Kakkosta pienellä ikäerolla!

Heippa,

löytyykö muita, jotka ovat aloittaneet / aloittavat pian toisen lapsen yrittämisen pienellä ikäerolla esikoiseen?

Itselläni on 10/11 syntynyt ihana tyttönen ja toisen yrittäminen olisi tarkoitus aloittaa piakkoin =) Olisi mukava kuumeilla muiden samassa tilanteessa olevien kanssa!

Aela
 
Moikka!

Meillä on yritys päällä koko ajan, edellinen syntyi 3/11, ikäero sisarrusten välillä tulisi siis olemaan puolitoista vuotta, jos nyt tärppää. En olisi uskonut, että vauvakuume palaa niin voimakkaana niin pian (ja vieläpä mieheenikin!), mutta niin vain kävi :)

Olen täällä lueskellut raskausoire-palstoja, en nimittäin yhtään muista mitä oireita ekassa raskaudessa oli alussa. Menkkojen pitäisi alkaa näinä päivinä, joten jännittyneenä täällä odotan! :)
 
Mulla synty tyttö 10/11 ja lupa annettiin tammikuussa tulla toisen, mä täysimetän yhä ja varauduttiin pitkään yrittelyyn mutta maanantaina plussa tuli ja näillänäkymin ois tasan vuosi ikäeroa tulossa:heart:

Kuukautiset tuli pari vkoa sitten normisti, mutta poskienkuumotuksesta aloin epäillä raskautta, ja plussahan sieltä tuli ja vahvistuu vain :heart:
 
Onnea Hellas ja Neiti-81!
Ja toivotaan et Iidalla on kans tärpänny :)

Sanopa muuta tosta vauvakuumeesta! En olisi kyllä uskonut että alan uutta raskautta vielä miettiä. Alunperin suunnitelmissa oli odotella ainakin kesän yli, ettei siis tarvitsisi raskausoireista kärsiä silloin vaan saisi "nauttia täysillä". Mut pyh, enää ei kiinnosta sellaset järkeilyt pätkääkään!

Tekemistä asian kanssa on varmaan silläkin et esikoinen on niin helppo. Jos olisin totaalisen väsynyt, niin tuskin uutta raskautta miettisin.

Onko lisää pikkukakkosta pienellä ikäerolla kuumeilevia?
 
meidän vauva on syntyny 12/11 ja vauvakuumetta on havaittavissa :)
mitään ajankohtaa ei vielä oo päätetty mut mies on vihjaillu että ehkä kesemmällä. muutenkin päätettiin odottaa ainakin puolvuotta sektion takia. mietityttää vaan kun alussa kun mies meni töihin takas niin aika paljon pyydettiin apua isovanhemmilta (mies on vuorotyössä) öisin kun ei aamuvuoroissa oikeen voinu miestä herättää, et miten he suhtautuu siihen et tekee toisen heti perään kun 'ei ekankaan kanssa selviä', toisaalta täytyy muistaa se et itsellehän niitä lapsia tehdään ja toiseks hyvä että on joku jolta pyytää apua kun tarvitsee. kolmanneks haluisin tän vauvarumban kerralla 'ohi' :D ja mies on suunnilleen samaa mieltä ;)
 
Oi, Kistallakin on vielä ihan pikkunen vauva <3

Mulla on vähän sama fiilis kanssa, että rumba kerralla ohi :) Ja ei tästä enää nuorruta. Mulla ei vielä ole ikä tulossa vastaan, mut mies on melkeen 10v. vanhempi.

Oon syönyt synnytyksen jälkeen pillereitä ja kierto on ihan sekasin, menkat melkeen koko ajan. Päätettiin et nyt jätetään pillerit pois! Jännää!
 
Meillä on sama tilanne, kun teillä Aela. Ihana ja helppo esikoispoika syntyi 10/11 ja nyt jo kuumeillaan pikkukakkosesta. (Ensimmäiset vauvakuumeen oireet alkoivat jo synnytyssairaalassa!) Mies kyselee vähän väliä josko jättäisin jo pillerit pois ja alettais yrittää toista :) Ajateltiin, että noin puoltoista vuotta olis meille hyvä ikäero, että jos sit kesällä alottais yrittämisen.

Naapuriin muutti just esikoista odottava pariskunta ja voi että, kun katsoo sitä ihanaa pyöreää kasvavaa masua. Oli niin ihana suunnitella ja haaveilla ja katsoa uuden elämän alkua. Toivoisin vaan, että saatais isompi asunto ennen pikkukakkosen syntymistä, niin vois laittaa lapsille oman huoneen.

Voi että, malttaakohan sitä odottaa kesään? Meillä tärppäs viimeks ekalla yrityksellä, entä jos nyt saadaankin yrittää kuukausia. Pitäiskö kuitenkin jo alottaa... Sain jo luvan ostaa vauvalle kehdonkin <3 Mmmm, elämä on ihanaa :)
 
Meillä synty esikoinen loppiaisena tänä vuonna. Ja nyt jo vauvakuumetta, tai oikeastaan masukuume. Järki sanoo mulle et odotetaan muutama vuosi mut tää vauvakuume on aivan kamala. :) Mietin tässä kovasti et otanko kierukan ens viikolla vai ollaanko ilman ehkäsyä. Tässä pitäisi uusi ammattikin ja työpaikka saada ennen seuraavaa lasta, olisi sitten taloudellisesti parempi ajankohta yrittää uutta lasta. :)
 
Heippa kaikille!

Täällä tärppäsi jo ekalla kierrolla! Herranen aika, että en olis ikinä uskonu, edellistä odoteltiin puolivuotta. No en valita :D Nyt kyllä vähän jännittää, enemmän jopa ku ekassa raskaudessa!

Miten teillä, jotka ootte jo raskaana, onko ollu oireet samoja kuin ekassa raskaudessa? Helpompia/pahempia? Mulla oli eka raskaus niin helppo, pelottaa, että ei voi tulla toista yhtä helppoa! :)

Meilläkin olis ehkä voinu oottaa "parempaa" ajankohtaa uudelle vauvalle, mutta en jotenki osaa ajatella näitä asioita noin. Tulee jos on tullakseen, kun kaksi lasta nyt alkuun ainakin halutaan :) Kertokaa omia mietteitä ja kokemuksia, olis kiva saada vertaistukea, kaikenlaista kuitenkin pyörii mielessä!
 
Onnea paljon Iida!! Ihanaa, että tärppäsi heti! Varmaan jännittää ja paljon juttuja pyörii mielessä :)

Snowfairylta ihanan positiivinen kirjoitus. Elämä hymyilee!

Ei meilläkään varmasti mikään maailman järkevin ajankohta ole toista tehdä, jos alkaa miettiä asunnon kokoa, rahaa, urakehitystä yms. Järkevin ajankohta olisi varmasti parin vuoden päästä, mutta ei me malteta odottaa! Toivotaan et käy niinkuin Iidalla ja tärppää heti! Vielä ei olla päästy yritystä aloittaan, mut ehkä sit kun menkat loppuu..
 

Yhteistyössä