kakku ongelma...........allergia perhe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yks vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yks vaan

Vieras
moi

mitä mieltä ihmiset ovat...meillä kun on maitoyms muita allergioita kummallakin lapsella....niin syntymäpäiväkakun kanssa on ollut onglemia.....kun
esikoisella oli syntymäpäiviä olin sitä mieltä, että en tee kermakakkua, kun hän ei voi syödä sitä...(hän oli todella monelle ruoka -aineelle allerginen pienenä, joten tytölle oli tärkeää että joskus syötiin edes vähän saman näköistä ruokaa)

Eli oli sitten jäätelöä tytölle ja jäätelökakkua vieraile.....siitä meidän mummo sitten riemastui......"PITÄÄ OLLA KERMAKAKKUA kun vieraita tulee syntymäpäiville, he odottavat sitä"

No niin nyt meillä on sitten kaksi maitoallergista lasta :) nuorempi täyttää kaksi, joten nyt hällekin pitäisi olla jotain herkullista tarjottavana, ja tieteskin samanlaista kuin muilla :)

eli kysymys kuuluu.....teenkö kaksi kakkua kahtena eri päivänä elikäs yhteensä neljä kakkua.....josta synttäri sankkari ja sen sisko kuolaa ja inisee kahden muun kakun perään :) .....vai mennäänkö lasten ehdolla ja tehdään kerrankin herkut joista kaikki käy myös meidän lapsille...... ja vieraat syö jos kelpaa

Mulle tämä olisi ihan selvä juttu eli talossa talon tavalla...myös ruokien suhteen?

Talossa talon tavalla on ihan ok! Ei todellakaan tartte olla kermakakkua synttäreillä. Meillä oli kerran tarjolla kananmunaton, gluteeniton kakku ja kaikki söivät samaa. Olihan se kieltämättä hieman erikoisen makuinen, mutta vieraatkin pitivät tärkeänä (ainakin sanoivat pitäväsä), että synttärisankari saa kerrankin samaa kuin muutkin. :)

Mä olen todennut että sitä kermakakkua monet odottaa, mutta ei sitä syödä kuitenkaan.

Joten olen tehnyt tarjottavat lasten maun mukaan, eikä meillä olla edes millekkään allergisia. Jäätelöannokseenkin voi laittaa kynttilät puhallettavaksi, nehän siinä kakussa on tärkeimmät.

Talon ja erityisesti lasten ehdoilla tietysti. Tuskin vieraat (aikuisia luultavasti) sitä kakkua nyt niin kamalasti odottavat ja jos odottavatkin, niin varmaan osaavat aikuisina pettymyksen tunteensa käsitellä fiksusti ja kypsästi ilman kiukkuamista :D

Itse olen tupannut tekemään mahdollisuuksien mukaan aina tarjoilut niin että kaikki voi syödä kaikkea (yleensä munattomia ja maidottomia siis), minusta se vaan on- eteenkin lapsille kaikkein reiluinta.

Talossa tietysti talon mukaan, ja saat tarjota tai olla tarjoamatta mitä vaan. Samanlaista taikka erilaista... ei sillä niin väliä, pääasiahan on että saapi viettää mukavaa aikaa yhdessä :)

Mun nähdäksenis synttärisankarillehan se kakku leivotaan, joten ehdottomasti sellainen mitä hänkin pystyy syömään! Kinuskikakku, nam :p tai jotain muuta. Jos mummolle ei kelpaa, niin tuokoon oman kakkunsa mukanaan! :laugh:

tylsää sekin on jos aina on kermakakkua...teet sellasta joka sopii lapsille tietty..mummut älkööt syökö jos ei kelpaa!!
meilläkin on sellanen synttärisuma ettei toista tulossa kun mun miehellä on huomneen ja mun veljellä ylihuomenna ja sit yliyli huomenna sektiolla otetaan mun veljen lapsi eli kolmet synttärit kesäkuussä peräperään...niin ja kaupan päälle iskän nimpparit oli tänään ja jos vaari eläis niin sen nimpparit olis ollu eilen.. : O

Yhteistyössä