kakkumaakarit kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katiia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

katiia

Vieras
Miten tehdään semmoinen hyydytetty kakku, jossa on montaa eri makua. Eri alueissa, ei kerroksittain. Söin sellaista kummitytön ristiäisissä, mahtaako niihin olla joku vuoka vaiko jonkin sortin kalvovirityksillä vai miten?

Entä oisko semmoseen hyvää ohjetta? Joku mariannecrush-täyte ja paria marjaa? Millainen ois hyvä?

Joo, hoksasin itsekkin että kerroksittain ois ihan helppo tehdä. Tuo mitä söin oli tosi nätti, keskellä oli yks täyte ja reunoilla oli vielä kolmea eri täytettä silleen sektoreissa tms. Ja semmosta tässä haaveilen tytön synttäreille.

Alkuperäinen kirjoittaja katiia:
Joo, hoksasin itsekkin että kerroksittain ois ihan helppo tehdä. Tuo mitä söin oli tosi nätti, keskellä oli yks täyte ja reunoilla oli vielä kolmea eri täytettä silleen sektoreissa tms. Ja semmosta tässä haaveilen tytön synttäreille.

Aivan, sori en lukenut kunnolla vaan aattelin automaattisesti että tarkoitat tuota :ashamed: Tuo kuulostaa kyllä joltain rakettitieteeltä tälle kotileipurille.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja katiia:
Hmm, tolla dadan viimeisellä linkillä se varmaan onnistuis. Tosin emmää ymmärrä kuin sillä tommonen monikerroksinen shakkikuvio tehdään :) Thanks!

niin no siis, mä en ole ite kokeillut tuota joten en tiiä saako tota sovellettua hyydytettyyn kakkuun, tuossa kun on käytetty kolmea vuokaa eli tehty noi kerrokset 1kerros/yks vuoka.
Toisaalta, jos sulla olis irtopohjavuokia ni saiskohan sitä tehtyä jotenkin niin, että ekassa vaan käyttää sekä vuoan pohjaa että reunuksia ja antaa hyytyä, sit loput tekee niin, että latoo vaan ne vuoan reunat siihen..
tajusitkohan mitä ajan takaa :D
En tosin tiedä ku en kerkii sen pitemmälle miettii :D

Mä oon tehnyt sellaisen valkosuklaa-viinimarjakakun niin et irtopohjavuoassa ollut eka keksipohja, päälle valkosuklaamousse ja sitten päälle vähän juoksevampi se viinimarjatäyte. Sitten kun vetelee veitsellä vähän viiltoja niin sekottuu pikkaisen. Vähän saman tapaisesti ku tiikerikakussa.

Yhteistyössä