Kaksi tyttöä ja lapsiluku nyt täynnä...

tytönjapoikienmamma
En oikeasti saata ymmärtää ihmisiä, joilta lähtee tuontyyppistä kommenttia. En ik,imaailmassa kommetoisi toisen lapsilukua oikeastaan mitenkään. Jokaisen perheen oma asia.
 
emlotta
meillä on vaan yks,ja niin ajateltiin jättääkin (ja nyt jääkin),mut silti haaveissa ois vielä yks tytteli. oon kuullu aika usein tuota kai te nuoret vielä teette lisää lapsia,minä tekisin jos oisin nuorempi jne. ärsyttävää.
 
jep
Meillä kolme tyttöä ja jo toisen kohdalla sai kuulla, et nyt toivottavasti teille poika tulee. Saati kolmannen.. Otti päähän ja olin itseasiassa iloinen et tuli tyttö, ei tarvii sukulaisten jatkuvasti kommentoida et "ihanaa kun saitte pojan ym" vaan ovat ihan hiljaa.. Ja me iloisia ihanista tytöistämme:)
Myös lapsiluvun kommentointi on aika junttia.
 
samaa mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Meillä kolme tyttöä ja jo toisen kohdalla sai kuulla, et nyt toivottavasti teille poika tulee. Saati kolmannen.. Otti päähän ja olin itseasiassa iloinen et tuli tyttö, ei tarvii sukulaisten jatkuvasti kommentoida et "ihanaa kun saitte pojan ym" vaan ovat ihan hiljaa.. Ja me iloisia ihanista tytöistämme:)
Myös lapsiluvun kommentointi on aika junttia.
Painan tässä tykkää-painiketta. :)
 
höh
Ihmiset on perusluonteeltaan erittäin tyhmiä, ja kateellisia. Ei tollasia kommentteja voi muuten ymmärtää.
Mä ainakin pidän kahden tytön äitejä just kaikkein onnekkaimpina ihmisinä.. mitä ihminen muuta tarvii kuin 2 tytärtä. Enempi lapsiluku on liikaa, ja pojat ei ole niin "hyvii". Sitäpaitsi lapsia ajatellenkin niin jokainen tyttö/nainen tarvitsee siskon ehdottomasti. =)
 
nina
meillä kans kaksi tyttöä, eikä mies enempää halua. itse haluaisin neljä lasta mutta kavereiden kommentit välillä ärsyttää, tyyliin sano miehelles että eikö me vielä se poika tehtäis. WHAT?
 
vieras
Meillä esikoinen on poika ja kun kakkonen ilmoitteli tulostaan, olin oikeasti ihan hämmenytnyt ihmisten kommenteista. Jotkut sukulaisnaiset oikein soittelivat, että "pidetään nyt sitten peukkuja, että tulee seuraavaksi tyttö", "Minä olen nyt kyllä ihan varma että tyttö teille tulee, toivotaan ainakin niin", "kyllähän tekin tytön haluatte seuraavaksi". Noh, poikahan se kakkonenkin oli, että tosi kivalta tuntui tuollaiset kommentit.

Ja sitten osa kehtasi vielä esikoisenkin syntymän jälkeen sanoa, että taidettiin olla pettyneitä kun poika tuli. Että kun vauvanvaunuissakin on punainen tehosteraita, niin kyllä sitä tyttöä on selvästi odotettu. Siis ihan ihme kommentteja.

Nyt meillä on kolmonen haaveissa ja yrityskin jo aloitettu. Saapa nähdä, mitä kehtaavat nyt laukoa. Ikinä en kehtaisi itse kenellekään kommentoida lapsilukua tai yhtään mitään lapsen sukupuolesta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Ihmiset on perusluonteeltaan erittäin tyhmiä, ja kateellisia. Ei tollasia kommentteja voi muuten ymmärtää.
Mä ainakin pidän kahden tytön äitejä just kaikkein onnekkaimpina ihmisinä.. mitä ihminen muuta tarvii kuin 2 tytärtä. Enempi lapsiluku on liikaa, ja pojat ei ole niin "hyvii". Sitäpaitsi lapsia ajatellenkin niin jokainen tyttö/nainen tarvitsee siskon ehdottomasti. =)
No kyllä ne on kaikkein onnekkaimpia, joilla on ylipäätään lapsia. Sillä sukupuolella ei todellakaan ole väliä.
 
kukeseen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä esikoinen on poika ja kun kakkonen ilmoitteli tulostaan, olin oikeasti ihan hämmenytnyt ihmisten kommenteista. Jotkut sukulaisnaiset oikein soittelivat, että "pidetään nyt sitten peukkuja, että tulee seuraavaksi tyttö", "Minä olen nyt kyllä ihan varma että tyttö teille tulee, toivotaan ainakin niin", "kyllähän tekin tytön haluatte seuraavaksi". Noh, poikahan se kakkonenkin oli, että tosi kivalta tuntui tuollaiset kommentit.

Ja sitten osa kehtasi vielä esikoisenkin syntymän jälkeen sanoa, että taidettiin olla pettyneitä kun poika tuli. Että kun vauvanvaunuissakin on punainen tehosteraita, niin kyllä sitä tyttöä on selvästi odotettu. Siis ihan ihme kommentteja.

