo askel eteenpäin. Mikäli niissä on selvästi jotain häikää (kuten niissä aikaisemmin jo oli) eikä yleislääkäri loksauta korviaankaan niin pitää kyllä kovasti harkita kunnon kilpirauhaseen erikoistuneeseen sisätautilääkärille menemistä, vaikka ei yksityisiin juttuihin oikein varaa olisi.
 
Okei Valonkantaja, ootkin aika pitkällä mahdollisten syiden selvittämisessä :)

Ikävää että sulla on kilpirauhasarvot tosiaan sitten lievästi korjauksen tarpeessa, mutta kuulostaa hyvältä että tiedät mistä kiikastaa ja niille voi tehdä jotain! Meilläkin suvussa diabetesta, äidillä nyt viime keväänä todettiin ja on se kumma, kun se on hoikempi kuin minä (ja mäkin oon normaalipainoinen) ja se syö terveellisesti. Lähinnä luomua ja kasvisruokaa. Kuin sillä voi olla diabetes??

Mua pelottaa, ettei näille mun TSH arvoille tehdä mitään, kun oon 1,5 vuotta ainakin käyny valittamassa väsymyksestä siellä sun täällä ja verikokeita on tehty. Aina vaan sanotaan että arvot on kunnossa ja syy ois psyykkinen. EN USKO.

Sain kuukauden päästä ajan YTHS:n sisätautilääkärille sydämentykytyksen takia, nyt luin et kilppariongelmiin / lisämunuaisten uupumukseen vai mikä se oli voi liittyy sekin. Voiskohan siel selvitä mun ongelmat. Jos ei niin yksityiselle meen myöskin, maksoi mitä maksoi koska en pysty opiskelemaan. En yksinkertaisesti jaksa eikä ole keskittymiskykyä. Sen tiiän ettei tää oo mun (tai kenenkään) normaalitila.
 
Sun pitää vaan juosta tarpeeksi monella lääkärillä ja vaatia (ja ehkä vähän liioitellakin) sun oireitas. Kyllä ajan kanssa joku ottaa asian vakavasti. Se on vähän pepusta täällä Suomessa, ku tuota kilppariarvoja ei oteta kauhean vakavasti. Ymmärtäähän sen toki, että lääkitys on aina lääkitys ja vaatii duunia saada asiat kohdilleen, mutta kuitenkin.... ei ole tullut mieleen päättäjille hoitaa syitä eikä seurauksia, tulee pidemmällä tähtäimellä pirun paljon halvemmaksi.

Kilppari ku vaikuttaa koko aineenvaihduntaan. Se voi vaikuttaa juurikin jaksamiseen ja mieleen (aiheuttaa masennusmaisia oireita, itsekin olen sellaisista kärsinyt), voi aiheuttaa juurikin sydämeen oireita, nivelet kipuilee yms. Ja sokeriaineenvaihduntaan kanssa, kilpparin vajaatoimintaa sairastavalla on suurempi riski sairastua juurikin diabetekseen ja eri sydän- ja verenkiertotauteihin ja muihin metabolisen oireyhtymän ongelmiin. Kiitän tosin tässä onneani/geenejäni siitä, että en ole vyötärölihava. Vyötärönympärys on kyllä yli 80 (reippaastikin...), mutta vyötärö-lantiosuhde on normaali. Päärynä ku oon. :D
 
No niinpä niin mun pitää varmaan vaan yrittää käydä noilla lekureilla kunnes törmään sellaseen, joka asian noteerais :( Jos alotan YTHS:stä ja siirryn yksityistä kohti mikäli pakko, harmi vaan kun niille ei ole aikoja. Kerta kaikkiaan ei ole. Kolmelle löysin, yks niitä jotka ei meinaa millään määrätä lääkkeitä vaik ois viitearvojen yläpäässäkin tsh, ja kaks semmosia ku on ainakin kahden kuukauden päässä ja mä haluisin NYT. Eikä niistäkään tiedä, että ottaisko vakavasti vai ei, sit menee taas sitä rahaa siihen. Ne parhaat on niin suosittuja ettei voi ottaa uusia potilaita, joten aikoja ei ole olemassa.....

