Kakattamisen tunne yhdynnän aikana

Onko kellään moista noloa vaivaa? Itselläni viimeisestä synnytyksestä aikaa jo 2,5 vuotta, mutta joka kerta yhdynnän aikana tuntuu kokoajan siltä että kakka tulee. Siinäpä sitten yritän sitä "pidättää". Kellekkään en ole kehdannut asiasta kertoa. Nolottaa moinen asia sen verran paljon :(
 
aina joskus etenkin lähetyssaarnaaja asennossa ja jos minä ite päällä ja nojaan eteenpäin.
ooletteko koittaneet muita asentoja? entäs veskissä käyntiä ennen seksiä?
tai jos mies laittaa sisään vaikka vähän kerrallaan?
 
Minulla on aina tuo vaiva ja se johtuu siitä, että mulla on peräsuolessa rectosele eli pussi johon kakka menee ja josta se sitten menee takaisin suoleen ja siitä ulostamispisteeseen.

Se suolipussi on minulla kallistunut emättimen suuntaan ja siksi esim mua kakattaa aina yhdynnän aikana, joskus pahemmin joskus vähemmin. Jos pysyy yllä rytmi että ulostan säännöllisesti joka päivä ongelma ei ole nii paha. Jos on ummetusta niin se vaivaa rakastellessa aina. Tosin siihenkin tottuu. Mulla se suolipussi on sitä luokkaa että kakka ei kuitenkaan tule itestään ulos vaan pystyn pidätteleen.

Tuo rectosele on todettu varjoainekuvauksella. ensin tähystettiin vaivojen takia, sitten kävin röntgenissä varjoainekuvauksessa toisella kerralla. Sieltähän se sitten todettiin miä lääkäri epäilikin. Mulla pussukka on sen kokoinen että leikata ei tarvitse jos tuo ei häriitse mun elämää kovasti. ja pärjäähän tuon kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MirPu:
Minulla on aina tuo vaiva ja se johtuu siitä, että mulla on peräsuolessa rectosele eli pussi johon kakka menee ja josta se sitten menee takaisin suoleen ja siitä ulostamispisteeseen.

Se suolipussi on minulla kallistunut emättimen suuntaan ja siksi esim mua kakattaa aina yhdynnän aikana, joskus pahemmin joskus vähemmin. Jos pysyy yllä rytmi että ulostan säännöllisesti joka päivä ongelma ei ole nii paha. Jos on ummetusta niin se vaivaa rakastellessa aina. Tosin siihenkin tottuu. Mulla se suolipussi on sitä luokkaa että kakka ei kuitenkaan tule itestään ulos vaan pystyn pidätteleen.

Tuo rectosele on todettu varjoainekuvauksella. ensin tähystettiin vaivojen takia, sitten kävin röntgenissä varjoainekuvauksessa toisella kerralla. Sieltähän se sitten todettiin miä lääkäri epäilikin. Mulla pussukka on sen kokoinen että leikata ei tarvitse jos tuo ei häriitse mun elämää kovasti. ja pärjäähän tuon kanssa.

Kiitti vastauksesta! Olen ajatellut itelläkin olevan jotain tollaista. Usein vaikka maha on toiminut ihan hyvin, niin jää sellainen tunne että jotain jäi tulematta ja usein sitten seuraavalla vessa reissulla tuleekin vielä pieni "kikkare". Täytyis varmaan tilata aika lääkärille jotta tutkittais kunnolla. Onko siellä todella sellainen pussi.
 
Laitan vielä tähän lisää viestiä jos vaikka sattuisit joskus katsomaan tätä ketjua. Eli, tuo vaiva on todella yleinen. hyvin harvalla se vaan diagnosoidaan. Se diagnosoidaan yleensä silloin kun se oireilee jo niin pahasti että haittaa itseään. Esim jos on ummetustä tuo vaiva äityy pahemmaksi. Siksi esim lääkäri suositteli että jos vähänkin on epäkohtia suolentoiminnassa niin joka päivä ottaa levolaccia säännöllisesti että saa suolen toimimaan jouheasti.

Raskaus ja synnytykset mm. nuorilla naisilla aiheuttaa tätä vaivaa. Toisilla on heikommat lantionpohjanlihakset kuin toisilla, minulla ainakin kaksi lyhyin aikavälein ollutta raskautta ja synnytystä ja valmiiksi heikot lantionpohjanlihakset on aiheuttaneet tuon.

Tarpeeksi pahaksi kun tuo rectosele tulee niin voi olla että kakkakin pullahtaa suolesta ulos tahtomattaan. Mutta yleensä kyllä leikataan jo pussi on yli tietyn senttimäärän kokoinen tai jos asia vaivaa kovasti ja haittaa arkielämää.
 

Yhteistyössä