KAJAANI - Millanen paikka asua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vimpelissä olen varhaislapsuuteni viettänyt ja vimpelin lampeen meinasin hukkuakkin.
pitäisi lähteä käymään lapsuus maisemia katsomassa,ja sukulaisia tervehtimässä pitkästä aikaa

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Niin ja päiväkodit pieniä... ei niitä teollisia lastensäilytyspaikkoja.

Ai kajaanissa pieniä? minkä kokoisia suunnilleen? tarkotus ois ehkä jossain vaiheessa laittaa laps hoitoon ja lähtä töihin. ja haluisinki lapsen pieneen ja rauhalliseen hoitopaikkaan, jossa jokainen lapsi huomataan.

Aivan niin se Iitukka on siellä ylhäällä. Voi kun oli silloin ennen kiva käydä Iitukassa rattailla pyörähtämässä päiväuniaikaankin kun se oli siellä katutasossa. Eikös siellä ole edes hissiä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja päiväkodit pieniä... ei niitä teollisia lastensäilytyspaikkoja.

Ai kajaanissa pieniä? minkä kokoisia suunnilleen? tarkotus ois ehkä jossain vaiheessa laittaa laps hoitoon ja lähtä töihin. ja haluisinki lapsen pieneen ja rauhalliseen hoitopaikkaan, jossa jokainen lapsi huomataan.

Meidän lapsi isossa tarhassa nyt eli on kolme ryhmää. Elikkäs ei kovin iso tarha todellakaan. Eiköhän ne kaikki samaa kokoluokkaa ole.

Me halutaan aivan maalle. :P eli n. 5-6km päähän keskustasta ja sellaseen paikkaan, jonne ei asutus heti leviä.. Toki vuokralle eka. Mut tuntuu olevan aika nihkeesti vuokrakämppiä saatavana... :/[/quote]

Eipä taida noin läheltä kaupunkia enää paikkaa löytyvän johon ei olisi jo rakennettu. Eli jos maalle haluatte niin sitten ehkä joku 10-15km kaupungista voisi nippa nappa löytyä joltain yksityiseltä tonttia johon ei kukaan ole rakentanut eikä ole rakentamassa.

Aivan niin se Iitukka on siellä ylhäällä. Voi kun oli silloin ennen kiva käydä Iitukassa rattailla pyörähtämässä päiväuniaikaankin kun se oli siellä katutasossa. Eikös siellä ole edes hissiä?

Tiedän et sen talon takapuolella on hissi, mut en tiedä saako sitä käyttää kun siellä on ne toimistot.

Älkää tehkö lapsillenne sellaista kauheutta että Kajaaniin veisitte. Itse tuhosin lapsuuteni/nuoruuteni asumalla Kajaanissa ikävuodet 5-20. Aivan hirveä paikka muualta tulleille ja varsinkin meidän perheelle jotka muuttivat kamalan pelottavasta Helsingistä. Missään muussa paikassa en ole kuullut olevan muualta tulleita kohtaan yhtä ennakkoluuloista/kateellista/sisäänpäinlämpiävää asennetta!

Voi olla ihan kivakin paikka tosin muuttaa kajaaniin kuin metropoliin jostain lähiympäristön vielä mitättömämmästä Jurvanperästä kuten paltamosta, Ämmänsaaresta tai Ristijärveltä. Ollaanhan sitten oikein kaupunkilaisia.

Mitään hyvää sanottavaa ei kyllä oikeastaan löydy koko paikkakunnasta ainakaan minulla.

Ihan mukavaa täällä on. En ole syntyperäinen kajaanilainen, mutta olen viihtynyt. Perhekerhoissa olen tavannut paljon mukavaia äitejä ja ihan helppoa on ollu tutustua. Paljon rauhallisia asuinalueita, keskusta sopivan kokoinen, edulliset asuntojen hinnat. Ei mulla ole moittimista:) Tervetuloa:)

Alkuperäinen kirjoittaja Joku vain:
Älkää tehkö lapsillenne sellaista kauheutta että Kajaaniin veisitte. Itse tuhosin lapsuuteni/nuoruuteni asumalla Kajaanissa ikävuodet 5-20. Aivan hirveä paikka muualta tulleille ja varsinkin meidän perheelle jotka muuttivat kamalan pelottavasta Helsingistä. Missään muussa paikassa en ole kuullut olevan muualta tulleita kohtaan yhtä ennakkoluuloista/kateellista/sisäänpäinlämpiävää asennetta!