Mäkin tääl jännään tuleeko menkat, tänään tai huomen on yleensä alkanu, nyt on tullu kyl esimenkkamaisii oireita esim. tuhrua. Mites sun päänsärky ja yleinen olotila on kehittyny?

Mul ei oo kummosia oireita kyl normaalien mahakipujen ja ehkä normaalin päänsäryn lisäks, joista ei ota selvää, ja toki haaleiden viivojen kuvittelua, mut kyse taitaa oikeesti olla viivanpaikasta. Tuleehan se selkeämmin esiin tikussa testaamisen jälkeen, mutta kun näen sen viivanpaikan siinä jo ennen testin tekoa niin eipä se taida mihinkään oikeaan viivaan viitata.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla se päänsärky meni ohi ja olo on muutoin oikein hyvä. :)
Paitsi, että mun varpaat ja kädet on ihan jäässä koko ajan, mutta se johtuu vaan tästä omakotitalosta ja tän tietsikan paikasta ku on ulkoseinää vasten pöytä. Ja huomasin just jotenkin hassun tunteen tuossa alamahassa... ihan kuin joku hento vanne navan alapuolella, mutta ei housujen pitäisi tälleen kiristää ku löysät ovat. Ja valkkaria. Niin paljon valkkaria.

Mitään kipuja tai tuntemuksia ei ole, mutta mulla ei menkat oo ikinä mitenkään tuntuneet ja tosi harvoin edes itsestään mitenkään ilmoittaneet. Ne vaan ilmestyy yhtäkkiä. Yhtä lailla mulla ei ainakaan viimeksi plussatessa ollut mitään tuntemuksia. Ehkä ihan pikkuisen herkemmän tuntuiset nännit, mutta muuten ihan normi olo. Siksi se plussa aika sydäntä tykyttävää olikin.

Eli menkkoja odotellessa. :)
Tai sitä plussaa...
 
Kuulostaa jännältä tuo paineen / vanteen tuntu. Olen lukenut noista plussakeskusteluista vastaavista tuntemuksista myös. Mielenkiintoista :)

Mua vähän jännittää, että miten hirveet kuukautiskivut on edessä ja missä vaiheessa prosessia luovun toivosta ja uskallan vetästä ne särkylääkkeet : /

On se muuten kumma, että kuinka monta negatiivista testiä ihminen voi haluta nähdä päivässä. Jospa sitä sitten jatkossa itsekin alkais testailla vasta selkeiden oireiden perusteella tai muuten vaan aikaisintaan ihan menkkojen alla.

Toisaalta musta tuntuu, että itsehillintää ei nykyään vaan kertakaikkiaan ole. Vaikka olis vaan yksi kallis testi niin seki varmaan pitäis käyttää etuajassa ja seuraavana päivänä apteekissa törsäisin rahani uusiin. No, toiset käy baarissa, toiset pissalla. Jeps.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: attente
Täällä olisi pääsiäisen aikana ovis joten katsotaan saadaanko pääsiäisvauva aikaiseksi. :D Ovistestejä olen tikutellut mutta vielä ei ole viiva vahvistunut, nyt kp 10. Yleensä on siinä kp 12 nurkilla vahvat viivat ja oireetkin vähän sen mukaiset. :)
 
On se muuten kumma, että kuinka monta negatiivista testiä ihminen voi haluta nähdä päivässä. Jospa sitä sitten jatkossa itsekin alkais testailla vasta selkeiden oireiden perusteella tai muuten vaan aikaisintaan ihan menkkojen alla.

Toisaalta musta tuntuu, että itsehillintää ei nykyään vaan kertakaikkiaan ole. Vaikka olis vaan yksi kallis testi niin seki varmaan pitäis käyttää etuajassa ja seuraavana päivänä apteekissa törsäisin rahani uusiin. No, toiset käy baarissa, toiset pissalla. Jeps.
Tää oli aika hyvin sanottu, osu ja uppos. :D Itse en raaski mitään kalliita digejä edes ostaa kun en joko raaskisi käyttää tai sitten käyttäisin heti liian aikaisin ja tilaisin lisää ja jäisin koukkuun niihinkin. Noihin halpoihin liuskatesteihin ei onneksi mene paljoa rahaa, kun yks testi makso jonku 0,50 euroa. Olen lohduttanut itseäni, että vaikka tekis parikin päivässä, en silti mene vararikkoon eikä tule morkkis liikakäytöstä. :D
 
