KAKKAA!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asiaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asiaa

Vieras
Meidän 6,5 kk tyttö kakkaa mielestäni valtavasti. Imetän n. 5 kertaa vrk:ssa ja sen lisäksi vauva syö jo kaikkea kiinteää: aamupuuro, liha-vihanneslounas, välipalaksi hedelmä/marjasosetta ja iltapalaksi puuroa. Ajattelin lisätä tuohon vielä päivällisen (vihannessoseen). Ja kakkaa tulee n. 4-5 kertaa vrk:ssa..... Joka kerta kunnos satsi kiinteää kakkia. Onko tämä vielä normaalin rajoissa? Onko kenelläkään muulla näin paljon kakkaavaa kakaraa? :D Tyttö on jättänyt yösyönnin pois, mutta haluaa maitoa 6.30 (menee yöunille jo klo 18.30 eli nukkuu 12 h) ja usein sen jälkeen ei enää tule uni kun maitoaamiaisen jälkeen tulee iso kakka. Saattaa torkkua klo 7.30 asti mutta känisten, kun eipä ole kiva nukkua kakit housuissa. Jos vaihdan vaipan niin sitten ollaan hereillä siitä saakka.

Olisiko niin että tyttö saa liikaa puuroa suhteessa muuhun ravintoon ja siksi kakkaa niin paljon? Tää nimittäin tykkää puurosta ja syö sitä paljon (1,5 dl aamulla ja 2 dl illalla). Jos vähentäisin tuota iltapuuron määrää kun aloitan päivällisen annon... Auttakee, onko kohtalotovereita tai hyviä vinkkejä "kakan vähentämiseen"!

Mun mielestä toi kuulostaa hyvältä.
Lueppas joskus niitä kirjotuksia kun lapsi ei kakkaa kun kivikovia papanoita ja niitäkin kerran vuorokaudessa... Se vasta on ikävää!

Mulla on molemmat lapset ns. läpipaskoja. Isompi (2,5v) kakkaa 1-5 krt päivässä riippuen mitä on syöty. Pienempi 2-3 krt...
Alussa isompi ei malttanut tehdä koko kakkaa kerralla ja siksi sitä tuli useasti päivässä. Nyt isompana malttaa pysähtyä pöntölle ja kakkaa tulee yleensä 1-2 päviässä. Puuro tai rusinat pehmentää mahaa niin paljon että sitten kakataan useita kertoja päivässä.

Muutenkin olen huomannut, että lähes aina hyvin maistuneen ruoan jälkeen kakataan.

Mielummin näin kun ummetusta.

ja muuten esikoinen kakkasi jossian vaiheessa AINA iltatissitankkauksen jäkeen joskus klo 23 jälkeen.
Niin vain on kakkatahtikin (kuten kaikki muukin) muuttunut useaan kertaan parin vuoden aikana.

Meillä poika on jo 1v 2kk ja kakkaa edelleen 3-7 krt/vrk. Näin on tehnyt jo kesästä asti. Kakan laatu (pehmeää/kovaa) vaihtelee kovastikin, mutta kakkakertoja on tajuttomasti. Neuvolasta ja lastenlääkäriltä olen kysellyt neuvoja muuten heidän kanssaan asioitaessa, mutta eivät ole kumpikaan kiinnittäneet asiaan sen enempää huomiota. Lapsella on atooppista ihottumaa ja kahteen kertaan on otettu verestä allergiatestitkin, mutta allergiaa ei ole todettu. Eli pitänee vaan jaksaa vaihtaa ja vaihtaa ja vaihtaa niitä kakkavaippoja. Tärkeintä on, että vauva kasvaa ja voi hyvin.

Yhteistyössä