Kajaanissa 4D-ultra???

  • Viestiketjun aloittaja ihmettynyt
  • Ensimmäinen viesti
ihmettynyt
Olin lukevinani täältä jostakin, että Kajaanin tk:ssa olisi 4 d-ultra. Onko totta? Meille ainakin eka ultra tehtiin tavallisella ultralla (toukokuussa). olispa kivaa... :wave:
 
vastaava
juu,on ollut jo jonkin aikaa :) kaveri kertoi viime vuoden puolella jo tuosta ja itse kävin alkuvuodesta ja nyt kesäkuussa uudelleen. TK sijoittanut rahat hyvin :p
vanha ultra antoi vaan sumeaa,lumisade kuvaa,tässä uudessa tosi tarkka kuva ja saa ne äänetkin kuulumaan...
 
äityli-82
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2005 klo 16:06 pinkki kirjoitti:
Kuka kertois, mitä se 4D-ultra tarkoittaa? KIITOS!
se on kolmiulotteista ultraääni kuvaa...juuri kävin.vauvan piirteet näkyy selvästi ja värikuvallinen on myös.siellä minun masussa köllötteli ihan isoveljensä näköinen poika :)
 
rouva-79 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2005 klo 16:13 äityli-82 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2005 klo 16:11 kröhöm kirjoitti:
neli ulotteistahan tuo on, kolmiulotteista vielä piikkasen parempaa kuvaa
jaa minulle sanoi lääkäri joka sen teki että se on kolmiulotteista kuvaa 4D laitteella
ei kai niitä ulottuvuuksia aina käytetä :LOL:
onko muut kuunnelleet ultrassa sydänääniä,vai nähneet vain?
 
äityli-82
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2005 klo 16:25 rouva-79 harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2005 klo 16:13 äityli-82 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2005 klo 16:11 kröhöm kirjoitti:
neli ulotteistahan tuo on, kolmiulotteista vielä piikkasen parempaa kuvaa
jaa minulle sanoi lääkäri joka sen teki että se on kolmiulotteista kuvaa 4D laitteella
ei kai niitä ulottuvuuksia aina käytetä :LOL:
onko muut kuunnelleet ultrassa sydänääniä,vai nähneet vain?
kuulu ja näkyi.niin tossa videossakin kuuluu jonka sain muistoksi
 
myyntiedustaja
4D ultraäänessä tarkoittaa kolmiulotteista reaaliaikaista kuvaa. Eli neljäs ulottuvuus on aika. Ennen kolmiulotteinen kuva muodostettiin vaan "pysäytettynä". Tuo reaaliaikaisuus auttaa tutkimuksen tekijää paremmin seuraamaan kolmiulotteisen kuvan tuomaa informaatiota. Ainoastaan kivaa kasvokuvaahan tuolla tekniikalla ei ole tarkoitus tehdä, vaan se todellakin auttaa parempaan ja tarkempaan diagnoosin tekoon lapsen/sikiön terveydentilasta.

Tiedoksi vain. :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 13:36 Lilith kirjoitti:
Saako sen anturin itse työntää emättimeen, vai pitääkö ultraa varten näytellä pimppiä lääkärisedälle?
Aivan varamasti saat työntää sen anturin ihan minne itse halut.

Lääkäri tekee tutkimuset. Olisit käyttänyt ehkäisyä, jos et kestä raskauteen liittyviä tutkimuksia.
 
OmaEmo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2006 klo 11:30 vieras kirjoitti:
missä kajaanin tk:ssa muka tälläinen laite on ja miten siihen pääsee? rakeneultran kunta tarjoaa tämän vuoden helmikuusta alkaen kaksilla,mutta että tk:ssa 4d??
Keskusneuvolassa.
 
hgujijl
Saako sen anturin itse työntää emättimeen, vai pitääkö ultraa varten näytellä pimppiä lääkärisedälle?

huvittavaa:).eiköhän nuo lääkärit lie nähny kaikennäköistä,tuskin säikähtävät sinun pimpistäkään. :LOL:
 
ihmettelee
Mikäs tuolla kajaanissa nyt on tilanne tuon 4D:n suhteen, kun olen kuullut että KAKSilla rakenneultrataan ja siellä ei ole tuota laitetta? Olen itse muuttamassa kesällä kajaaniin ja rakenneultrakin silloin olisi, joten siksi kiinnostaa!
 
Hei! Kyllä Kajaanin KAKSILLA se on mut sinne pääse vain ne jollain on raskauden kans ongelmii
Itselläni oli tosi vaikee raskaus ja kävin 4D ultrassa. nevolasta laittaa läheteen jos on jotain viella mut ne ei näytä 4D llä oikein paljon. Itselläni on 4kuvaa 4Dllä otettuja. Kaverini kävi KAKSILLA kun vauvalla oli jotain sydämessä eikä ne kuulema rueneet näyttää 4Dllä. Vissiin niin kalista se paperi. Yksityisellä voi käydä.
 
Juu mullakin katottiin hetki sillä "4D-puolella", siis samalla laitteella katotaan myös ne ihan perinteiset ultrat. Tuskin on kyse siitä että paperi olisi kallista siihen että eivät kato 4D:nä :) Tuonne ei vaan tosiaan varata aikoja kun vain jos on jotain erikoista. Ja mulla ei saanut selvää kuvaa kun oli niin vähän lapsivettä, joten ihan vaan puoli minuuttia katottiin ja sitten kaikki mitat otettiin sillä perinteisellä puolella.
 
mun tuttu ihmetelin kun he ei pääsy sinne äitipolille ja sanoivat et yksityiselle pitää mennä jos ne haluu nähdä 4d ultralla. Vissiin kajaanin sairaala pihtailee sillä koneella et kaikkia ei pääse sinne. Niin mullakin aika paljon otettiin sillä perinteisellä puolella. Itselläni oli kaksois raskaus+Diabetes niin minu seuratiin tarkasti sillä polilla koska toinen kaksosista tuli ajemin ulos ja oli kuolu sissään varhain. Nyt tyttö kohta täyttää 2wee ja voi hyvin :)
 
Joo mut ihan ymmärrettävää että "pihtailevat" sen käyttöä, muutenhan sinne haluaisi jokainen pällistelemään omaa masuasukkia :D Kun eihän se laite tosiaan sitä varten ole että vaan ihmetellään että ai ton näkönen tyyppi... Eli minusta ihan oikein että jos raskaus edennyt normaalisti ja haluaa 4D:llä nähdä vaikkapa sukupuolen niin sitten maksaa siitä ja käy yksityisellä.
 

Yhteistyössä