Kakka-asiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän poika 4v. ei mielellään käy päiväkodissa kakalla vaan monesti säästää kakan sitten kotiin ja menee heti vessaan. Nyt maha on usein kovalla panttaamisesta.... Onko muita lapsia, joilla sosiaalinen suoli? Olen päikkärissä puhunut asiasta, mutta eivät ole huomanneet, että lapsi mitenkään kärsisi panttauksestaan. Kumma, että ylipäätään jaksaa pidätellä kakkaa koko päivän eikä tunnu pikkumiestä itseään vaivaavan ;-D

Sosiaalinen suoli on ihan tavallinen juttu, eikä lapsen suoli siitä yleensä kärsi (ts ei tule ummetusta). Ummetukseen voisi siis todennäköisesti olla muu syy. Lisää kuituja ja nesteensaantia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän poika 4v. ei mielellään käy päiväkodissa kakalla vaan monesti säästää kakan sitten kotiin ja menee heti vessaan. Nyt maha on usein kovalla panttaamisesta.... Onko muita lapsia, joilla sosiaalinen suoli? Olen päikkärissä puhunut asiasta, mutta eivät ole huomanneet, että lapsi mitenkään kärsisi panttauksestaan. Kumma, että ylipäätään jaksaa pidätellä kakkaa koko päivän eikä tunnu pikkumiestä itseään vaivaavan ;-D

Lapset jännittää kakallemenoa päiväodissa tavallisesti kolmesta syystä.

1. Tarvitsee apua pyyhkimisessä eikä halua tätejä pyytämään. Jos näin niin kannattaa harjoitella kotona. 4v: t osaa jo tavallisesti itse homman hoitaa,jos ei niin kyllä itsestä vähän noloa on.

2. Ovea ei saa kunnolla suljettua. Jännitetään että joku häiritsee tai ryntää sisälle. Pitäisi saada oma rauha toimitukseen.

3. ännittää päiväkodissaolo muista syistä. Esim.juuri aloittanut tai jotain muuta muutosta tms.

3

Yhteistyössä