Ja tästä lähdetään sitten jännäämään, että tuleeko menkat vai pääseekö sitä tekemään raskaustestiä 24.päivä. :)
Nyt siis kp 27 ja dpo on 5-12(9), ihan tarkkaa päivää ei nimittäin ole joten tuo hajauma + todennäköisin päivä. Testin teen, tosiaan mikäli menkat ei ole tulleet, niin kotiin päästyäni eli viikon päästä. Silloin pitäisi olla dpo 12-19(16) eli jotain pitäisi näkyä mikäli ovis tosiaan oli viime viikon aikana.

Ei kyllä ole mitään suuria tuntemuksia, oikeastaan odotan vaan menkkojen saapumista. Vähän nippailee välillä mahaa ja sellainen tosi hassu, heikko vannemainen tunne navan alapuolella, mutta tuskin mitään ihmeellistä. Tissit/nännit ei oo yhtään kipeet ja viimeks ne oli se merkki jolloin aloin vähän epäilemään, että jossain hassua on tekeillä.
 


PERJANTAI 18.4.

Nimimerkki..............kp...................ikä............yk(ya).........toiveissa

Kp 31 ->


DaniaD.................kp47/32..............21v...........yk6..........1.lapsi
Belll.....................kp35/28-37............21v..........yk7............1.lapsi
Toivepulla............kp33/34-35...........21v............yk11...........1 .lapsi


Kp 21-30


ruusutarha...........kp29/27................25v............yk1............1.lapsi
Valonkantaja........kp28/27-35(?).......23v............yk2............1.lapsi
Kelmiina..............kp24/29-32...........23v.............yk?...........1.lapsi


Kp 11->20


Nyu......................kp15/27.............25v..........yk16...........1.lapsi
Sahrai..................kp14/30-(85).......26v...........yk10............1.lapsi


Kp 1-10


Audrey.................kp10/29-33...........26v..........yk3.............1.lapsi
kriy......................kp6/30(?).............22v...........yk3............1.lapsi


PIINAILIJAT :popcorn:

Nimimerkkidpojännäpäivä
[TR]


MUKANA MENOSSA
ponityttö, Pimumami, Caro87, Nenni88, ikuinenkuumeilija, piupiu, piipuu, neitiina19, Jasmina20, Karkkii, Tuuuli+, HaaveenaVauva

PLUSSANNEET



2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

2012
KaisaKaisanen, nellinu, ttty, pikkumyy1, Annie24, neonroze, Iippari, Jnni, ikuinenkuumeilija, Maija-tyttö, Ain00, Hukkapiru, Vilmaliini, Amore, Naspula, AnnisK, Ruby 88, murkku, Henkari, nanna_, BDU, Mosmos, Pamsku, JeNski91, Niiu, AnnuLiisa, Punnabis, Taru_

2013
Skeggo, Supermassive, piupiuu, Mona Lisa, Hopeakissa, josmu, icy, Miramei, Kyyneltenhymy, susupala, tipunen8, hensq, Aadaz, Laurushka, verppu, Mopsukka, Mamiksi, Helena2013, Alexandra89, Caro, Merkillinen, Mijau, Henskuliini93, Elsa90, jenniii90, Lauramom, Ansku-89, smooth, Heku, Miwwi, Dee´´, lahopää, OneMore?, Minnah88, jen", harjoituskappale, Kukki$, pauliinak, kuukiuru, Nannaa, damys, Tinttu85, Pauliinali

2014

Tammikuu
viltsu92,Fritang, peikkotytsy

Helmikuu
maijac

Maaliskuu
wbä, attente


PLUSSANNEIDEN KETJU
Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

YRITYS/RASKAUSBLOGEJA
odotan. (Odotusblogi Grill)
come to mama (Odotusblogi Kuukiuru)


Muutospyynnöt listaan punaisella ja lihavoituna.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Taisi haamu olla vain pikainen visiitti.... Kp 2/30-34 yk12

Masentaa suuresti ja olen alkanut miettimään jo hoitoihin lähtemistä... Uskallusta vaan ei taida olla tarpeeksi, sillä tahtoisin että kaikki kävisi mahdollisimman luomusti, mutta ei niin ei... Katsellaan, kunhan alkumasennus on ohi...
 