Voi olla ihan kivakin paikka tosin muuttaa kajaaniin kuin metropoliin jostain lähiympäristön vielä mitättömämmästä Jurvanperästä kuten paltamosta, Ämmänsaaresta tai Ristijärveltä. Ollaanhan sitten oikein kaupunkilaisia.

Mitään hyvää sanottavaa ei kyllä oikeastaan löydy koko paikkakunnasta ainakaan minulla.

Toiset tykkää toiset ei, mutta, jos ihmisiin haluaa tutustua niin aika huvittavaa syyttää, että kaikki ihmiset olisi jotenkin ennakkoluuloisia jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Toiset tykkää toiset ei, mutta, jos ihmisiin haluaa tutustua niin aika huvittavaa syyttää, että kaikki ihmiset olisi jotenkin ennakkoluuloisia jne.

Ja lisäänpähän vielä, että jos ei tuossa ajassa ystäviä saa niin vois kyllä kattoo peiliin. Oli sitten mistä tahansa kaupungista kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No olen onneksi muuttanut pois 11-vuotta sitten, ehkäpä kaupunki on tässä ajassa kokenut jonkunlaisen evoluution.

[/quote]

Ja lisäänpähän vielä, että jos ei tuossa ajassa ystäviä saa niin vois kyllä kattoo peiliin. Oli sitten mistä tahansa kaupungista kyse.[/quote]

Siinä olet ihan oikeassa! Kajaanin lapsuudesta/nuoruudesta jäänyt oikeastaan elinikäisiksi vain 5 ystävää, kukaan heistä ei nykyisin enää siellä asu.

Sanotaan, että hämäläiset ovat hitaita ja juroja. No, joka niin väittää, ei ole oleillut kovin pitkään Kajaanissa. Olen itse elämäni aikana asunut Hämeessä, Etelä- ja Varsinais-Suomessa (myös ruotsinkielisellä rannikkoseudulla), Pohjanmaalla, Ruotsissa ja Saksassa. MISSÄÄN niistä en ole onnistunut välttämään tutustumista naapureihini ja työtovereihini niin, etteikö melko pian olisi oltu ns. perhetuttuja ja kyläilty toistemme luona.

Kuuden vuoden jälkeen (Kajaanissa) en ole onnistunut saamaan ainuttakaan tällaista ystävää itselleni. Kukaan "tuttu" tuskin edes tervehtii, ja katsekontaktiakin vältellään kaikin mahdollisin keinoin. Omaan piikkiinikään en tuota vieroksuntaa haluaisi laittaa, koska, kuten sanoin, muualla Euroopassa ei sitä ole kohdallani koskaan ilmennyt. Tietenkin, jos haluaa oleilla omissa oloissaan, Kajaani on erinomainen valinta! Itse kyllä olen pois muuttamassa.

Minä taas olen asunut Hämeessä 15 vuotta ja olen tuota mieltä hämäläisistä! :D Tosi sisäänpäin lämpeävää sakkia, Hämeenlinnnassa etenkin. Tosin kyllä mä täältä olen ystäviä saanut, niin naapureista kuin muualtakin.

Kertokaas kaikkea Kajaanista. Sinne oltas muuttamassa. Mitäs mieltä ootte alueesta nimeltä Kirkkoaho? Tai Nuottapuro?

Sinä joka moitit Kajaania ja Kajaanissa asuvia ihmisiä, avaa alla oleva linkkiä ja muodosta mielide sitten millainen paikka on (ASUA) Kajaani ja ihmiset Kirkkoaholla. Ihmiset ovat ahkeria ja työtäpelkäämättömiä, ahkeria ja aikaansa seuraavia. Luonto on kaunis ja harrastusmahdollisuudet rajattomat, jos siihen itsellä on halua.

Kainuun kyl

Yhteistyössä