Kaksi röntgen sädettä kasvoihin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei, kävin eilen hammastarkastuksessa. Päätettiin ottaa hampaista röntgenkuvaus, kun niitä ei ollut pitkään aikaan kuvattu. Kuvaus tehtiin suuhygienistin tiloissa tuolissa puoli-istuvassa asennossa. Lyijyliivi laitettiin päälle ja kuvattiin ensin röntgenputkella toinen puoli hampaista. Sitten toinen puoli. Oho! Toimenpiteentekijä painoikin vahingossa kaksi kertaa napista! Sainko ylimääräisen annoksen röntgensäteitä toiselle puolelle kasvoja? Onko edes mahdollista, että laitetta voi käyttää vahingossa noin???!!!! Minulla oli illalla kahvakuulajumppa ja nyt toinen puoli kasvoista on turta ja kipeä! Pystyn silti liikuttelemaan kasvoja. Epäilen, että oireet johtuvat ainakin osittain röntgenistä. Onko viisaampia paikalla? Onko muita mahdollisesti kaksi sädettä saaneita paikalla? Voiko kasvojen tilannetta jotenkin 'palauttaa'/ korjata? Kiitän asiallisista vastauksista!

Mieheltä kysyin, on noiden laitteiden kanssa tekemisissä. Ja hän sanoi että noista hammas kuvaus vehkeistä tulee niin pieni annos että ei ole mahdollista että oireet johtuvat siitä.

Ja vaikka olisi kymmenen kuvaa otettu niin siitä tuleva annos ei olisi vielä juuri mitään verrattuna yhteen rintakehän kuvaan.

Eli voit todellakin olla huoleti.

Ja hammas kuvissa joutuvat ottamaan usein useita kuvia koska jos filmi ei pysy suussa paikallaan niin se epäonnistuu.

Tunnottomuus ja muut aiheutuvat jostakin muusta, itsellä sitä tuli kun toimenpiteen aikana joutui vääntämään leukaa ja tunnottomuutta oli viikon ajan. Johtuu kuulema hermosta, joka yleensä toipuu itsekseen. Tai puudutusainetta sanoivat minulle myös mahdolliseksi että on aiheuttanut puutumisen.

Ap: KIITOS! ((( halaus ))) Pelastitte minun päivän. Kyllä, suuhygienisti tällä kertaa 'väänteli' suuta ja kieltä sekä katsoi kaikki suun limakalvot jne. että ovat kunnossa. Sehän on hyvä asia, että kunnolla tarkistettiin, kun itse pyysin. Äidilläni todettiin suusyöpä vuosi sitten. Pian leikattiin ja nyt hän käy tarkastuksissa kolmen kuukauden välein.

Yhteistyössä