Kaksi pussinen kohtu??

:attn:
Mitä tiedätte kohdusta, jossa on tavallaan kaksi pussia, mutta yksi suu aukko? Miten vaikuttaa raskauteen ym.?
Heinis

Toivottavasti joku tietää tästä, todennäköisesti aika harvinainen juttu!
Kiitos vastauksista etukäteen :heart:

mulla kaksi kohtua
mulla on sellanen kohdun/kohtujen epämuodustuma et omistan kaksi kohtua mutta vain yhden kohdunsuun eli kohdut yhtyvät kohdun suulle.miksi kysyt?se on todellakin harvinainen juttu enkä ole vielä törmännut kehenkään jolla olis sama epämuodostuma.vaikka olen kyllä yrittänyt kysellä mm. täältäkin..

mulla kaksi kohtua
juu,kysyit siis et miten vaikuttaa raskauksiin.noo,lääkärit sano et on vaikee tulla raskaaks mut mulla ei oo kyl ollu asian kanssa ongelmaa.raskaudet on kyl ollu vaikeita,varsinkin kaks ekaa raskautta ku olivat molemmat eri kohdussa,kolmas sai jo sit kerran käytetyn kohdun ja se raskaus olikin helpompi kun kohtu oli jo kerran venyny ja näinollen ei supistellu eikä lapsi enää meinannu syntyy ennen aikojaan. mut kerro onks sulla tai jollakin läheisellä todettu tällanen kohtu-systeemi?kiinnostaa kuulla kokemuksia kohtalotovereilta...

Hei!!
Mun ystävällä on todettu tämä asia! Asiasta on hirveän vähän tietoa, kun on niin harvinainen! Eikä lääkäritkään ole hirveästi kertoneet tai eivät tiedä! Olen vain huolissaan, kun ei tosiaankaan tiedetä paljon asiasta!
Hänellä on aika paljon supistuksia (nyt puolessa välissä), välillä kivuliaitakin, eikä terveydenhoitaja oikein kommentoi siihen mitään! Töissä ei pysty olemaan!
On aika pelokas, että pysyykö vauva todella loppuun asti mahassa! Pelkää keskenmenoa!!
Kuinka aikaisin sinulla meinasi ensimmäiset lapset tulla? Ja löytyykö asiasta tietoa jostain?
Heinis :)

mulla kaksi kohtua
asiasta on todellakin kauheen vähän tietoa!!itsekkin olisin halunnut tietää mutta lääkärit eivät asiasta kamalasti tiedä ja netistäkään tietoa ei löydy!!mulla supistelut alko 18 rv ja 23+6 jouduin sairaalaan säännöllisten supistelujen takia.siellä estolääkitys,synnytys pysähtyi ja makasin sairaalassa siitä 32 viikolle,joka päiväisten supistusestolääkityksen varassa,täydessä vuodelevossa!sen jälkeen helpotti,pääsin kotiin ja lopulta lapsi synty miltei täysaikaisena!en tahdo pelotella,eka raskaus vain suju mulla niin!
toinen oli helpompi ,olin vuodelevossa mutta en tarvinnut estolääkettä ja sain olla paljon kotona.kolmas raskaus oli sitten täysi yllätys kun pystyin koko raskauden ajan olemaan normaalisti ja supisteluja ei ollut,lapsi kuitenkin synty yllättäen 35 viikolla eli hieman keskosena mutta pärjäsi hyvin!! :wave:
kannattaa kaverisi olla itse tarkkana ja seurata supisteluja,jos ne säännöllistyy kannattaa mennä ajoissa käymän tarkistuttamassa tilanne,ettei ole liian myöhäistä!!lepoa ja rauhallista mieltä,sitä tarvitaan!se on paras lääke ja niin vauvakin voi hyvin!!paljon tsemppiä ystävällesi!! :hug:

Hei
Oli kiva kuulla sinun tarinasi! Vaikka rupesi hieman pelottamaan, tieto tuo tuskaa! Mutta toisaalta osaa sitä varmaan olla varovaisempi, kun tietää että oireet täytyy ottaa tosissaan! Mutta toivoa toi myös se, että sinä olet ongelmasta huolimatta saanut kolme tervettä lasta!
Kerron ystävälleni, että toivoa on nykylääketieteen ansiosta!
Toivon todella, että hänen raskaus onnistuisi! Hänestä tulisi loistava äiti!
Ja hyviä jatkoja sinulle ja perheellesi!!
t. itse yhden 7 kk pojan äiti :heart:

Yhteistyössä