Toivepulla, kannattaa uskaltaa, se voi olla pienestä kiinni! Itse olen luopunut luomuajattelusta jo etukäteen jos tarve vaatii, kun on endometrioosi ja mahdollisesti muutakin, niin eipä se luonto aina osaa. Ei se mitään :)

Mites Valonkantajalla menee? Mulla on jännäpäivät ohi ja vuotopäivät meneillään, että se siitä!

HaaveenaVauva sama juttu, liuskatestejä mennyt tässä kierrossa järkyttävä määrä ja onneksi vain pari kalliimpaa marketin testiä! Mä luulisin jatkossa kyllä testaavani vähemmän, kun nyt tuli niin paljon viivanpaikkoja ja haamunhaamuja jotka tosiaan oli vääriä toiveita, että parempi olis ollut saada puhdasta negaa, mutta ei noi testit taida niin tarkkoja olla että tulos olisi ihan puhdas.

Mulle voi merkata seuraavaksi kp 3/26-28 yk2.
 
Täällä edelleen kellitään eikä menkkoja ole näkynyt. Välillä yrittää kauheasti juilia mahasta, mutta välillä se on jostain navan yläpuolelta ja välillä alapuolelta, että ota sitten selvää onko kohtu vai suolisto. :D
Jos eivät ihan viimeistään 28.päivä ole tullut ja testit negoja niin silloin tod. näk. mulla ei ees ovista ollutkaan ja vaan odotellaa milloin suostuu vuoto alkamaan.

Että odotellaan vielä, torstaina pääsee sitten testaamaan aikaisintaan, jos vaan uskaltaa.
 
Valonkantaja, jännitellään sun puolesta! :saint:

Toivepulla, voi perhana :( Tuo on niin inhottavaa! Mutta hei, uuteen kiertoon vaan ja ehkä sitten konsultoimaan lääkäriä? Paljon tsemppiä teille!

Mulla tänään kp26/29-32. Oireita ois.. Ylläripylläri..?! Noh, ainakin nyt selkein on rintojen kipuilu oikeastaan oviksesta aina tähän päivään, etenkin sivuilta. Eilen nännejä kutitti ja eilen muutenkin oli paha olo illalla. Röyhtäyttänyt on paljon tässä viime aikoina ja närästänyt myös. Vatsaa on juilinut lähes oviksesta asti alhaalta ja muniksista, myös nivusista. Toissapäivänä vaaleanpunaista valkovuotoa, myös tänään. Leukaan on ilmestynyt finnejä. Vatsa ollut sekaisin paljon tässä viikon aikana. Tein negatiivisen testin kp 24 :stick: :snotty: ja seuraavan sitten jos on menkat myöhässä. Raskauteen en usko kyllä oikeastaan tippaakaan. Oireet selitettävissä muilla keinoin. Usko on loppu nimittäin.
 


MAANANTAI 21.4.

Nimimerkki..............kp...................ikä............yk(ya).........toiveissa

Kp 31 ->


DaniaD.................kp50/32..............21v...........yk6..........1.lapsi
Belll.....................kp38/28-37............21v..........yk7............1.lapsi
Valonkantaja........kp31/27-35(?).......23v............yk2............1.lapsi


Kp 21-30


Kelmiina..............kp27/29-32...........23v.............yk?...........1.lapsi


Kp 11->20


Nyu......................kp18/27.............25v..........yk16...........1.lapsi
Sahrai..................kp17/30-(85).......26v...........yk10............1.lapsi
Audrey.................kp13/29-33...........26v..........yk3.............1.lapsi


Kp 1-10


kriy......................kp9/30(?).............22v...........yk3............1.lapsi
Toivepulla............kp4/30-34.............21v...........yk12...........1 .lapsi
ruusutarha...........kp4/26-28.............25v............yk2............1.lapsi


