Kajaanilaisia äitejä?

ole itse kokenut keskenmenoa,niin voin uskoa että teistä on tuntunut mahdottoman pahalta :| ja minulla ja miehelläni ei ole ollut mitään raskaaksi tulo ongelmiakaan,mutta uskon että turhauttavalle varmaan tuntuu jos kovasti yrittää eikä lasta vaan näy. Mutta onneksi olette saaneet ihanaiset lapset :) Mites teillä äideillä muuten on raskauskilot lähtenyt synnytyksien jälkeen?
 
hh88: Kyselit että millainen tunnelma siellä Näppi-perhekahvilassa on. Mä tosiaan oon käyny siellä vaan yhdesti. Sillon siellä oli joku äiti esittelemässä kestovaippoja, jotka ei henk. koht. itteäni kiinnosta niin aika meni yhden tutun kanssa jutellessa. :) Saas nähdä millaista seuraavalla kerralla sitten on. Tosi paljon siellä oli samanikäisiä lapsia (taino, vauvoja) kuin meillä on.

 
Mulla oli kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen paino 2kg vähemmän kuin silloin, kun aloin odottamaan. Nyt olen lihonut kymmenen kiloa ja tuntuu, ettei lähde painumaan alas millään.. Mä tein sen virheen, että aloin syömään enemmän, kun tuntui, että maito ei enää neidille riittänyt, vaan eihän siitä mitään hyötyä ollut, haittaa vaan minun kannalta. :p Vaan olen luvannut itselleni, että ensi kesään asti on aikaa pudotella ihanne painoon. :)
 
oli esikoissen kohdalla sama juttu että paino oli synnytyksen jälkeen hyvissä lukemissa,mut sitte lihoin,sitten ennen kuin rupesin odottamaan toista lastani laihduin 20kg ja olin tosi hoikka.Toisen raskauden aikana tuli 19kg painoo,jälkitarkastuksessa neuvolan täti sanoi että oon normaali painonen mutta itsestä ei siltä tunnu =) Tinttu: kävitkös tällä viikolla Näpissä?
 
Raskauskiloista... Mulla nousi raskauden aikana paino 8 kiloa. Synnytyksestä reilu viikko ja kaikki raskauskilot oli pois. Siitäkin taisin sitten vielä pari kiloa laihtua kunnes paino lähti nousuun ja tässä sitä ollaan reilu kymmenen kiloa läskimpänä. |O

hh88: En käyny tällä viikolla Näpissä, kun sieltä oli ohjaajan lapsi sairastunut joten oli tältä kerralta sit peruttu koko juttu. Ens viikolla sitten. :)
 
Kateellisena katson äitejä jotka työntää vauvan vaunuja ja ovat sen näköisiä että mistähän per*eestä ovat vauvan tehneet??

Itsellä nousi ekasta raskaudesta 52kg:sta 74kg:n, joista sain pudotettua noin 10 kg. Tästä on kyllä jo 16v. aikaa....
Nyt toinen raskaus, lähtöpaino oli 82kg ja kiloja tuli odotusaikana 15 lisää eli 97kg :ashamed: :ashamed: Tällä hetkellä paino huitelee jossain 84kg tienoilla, ja tavoite olis päästä edes -10kg, muttaivan toivotonta :'(
 
Multa löytyy ikää 27v. Ja kyllähän nuo kaksoset osaa sitä elämää järjestää :D Tosin aamupäivät on rauhallisia, kun käyvät eskarissa ja minä olen sitten pikkumuorin kanssa kahdestaan. Sitten, kun kotiin tulevat niin hyvästi rauhallisuus.
Luin mitä aiemmin olitte kirjoitelleet niin joku tais mainita tuosta maitoallergiasta niin meillä kans kokemusta nuorimmaisen kohdalla :/
 
Maanantaina ollaan menossa ottamaan kun ei uskalla olla ottamatta.Tyttö sairasti tällä viikolla vauvarokon ja oli monta päivää kuumeessa.Oli tosi kiukkuinen ja en kyllä todellakaan halua sitä vielä korkeampaa kuumetta mikä sikaflunssassa on saatikka ne muut oireet.Pelottaa kyllä nekin rokotteen mahd. sivuvaikutukset.
 
Me ei oteta rokotetta. En tiedä ollaanko jo sairastettu se possutauti ja toisekseen, en koe, että rokotteesta enää tässä vaiheessa olisi mitään hyötyä. Tämän alueen tautipiikki on kuitenkin ennustettu marraskuun puoleen väliin ja rokotteella menee 2 viikkoa ennenkuin siinä on se "täysi" 70% suoja sikainfluenssaa vastaan. Ja oon muutenkin turhaa rokottamista vastaan ja muutenkin epäluuloinen tätä, mun mielestä, kiireellä tehtyä rokotetta kohtaan.
Mutta jokainen tekee omantuntonsa mukaan ja niin miten itse katsoo parhaaksi. =)
 
Huomenta,
Me käytiin nyt ottamassa rokote kaikille lapsille. Siis tässä lehtikankaalla. Aamusta heti mentiin ja nopsaan päästiin poiskin. Ei edes kauheita jonoja vielä ollut. Saas nyt nähdä tuleeko tuosta mitään. Tytöt sanoi, että pikkusen käsi on kipee.. :/
 
hh88: Olen vielä kotiäitinä, mut ens vuoden puolella lähden töihin ja muksut päiväkotiin. Me saatiin sikainf.rokote reilu viikko sitten perjantaina, kun menin ottamaan kausi-inf.rokotetta, niin yllätyksekseni laittoivat lapsille myös sikarokotteen. Näyttää käytäntö olevan todellakin erilainen. Oireita ei tullut kummallekaan mitään. Isompikaan ei valittanut pahemmin pistoskohtaa.
 

Yhteistyössä