kakkupohja uunipellillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja daadaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ite tein eilen kääretorttu pohjasta kakkupohjan,se voi ainakin olla uunissa pellillä leivinpaperin päällä..Ehdottomasti kannattaa kokeilla,todella pehmeä pohja tulee ja maistuu kakkukin paremmalle. :) Itse ennen olen tehnyt perus kakkupohjan mutta nytten kokeilin sitten tuota kääretorttu pohjaa..Nams,hyvää tuli :)

niin ja 8 munaa rikot isoon tuoppiin, saman verran sokeria yhteen tuoppiin kuin on munia, samoin kolmanteen tuoppiin jauhoja 3/4 osaa ja 1/4 perunajauhoja ja n.2tl leivinjauhetta (sit sekoitetaan jauhot hyvin keskenään). Muna ja sokeri vaahdoksi ja siivilän läpi varovasti joukkoon nostelet jauhot.

Lämmitä huoneen lämpösiä kananmunia kuumassa vedessä hetki,vispautuu nopeampaa,ja nostele jauhot taikinaan käsin,kaikista paras keino...mä tein 5munan pohjia pellillä kaks kappaletta,tuli passelin kokonen kakku kun laitoin väliin mansikkamoussea..

Montako munaalatoit viimeksi. Mä teen 50cm leveän uunin pellille 4 muna pohjan ja siitä tulee aika ohut. Kokeilemalla selviää, kakkutaikina aineethan maksaa alle euron ja jämä paloista voi aina tehdä mokkapaloja

Yhteistyössä