PIINAILIJAT :popcorn:

Nimimerkkidpojännäpäivä
[TR]


MUKANA MENOSSA
ponityttö, Pimumami, Caro87, Nenni88, ikuinenkuumeilija, piupiu, piipuu, neitiina19, Jasmina20, Karkkii, Tuuuli+, HaaveenaVauva

PLUSSANNEET



2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

2012
KaisaKaisanen, nellinu, ttty, pikkumyy1, Annie24, neonroze, Iippari, Jnni, ikuinenkuumeilija, Maija-tyttö, Ain00, Hukkapiru, Vilmaliini, Amore, Naspula, AnnisK, Ruby 88, murkku, Henkari, nanna_, BDU, Mosmos, Pamsku, JeNski91, Niiu, AnnuLiisa, Punnabis, Taru_

2013
Skeggo, Supermassive, piupiuu, Mona Lisa, Hopeakissa, josmu, icy, Miramei, Kyyneltenhymy, susupala, tipunen8, hensq, Aadaz, Laurushka, verppu, Mopsukka, Mamiksi, Helena2013, Alexandra89, Caro, Merkillinen, Mijau, Henskuliini93, Elsa90, jenniii90, Lauramom, Ansku-89, smooth, Heku, Miwwi, Dee´´, lahopää, OneMore?, Minnah88, jen", harjoituskappale, Kukki$, pauliinak, kuukiuru, Nannaa, damys, Tinttu85, Pauliinali

2014

Tammikuu
viltsu92,Fritang, peikkotytsy

Helmikuu
maijac

Maaliskuu
wbä, attente


PLUSSANNEIDEN KETJU
Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

YRITYS/RASKAUSBLOGEJA
odotan. (Odotusblogi Grill)
come to mama (Odotusblogi Kuukiuru)


Muutospyynnöt listaan punaisella ja lihavoituna.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Toivepulla, jaksamista! Jospa se uskallus sieltä löytyy ja toisaalta, eipä siinä mitään menetä jos lääkärin kanssa käy juttelemassa, sillä eihän se juttelu vielä sido mihinkään.

Valonkantaja, jännäillään ja toivotaan parasta!

Kelmiina, se on jännä miten kroppa aina loppukierrosta kehittelee kaikenlaisia oireita. Toivotaan kuitenkin parasta!

Suunnittelin, että varaisin gynelle ajan ensi kuussa. Multa on otettu papa-koe alkuvuodesta ja sen puolesta kaikki on ok, mutta takaraivossa naputtaa jatkuvasti pelko siitä, kuinka paljon nuoruudessa saatu klamydia ehti tehdä tuhoja. Oon ihan varma, että mulla on munanjohtimet tukossa ja että yrittäminen luomuna on ihan täysin turhaa. Jos juttelu gynen kanssa sitten vähän rauhoittaisi, mutta haluaisin myös selvittää, missä vaiheessa olisi mahdollista päästä munanjohtiminen aukiolotutkimukseen. Ihan vaan oman mielenrauhan takia.
 
Mut voi lisätä listalle. Nyt kierto menossa 14/30. Ovistestit näytti lauantaina plussaa eli nyt varmaan dpo 1 tai 2, miten sen nyt laskee. Ikä 24v, yk 5 virallisesti, sitä ennen pari hutiloitua kiertoa. :D

Eli listalle:

HaaveenaVauva...........kp 14/30.............24v............yk5..........1.lapsi
 
Kp 1/29-32 :headwall:

muoks; olipas kummallinen loppukierto oviksesta eteenpäin! Ja nytkin on kivuttomat kautiset.. Aina eka vuotopäivä on sellaista helvettiä että ei tiedä miten päin olisi. Voisko se olla foolihapon ja e-vitamiinin aikaansaannosta??
 
Viimeksi muokattu:


TIISTAI 22.4.

