kakkapesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitiliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on kotona kodinhoitohuoneessa syvä allas, johon pojan voi laittaa ihan seisomaan. Pesen edelleen siinä ja ikää 1,5 v. Kylässä pesen suihkussa tai sitten pöntön päällä käsisuihkun avulla, siis poika istuu siinä reunalla ja suihkuttelen.

altaan reunalla istuttanut olen molemmat muksut ihan vastasyntyneestä asti. kätevää kun jalat ei kastu ja jalat saa levitettyä kunnolla haaralleen pesua varten eikä lapsen koko paino ole käden varassa (ihan vauvana toki on enemmän).

puolitoista vuotiaana jo istui wc-pöntöllä ja piti molemmin käsin äidin jalasta kiinni, kun äiti käsisuihkulla pesi pepun. helppoa ja toimivaa isollakin lapsella

Välillä roikotan altaan päällä, mutta ylensä tyttö kävelee nätisti suihkuun ja siinä sitten puhdistetaan peppu =) Helpompi niin kun roikottaa isoa neitoa käsivarrellaan...Ja jos potalle on kakkinut niin kosteella paprulla pyyhkäsy on riittänyt...tosin isänsä vie sillonkin pesulle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2005 klo 14:07 CarnevalGirl kirjoitti:
Siis mitä tarkottaa et pesette altaan reunalla..? Mä heivautan pojan sinne lavuaariin ja siellä pesen mut en ymmärrä mitä käytännössä tarkottaa tuo altaan reunalla :ashamed:

Muksu istutetaan altaan reunalle niin että peffa on vaan altaan sisäpuolella ja jalat roikkuu ulkopuolella. Mä en ole koskaan vannonut sen metodin mukaan, sillä meidän typyllä on yleensä joka paikka nivusia myöten sonnassa :o

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2005 klo 14:15 yrttitarhurikatti kirjoitti:
\
Siis mitä tarkottaa et pesette altaan reunalla..? Mä heivautan pojan sinne lavuaariin ja siellä pesen mut en ymmärrä mitä käytännössä tarkottaa tuo altaan reunalla :ashamed:

Muksu istutetaan altaan reunalle niin että peffa on vaan altaan sisäpuolella ja jalat roikkuu ulkopuolella. Mä en ole koskaan vannonut sen metodin mukaan, sillä meidän typyllä on yleensä joka paikka nivusia myöten sonnassa :o

Poika on 2 v ja näin hänen pyllynpesunsa tapahtuu. Pylly siis lauvaarin puolella, jalat roikkuu ulkopuolella, muksu nojaa oikeaan käsivarteeni - käsi on hänen ympärillään - ja vasemmalla kädellä "lapan" vettä hanasta. Vaipoissa on vielä *huokaus* ja toisinaan on pallit ja nivustaipeet kakassa, mutta hyvin lähtee puhtaaksi. Isokokoinen ja painava tenava, ja näin onnistuu hyvin eikä ole painava. Sotkut jää altaaseen eikä vesiroiskeita pitkin lattiaa tule.

Suihkun lattialla. Ensin kaikki isommat paperilla pois ja pönttöön ja sitten poika suihkun lattialle seisomaan siilin päälle ja omat sukat pois jalasta. Usein kova kikkare,ettei tarvii muuta kun kosteuspyyhkeellä pyyhkiä.

Meillä pojan kakkapeppu pesty jo parin kuukauden ajan suihkussa. Isokokoinen poika, ikää 1v11kk. Jos onnistuttu pottaan kakat saamaan, on meilläkin useimmiten riittänyt kosteuspyyhkeellä pyyhkiminen.

Tuota reunalla istuttamista en ollutkaan kekannut - meillä kyllä aika pienet altaat, mutta voisihan sitäkin kokeilla...
on tainnut vaan ukkeli tottua jo tuohon suihkussa läträämiseen, eikä halunne luopua saavutetuista "eduista" ;) .

lapsella ikää 1,8 vuotta ja meillä pieni pesuallas vessassa. silti pystyy hyvin pesemään siinä. Joko niin että lapsi istuu altaan reunalla niin että molemmat jalat ovat reunan ulkopuolella. Tai sitten niin että toinen jalka on altaassa ja toinen ulkopuolella. Tämä on vielä kätevämpi ratkaisu. =)

Öööh...pakko on saada kommentoida :p
Eiks toi pesualtaan reuna oo ihan törkeen kylmä :whistle: meinaan siis tollasta "posliiniallasta"? Aattelin vaan omalle kohdalla kun joskus on käyny niin et istuu pöntölle ja se rengas ei olekaan alhaalla \|O niin ihan sika inhottavalta on tuntunu. Siis ei millään kettuilulla vaan ihan uteliaisuudesta kysyn. Meillä riittää tosi usein noi puhdistupyyhkeet, vaikkakaan ei aina ja sillon on tyttö 1v roikotettavana tai seisaallaan suihkussa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2005 klo 22:42 Fanttimamma harmaana kirjoitti:
Öööh...pakko on saada kommentoida :p
Eiks toi pesualtaan reuna oo ihan törkeen kylmä :whistle: meinaan siis tollasta "posliiniallasta"? Aattelin vaan omalle kohdalla kun joskus on käyny niin et istuu pöntölle ja se rengas ei olekaan alhaalla \|O niin ihan sika inhottavalta on tuntunu. Siis ei millään kettuilulla vaan ihan uteliaisuudesta kysyn. Meillä riittää tosi usein noi puhdistupyyhkeet, vaikkakaan ei aina ja sillon on tyttö 1v roikotettavana tai seisaallaan suihkussa.

Joo, on kylmä! Mutta minkäs teet kun atoopikon jalkoja on suojeltava liialta kastumiselta. Enkä puhdistuspyyhkeitä tykkää käyttää kovin kun niistäkin on alkanut joskus iho punoittaa. Joskus lämmitän kädellä altaan reunaa ennen kuin laitan lapsen siihen istumaan tai valelen sitä reunaa lämpimällä vedellä. Tosin, sekunnissa kahdessahan se reuna lämpiää sen jälkeen kun lapsi siihen istuu, joten tunne on vaan hetkellinen.

Käytättekö te puhdistuspyyhkeitä taaperolla, joka kakkaa pottaan? Saanko kysyä, että miksi? Itse pyyhin vaan tavallisella vessapaperilla, riittäähän se minunkin alapääni siivoamiseen...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2005 klo 14:15 yrttitarhurikatti kirjoitti:
\

Mä kans suosin "koko lapsi lavuaariin" sillä meidän poika ku paskoo ni sitä on sit kaikkialla melkein napaan asti. ;)

Yhteistyössä