Kaksi viikkoa hoidossa, kaksi kotona?

  • Viestiketjun aloittaja Hillevi
  • Ensimmäinen viesti
Hillevi
Onko kenelläkään tällaista järjestelyä? Olisi ehkä mahdollisuus töihin siten, että kaksi viikkoa olisi töitä ja kaksi taukoa. Hoitopäiviksi lapsille tulisi ehkä noin klo 8-15. Ikää 1 ja 2v.
Onko kokemuksia tällaisesta? Onkohan tuollainen lapsille hankalaa, että välillä ollaan pitkä aika hoidossa ja sitten taas kotona.
Mielipiteitä,kokemuksia.
 
Arvelisin etta voi tulla ongelmia,kun on kotona niin kauan ja sitten taytyy menna taas hoitoon. Siis lapsi voi protestoida hoitoon menoa. Vohan kaikki sujuakin mutta olen pk:ssa toissa ja tuntuu etta jopa ne lapset jotka ovat vain osan viikosta hoidossa ovat toiminnasta aina "vahan pihalla".
 
Oiskos sun mahdollista saaha lapsia niinä vapaaviikkoina vaikka muutamana päivänä muutamaksi tunniksi hoitoon? Ei pääsis lapsilta ihan unohtumaan päiväkotimeininki.. En kylläkään ole hyvin perillä näistä, kuinka lapsia saa silloin hoitoon kun on itse kotona. Mut kannattas varmaan ainakin ottaa selvää.
 
Kyllähän lapset suht nopeasti sopeutuu kaikkeen, jotkut jopa asuvat vuorotellen kummankin vanhemman kanssa. Olisko sulla kuitenkin mahdollista järjestää työt niin, että olisit joka toinen viikko töissä ja joka toinen kotona? Mulla lapset näin hoidossa ja hyvin on toiminut, ei tule liian pitkiä taukoja hoitopäiviin > hoitopaikan säännöt ja sinne sopeutuminen pysyy mielessä... 2 viikkoa on kuitenkin kuin pieni loma, ja loman jälkeen hoitoon meno vähän takkuilee aluksi... Mutta kyllä ne lapset pärjää vaikka olisvatkin 2vko-2vko systeemillä. Ja hyvä idea oli myös jos on em. hoitoajat käydä välillä vaikka lyhyempiä päiviä vaikka olisitkin vapaalla. Sekin varmasti auttaa paljon!
 
Meillä on silleen, et poika on joka toinen viikko kotona ja joka toinen päiväkodissa. Aluksi jännitimme miten viikon tauon jälkeen hoito taas maistuu, mutta ainakin meidän poju oli selvästi kaivannut jo päikkäriin. Lähti aina innokkaana niiden "uusien" lelujen kimppuun ja ilostui kun näki kavereita. Poika on nyt siis puoltoista vuotta ja ollu hoidossa tämän syksyn.
 

Yhteistyössä