Kakkosluokkalaisten alapään tutkimus kouluterveydenhoitajalla!???!

Kolmas lapseni aloitti tällä viikolla koulun ja vanhempien lasten kouluunmenosta vierähtänyt aikaa tovi ja nyt kuulin,että täällä kakkosluokkalaisilta tutkitaan kaikilta alapää.
Onko tämä kaikissa kouluissa?Ja mihin tämä perustuu?
T:Ihan ulalla!!
 
No uskoisin, että se tarkottaa lähinnä poikalapsia ja kivesten tarkistusta... Muistan, että aikoinaan koulussa pojat kävivät terkalla ja se tarkisti kivekset. Asiaan liittyi tietenkin asiaan kuuluvaa pelottelua... :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sopraano:
No uskoisin, että se tarkottaa lähinnä poikalapsia ja kivesten tarkistusta... Muistan, että aikoinaan koulussa pojat kävivät terkalla ja se tarkisti kivekset. Asiaan liittyi tietenkin asiaan kuuluvaa pelottelua... :kieh:
Täällä ne kuulemma tutkii tyttölapsetkin....en vaan käsitä tyhmänä minkätakia!?
 
Mun muistaakseni terkka kurkkas housuihin ala-asteella, että onko karvat alkanut jo kasvaan :whistle: muusta en tiiä ja ei mielestäni kuulu heidän tuollaista tehdä, siis jos tarkemmin alkaa syynään :eek:

*muoks* niin ja terkan tarkastusta ei minusta ees pojalla kakkosella ollut, ellen väärin muista. Hammastarkastus kylläkin..
 
Ne tarkistaa onko kivekset laskeutuneet ja onko esinahka ok, vai onko se liian kireä.
Ihan normi tutkimus.
Tarkistetaanhan jätkien kivekset vielä intissäkin vai mitä?
Niin ja jos tutkimuksessa selviää jotain poikkeavuuksia niin poika ohjataan jatkotutkimuksiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nannanapa:
Ne tarkistaa onko kivekset laskeutuneet ja onko esinahka ok, vai onko se liian kireä.
Ihan normi tutkimus.
Tarkistetaanhan jätkien kivekset vielä intissäkin vai mitä?
Niin ja jos tutkimuksessa selviää jotain poikkeavuuksia niin poika ohjataan jatkotutkimuksiin.
Ymmärrän tuon,mutta minkätakia tytötkin??

 
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Täällä ne kuulemma tutkii tyttölapsetkin....en vaan käsitä tyhmänä minkätakia!?
Sellaisesta en oo kuullutkaan...
Enkä muista että meillä olisi näin tehty.
Toki mulla on huono muisti muutenkin...
Toivottavasti joku ala-asteikäisen tytön äiti tulee pian kommentoimaan, ellei tuu niin soita vaikka tk:een ja kysy, että onko se ihan välttämätöntä vai onko koulun terkkari vaan joku pervo.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Silloin kun mä olis ala-asteella niin jossain vaiheessa terkkari tarkisti poikien kivekset, tyttöjen pöksyt jätettiin rauhaan.
Meillä muistaakseni viidennellä kurkattiin et onko karvoja alkanu kasvaan... siis tytöiltä.
 
huihai
jo 1975 mun tyttöpuolisen luokkakaverin alushousuihin kurkattiin 4-5-luokalla. Hän kehittyikin tosi aikaisin ja taisi jo rinnat olla kasvamassa. mun housuihi ei onneksi katsottu :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nannanapa:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Täällä ne kuulemma tutkii tyttölapsetkin....en vaan käsitä tyhmänä minkätakia!?
Sellaisesta en oo kuullutkaan...
Enkä muista että meillä olisi näin tehty.
Toki mulla on huono muisti muutenkin...
Toivottavasti joku ala-asteikäisen tytön äiti tulee pian kommentoimaan, ellei tuu niin soita vaikka tk:een ja kysy, että onko se ihan välttämätöntä vai onko koulun terkkari vaan joku pervo.

Niimpä!Sillä kyselinkin täältä ensiksi,että onko nykyään yleinenkin käytäntö,kun nuo kaksi vanhinta tyttöä on jo melkein aikuisia(tai toinen).
Kieltämättä mullekkin tuli heti joku pervo-juttu mieleen,kun en käsitä miksi... :headwall:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No soita sinne terkkarille ja kysy. Lapset voi kertoa joskus lööperiä ihan vain pelotellakseen.
Mutta kun niiden vanhemmat vahvistaneet asian kysyessäni ;)

Mutta joo soitampa sille ja kysyn,että mikä pervo se oikeen on! :LOL:
No ei kun kysyt vain että mitä kuuluu ala-asteella terveydentarkastuksiin. Ihmisiä nekin on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No soita sinne terkkarille ja kysy. Lapset voi kertoa joskus lööperiä ihan vain pelotellakseen.
Mutta kun niiden vanhemmat vahvistaneet asian kysyessäni ;)

Mutta joo soitampa sille ja kysyn,että mikä pervo se oikeen on! :LOL:
No ei kun kysyt vain että mitä kuuluu ala-asteella terveydentarkastuksiin. Ihmisiä nekin on.
Mää olinkin ihan tosissani! :whistle:
 

Yhteistyössä