kakka ym. pissa-aiheesta..

mlm
Kun nyt taas nämä pissakakka-jutut on tulleet puheeksi, niin kysyn teiltä semmoista, että miten hoidetaan kaupunkireissut, jos halutaan päästä vaipoista kokonaan pois ja jos (ja kun) lapsi 3v.ei suostu tekemään pissaa muuta kuin oman kodin pottaan? Sitäkin olen miettinyt että sitten kun oppii, niin kuinka suoriudutte "hätätilanteista" kaupungilla ym. reissun päällä, jos ei meinaa heti löytyä vessaa missä on potta? Meillä kun vasta opetellaan näitä pottahommia ja pönttö ei tule kysymykseen.. Toistaiseksi olen nolona "kusetellut" tyttöä puskiin puiston laitamilla :D

harmaana
me ollaan "kusetettu" poikaa reissuilla tien varsilla! B)
ja kyllä ohikulkijoilla nauratti! :D
nii, poika on syksyllä kolme vee. on käytetty myös yleisissä vessoissa, istuu kyllä pöntöllä, kun pitää kiinni.

Puskakuselle mä ainaki lapsen pistin jos hätä yllätti. Ja aina oli mukana varavaatteet(ne oli aina autossa) jos sit vahinko tuli. Niin myös itse muistan että lapsena pissailin teiden varsille kun pelkäsin hirvittävästi yleisiä vessoja.. en tiedä sitte mistä moinen johtui, olinko kenties kuullut aikuisten puhuvan jotain niiden vaarallisuudesta ja ymmärtänyt hiukan väärin.. :kieh:

Hopsuli
Silloin kun vaipoista luovuttiin lapselle kelpasi vain kotipotta. Pidätteli sitten pissaansa tuntikausiakin kaupunkireissuilla, kun ei voinut edes kaupan pottaan pissata. Kerran sitten ei pystynyt enää pidättelemään vaan pissat tulivat housuun. Sen jälkeen on käynyt sujuvasti vierailla potille ja pyntyilläkin.

Meillä ainakin aluksi sujui helpommin kun vain vedin muksulta housut pois ja kiinnitin huomin muualle. Sitten istutin pöntölle ja kehuskelin kuinka reipas lapsi on.
Aluksi kun yritin selitellä, että tässä on nyt kaupan potta ja se on ihan hyvä ja siinä voi käydä yms. niin lapsi ehti vain kiihdyttää itsensä vastarintaan.
Onhan se ihan ymmärrettävää, että kyllä kotona on mukavamampi käydä kuin vieraissa paikoissa.

Yhteistyössä