Nimimerkki..............kp...................ikä............yk(ya).........toiveissa

Kp 31 ->


DaniaD.................kp51/32..............21v...........yk6..........1.lapsi
Belll.....................kp39/28-37............21v..........yk7............1.lapsi
Valonkantaja........kp32/27-35(?).......23v............yk2............1.lapsi


Kp 21-30



Kp 11->20


Nyu......................kp19/27.............25v..........yk16.............1.lapsi
Sahrai..................kp18/30-(85).......26v..........yk10............1.lapsi
HaaveenaVauva....kp15/30..............24v..........yk5..............1.lapsi
Audrey.................kp14/29-33.........26v...........yk3.............1.lapsi


Kp 1-10


kriy......................kp10/30(?).............22v...........yk3............1.lapsi
Toivepulla............kp5/30-34.............21v...........yk12...........1 .lapsi
ruusutarha...........kp5/26-28.............25v............yk2............1.lapsi
Kelmiina..............kp1/29-32...........23v.............yk?...........1.lapsi


PIINAILIJAT :popcorn:

Nimimerkkidpojännäpäivä
[TR]


MUKANA MENOSSA
ponityttö, Pimumami, Caro87, Nenni88, ikuinenkuumeilija, piupiu, piipuu, neitiina19, Jasmina20, Karkkii, Tuuuli+

PLUSSANNEET



2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

2012
KaisaKaisanen, nellinu, ttty, pikkumyy1, Annie24, neonroze, Iippari, Jnni, ikuinenkuumeilija, Maija-tyttö, Ain00, Hukkapiru, Vilmaliini, Amore, Naspula, AnnisK, Ruby 88, murkku, Henkari, nanna_, BDU, Mosmos, Pamsku, JeNski91, Niiu, AnnuLiisa, Punnabis, Taru_

2013
Skeggo, Supermassive, piupiuu, Mona Lisa, Hopeakissa, josmu, icy, Miramei, Kyyneltenhymy, susupala, tipunen8, hensq, Aadaz, Laurushka, verppu, Mopsukka, Mamiksi, Helena2013, Alexandra89, Caro, Merkillinen, Mijau, Henskuliini93, Elsa90, jenniii90, Lauramom, Ansku-89, smooth, Heku, Miwwi, Dee´´, lahopää, OneMore?, Minnah88, jen", harjoituskappale, Kukki$, pauliinak, kuukiuru, Nannaa, damys, Tinttu85, Pauliinali

2014

Tammikuu
viltsu92,Fritang, peikkotytsy

Helmikuu
maijac

Maaliskuu
wbä, attente


PLUSSANNEIDEN KETJU
Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

YRITYS/RASKAUSBLOGEJA
odotan. (Odotusblogi Grill)
come to mama (Odotusblogi Kuukiuru)


Muutospyynnöt listaan punaisella ja lihavoituna.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Aika jännä Kelmiina! Nimittäin mulla samantapainen ilmiö tässä uudessa kierrossa.

Siis normaalisti ollut endometrioosihelvetti meneillään noi 3-4 ensimmäistä vuotopäivää, 10 buranaa päivässä mennyt (eli 4 g, se on ihan liikaa) ja silti oon kärsinyt ja kärsinyt. Sitten tässä kierrossa pärjäsin pelkällä parasetamolilla, joita söin annostuksen mukaista määrää eli max 2 kpl kolmesti päivässä, ja vain kahtena päivänä. Olihan niitä kipuja, mutta ei voi verrata. Kivut oli jotenkin aivan erilaiset, ehkä lähempänä sitä mitä oon kuvitellut "normaaleiksi".

Ironisestihan se gynekologi suositteli mulle juuri tuota parasetamolia ja tuolla määrällä, ja olin aivan raivoissani kun se ei ole koskaan auttanut yhtään, eihän se kymmentä buranaa voisi mitenkään korvata. Mutta nyt sitten se toimii, syynä kuitenkin oltava noi tekemäni ruokavaliomuutokset.....

Oon kyllä hiukkasen järkyttynyt :attn:

Mulla on ruokavaliossa muutokset siis seuraavanlaiset: ei gluteenia (oon lukenut että kannattaa kokeilla jos endometrioosi) ja lisäravinteina sitten juurikin foolihappo, omega3+d3 -kapselit ja satunnaisesti popsittu multivita raskaus, jossa on foolihapon lisäksi toinen välttämätön b-vitamiini (b6?). Lääkäri sanoi että sitä kannattaa syödä.

