Kakkujen tekijöitä paikalla? Milloin viimeistään valmis maalaus kakun päälle?

Olen maalannut ensimmäistä kertaa ikinä kakun päälle laitettavan kuvan. Maalasin sen sokerimassalle ja se on nyt kova kuin kivi. Pehmeneekö se siitä siirrettäessä ja milloin mun kannattaa siirtää se viimeistään? Juhlat on huomenna iltapäivällä ja toivon kovasti, että ehtis pehmetä ennen sitä. Kuvan alle oon laittamassa sokerikreemiä eristeeksi. Muuten pursottelen reunat yms.

Kiitollinen olisin, jos joku tietäis. Yritin selata kaikkia kakkusivuja ja pää menee pyörälle vaan erilaisista ohjeista. Marsipaanista puhuttiin kyllä mut entä tää..
 
kiitos "vieras" sivuista. googlea osaan käyttää ja samat sivut olen lukenut. pikana olisin vain ollut kiinnostunut kuinka kauan tuon kovettuneen maalauksen pehmeneminen kestää..

mitään erityisiä ohjeita en ollu hommannu. lähinnä lukenu noita ylläolevia nettisivuja sekä paljon muita ja sitten aloin vaan kokeileen. ihan kivaa jälkeä tuli. ehkä kuitenki kokeilen marsipaanille maalata seuraavaksi, koska ilmeisesti se ei kovetu ihan niin pian kivikovaksi kuin sokerimassa. toisaalta saa tarkkaa jälkeä tehtyä, kun alusta on tosi kova mut sit se syöminen onki toinen juttu ja just tuo pehmeneminen.
 
oon lukenu nuokin sivut, jus nuo kysymykset. Ei puhuta suoraan pelkästään noista sokerimassalle maalatuista kuvista, lähinnä marsipaanikuvista...

mut heitän sen kuvan kakun päälle ihan kohta niin luulis pehmenevän edes leikkattavaksi. yllättävän kovaksi tosiaan veti levyn kahdessa päivässä. :D
 

Yhteistyössä