Nyt meillä on kolmonen haaveissa ja yrityskin jo aloitettu. Saapa nähdä, mitä kehtaavat nyt laukoa. Ikinä en kehtaisi itse kenellekään kommentoida lapsilukua tai yhtään mitään lapsen sukupuolesta.
Niin tuttua, niin tuttua. Meilläkin esikoinen ja toinen poikia. Jo ensimmäisen jälkeen kaikki toivotteli tyttöä, oma mummi sanoi suoraan kun toisesta pojasta ilmoitin, että "no voi harmi, joudutte vielä sen tytön tekemään"....

Nyt odotamme kolmatta ja kun muut raskaudesta kuulivat, niin johan alkoi taas niitä tyttöpuheita kuulua.... Ne on oikeesti rasittavia, koska itsellämme ei ole yhdenkään lapsen kohdalla ollut sukupuoli mitenkään mielessä. Ja voi sitä voivottelua, kun olen nyt ilmoittanut, että kolmaskin on POIKA :) Ollaan jo kuultu, että yksi vielä ja voi-voi, harmittaako meitä nyt kamalasti ja kyllä äiti sen tytön tarvii jne.... Meidän lapsiluku jää siihen kolmeen ja olen erittäin ylpeä mun poijstani :)

 
vieras
Meillä on kaks poikaa ja kun kerron, ettei lapsia enää tule niin just noi kommentit. Nykyään ärsyttää enemmän just tuo "Älä sano noin, te olette vielä niin nuoria!" Huoooooooooh!
 
vieras
Meilläkin kaksi tyttöä ja monet ovat sanoneet, että kyllä teidänkin pitää nyt pian se yksi poika vielä tehdä. Meidän lähipiirissä on sen verran rasittavia pikkupoikia, että ei poikaa meille kiitos. En ikinä varmaan selviäisi pojan kasvattamisesta, koska ovat ne sen verran hankalia tapauksia.
 
totuus
Alkuperäinen kirjoittaja Nunneliini:
ensinnäkin ärsyttää kuunnella näitä "te olette vielä niin nuoria" kommentteja ja vielä enemmän ärsyttää nämä "pitäähän teidän nyt se poika vielä tehdä" kommentit! |O :kieh:
Onpa ikävää kun ette ole saaneet sitä poikaa. Kyllä se poika täytyisi tehdä vielä mutta sehän ei ole varmaa saako sitä. On se poikienkin vanhemmilla vaqikeaa koska kaikki haluavat molempaa sukupuolta vaikka muuta puhutaan.
 
totuus
Alkuperäinen kirjoittaja Arwen Undomiel:
Meillä kanssa kaksi tyttöt, 7kk ja 2v ja jatkuvasti saadaan kuulla että no joko pukkaa kolmatta. EI.

Odotetaan miehelle aikaa steriin, ikää meillä 24v ja 31v. Kamalaa, pilataan kuulemma elämämme!
Olet niin nuori että voi tulla vielä ero tai muuten haluat myöhemmin iltatähtösen. 4-kymppisenä sterilisaation purun jälkeen iltatähtösen saanut.
 
totuus
Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:
meille tuli ensin kolme tyttöä, ja sain kyllä kuulla voivotteluja silloin :kieh: sitten kun neljäs oli poika niin sitten meidän lapset on kuulemma siinä :snotty:
Minäpä tein kolmen pojan ja tyttären jälkeen vielä kiusallakin yhden pojan. Siinä olivat.
 
Sangria
Alkuperäinen kirjoittaja totuus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:
meille tuli ensin kolme tyttöä, ja sain kyllä kuulla voivotteluja silloin :kieh: sitten kun neljäs oli poika niin sitten meidän lapset on kuulemma siinä :snotty:
Minäpä tein kolmen pojan ja tyttären jälkeen vielä kiusallakin yhden pojan. Siinä olivat.
:D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja totuus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nunneliini:
IHanaa et on kohtalotovereita :whistle:
Nimenomaan kohtalotovereita. Olette niin onnettomia vain yhtä sukupuolta saaneet. >Teitä niin harmittaa kun ei tyttöä/poikaa.
Miten ihmeessä joidenkin on niin pirun vaikea uskoa, että toiset eivät välttämättä halua kuin vaan esimerkiksi niitä tyttöjä?
 
toisin

Meillä miehen suku toivoi kamalasti myös toisen lapsemme olevan poika. Koko ajan sai kuulla kuinka pitää olla kaksi poikaa ja vaatteetkin saa sit kierrättää yms. Tytöt on kuulemma ihan turhia ja vaan pojat jatkaa sukua. Todella loukkaavaa oli tuollaista kuullenna, varsinkin kun itse toivoin kovasti sitä tyttöä. Onneksi meidän toive toteu
tui eikä miehen suvun :)
Tytön syntymänkin jälkeen vielä höpöttivät kuinka eivät olisi ikinä toivoneet tyttöä yms. Ja ihmettelivät kun ihmiset hirveästi onnittelivat kun heidän sukuun lopulta syntyi tyttö (ei ole syntynyt vuosikymmeniin).

Siis niin törkeää! Mun mielestä toisten lasten sukupuolen kommentoiminen ei ole mitenkään soveliasta.
 
jojo
Mä olen kuullut enemmän noita "teillähän on jo molemmat, ette kai te enää lapsia aio tehdä" -kommentteja. Mulla tosin on vain yksi lapsi, mutta tutuille on muutamaankin otteeseen sanottu noin
 

Yhteistyössä