Kyllä on kummallista :D Pakkohan sen on noihin muutoksiin liittyä. Älytöntä, että jos se on näin pienestä ollut kiinni, niin miksi ei ole voinut saada tietoa asioista ja kokeilla noita muutoksia aikaisemmin...
 
Viimeksi muokattu:


KESKIVIIKKO 23.4.

Nimimerkki..............kp...................ikä............yk(ya).........toiveissa

Kp 31 ->


DaniaD.................kp52/32..............21v...........yk6..........1.lapsi
Belll.....................kp40/28-37............21v..........yk7............1.lapsi
Valonkantaja........kp33/27-35(?).......23v............yk2............1.lapsi


Kp 21-30



Kp 11->20


Nyu......................kp20/27.............25v..........yk16.............1.lapsi
Sahrai..................kp19/30-(85).......26v..........yk10............1.lapsi
HaaveenaVauva....kp16/30..............24v..........yk5..............1.lapsi
Audrey.................kp15/29-33.........26v...........yk3.............1.lapsi
kriy......................kp11/30(?).............22v...........yk3............1.lapsi


Kp 1-10


Toivepulla............kp6/30-34.............21v...........yk12...........1 .lapsi
ruusutarha...........kp6/26-28.............25v............yk2............1.lapsi
Kelmiina..............kp2/29-32...........23v.............yk?...........1.lapsi


PIINAILIJAT :popcorn:

Nimimerkkidpojännäpäivä
[TR]


MUKANA MENOSSA
ponityttö, Pimumami, Caro87, Nenni88, ikuinenkuumeilija, piupiu, piipuu, neitiina19, Jasmina20, Karkkii, Tuuuli+

PLUSSANNEET



2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

2012
KaisaKaisanen, nellinu, ttty, pikkumyy1, Annie24, neonroze, Iippari, Jnni, ikuinenkuumeilija, Maija-tyttö, Ain00, Hukkapiru, Vilmaliini, Amore, Naspula, AnnisK, Ruby 88, murkku, Henkari, nanna_, BDU, Mosmos, Pamsku, JeNski91, Niiu, AnnuLiisa, Punnabis, Taru_

2013
Skeggo, Supermassive, piupiuu, Mona Lisa, Hopeakissa, josmu, icy, Miramei, Kyyneltenhymy, susupala, tipunen8, hensq, Aadaz, Laurushka, verppu, Mopsukka, Mamiksi, Helena2013, Alexandra89, Caro, Merkillinen, Mijau, Henskuliini93, Elsa90, jenniii90, Lauramom, Ansku-89, smooth, Heku, Miwwi, Dee´´, lahopää, OneMore?, Minnah88, jen", harjoituskappale, Kukki$, pauliinak, kuukiuru, Nannaa, damys, Tinttu85, Pauliinali

2014

Tammikuu
viltsu92,Fritang, peikkotytsy

Helmikuu
maijac

Maaliskuu
wbä, attente


PLUSSANNEIDEN KETJU
Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

YRITYS/RASKAUSBLOGEJA
odotan. (Odotusblogi Grill)
come to mama (Odotusblogi Kuukiuru)


Muutospyynnöt listaan punaisella ja lihavoituna.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Täällä on tänään testattu puhdas nega joten nyt vaan menkkoja hartaasti toivomaan ja odottamaan. Viimeistään ens maanantaina niiden pitäisi olla tullut tai sitten olisivat jo ihan viimeistään myöhässä. Toivottavasti tulisivat eikä kierto venyisi ihan hirmuisesti. Mie tunsin kyllä ovisoireita silloin parisen viikkoa sitten, mutta voihan se olla myös, että kroppa vaan yritti ovuloida, mutta ei onnistunut. :/
 
Oi isot halaukset toivepulla!! On varmaan aivan kauhea olo! Myötä elän täällä <3 Ei ois aatelu ketjuun lähtiessä että täälllä itä nökötetään vielä reilu vuodenkin päästä.. :'( Ottaa voimille. Onneksi nyt on kesä tuloillaan niin saa hiukan energiaa auringosta ja jaksaa olla positiivisempi :)
 

Yhteistyössä