Kajaani, millainen paikka asua, saako sieltä ketään kavereita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muutto edessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muutto edessä

Vieras
Vuoden sisällä tulisi muutto Kajaaniin, josta en tunne yhtään ketään. En ole koskaan käynyt koko kaupungissa, mutta aika pikkukaupunki ilmeisesti kyseessä?

Kertokaapas, millaisia asuinalueita kannattaa välttää ja millaisista asuinalueista asuntoa kannattaa etsiä?

aikaa siitä kun itse asuimme on joitakin vuosia. asuimme keskustassa, kainuunkadulla. siis kävelymatka keskustaan, mutta ah, niin rauhallista aluetta! lehtikangas on myös ihanaa aluetta, rauhallista. rauhattomia alueita on tyypillisesti ne, joissa paljon kaupungin asuntoja. jos mahdollista, kannattee käydä ajelemassa eri kaupunginosia läpi päiväs- ja ilta-aikaan, saa aika hyvän kuvan alueesta. pienehkö kaupunki, kaikki lähellä, palvelut mielestäni ihan hyvät. neuvola (kokemuksia lehtikankaan ja keskustan neuvoloista) toimi hienosti, kivat terkat.

Huuhkajanvaara, pikkukettu, lohtaja asuinalueet ja tilhitie lehtikankaalla on varmaan levottomimpia alueita. Tai ainakin oli sillon, kun me vielä asuttiin kajaanissa. Joka asuinalueella ja taloyhtiössä on kyllä omat häirikkönsä, että täysin rauhallista ja ongelmatonta asuinpaikkaa tuskin löydät mistään. Itse asunu lehtikankaalla, keskustassa ja purolassa, nyt vanhemmat asuu teppanassa, ja kaikki nämä asunnot + alueet on (ollu ) ihan jees. On ihan kiva kaupunki, paljon harrastusmahdollisuuksia, ja hyvin ulkoilumaastoja ihan keskustan liepeillä.
Ja kaverien saaminenhan on ihan sinusta itsestäsi kiinni!! Kyllä siellä on aktiivisia perhekahviloita ja muita kerhoja ja harrastusjuttuja. Että sinne vaan mukaan ja tutustumaan ihmisiin.

Ihan kiva pikkukaupunki. Asuin 10 vuotta. Lohtajan kaupunginosaa en suosittele, enkä Huuhkajanvaaraa, ovat aika levottomia. Sen sijaan esim Purola, vanha Lehtikangas, Teppana ja Kuurna ovat ihania alueita kävelymatkan päässä keskustasta.

Olen asunut siellä lähes koko ikäni mutta muutin sieltä työn perässä pois. Voisin ehkä muuttaa takaisin jos saisin töitä. Mutta siis, mukava pieni kaupunki edelleen :) Palveluita nykyään paljon, ja lähellä kuitenkin Oulu/Kuopio jos pitää jotain erityistä ostaa.

Asuinalueita, mistä itse olen tykännyt: Lehtikangas, Kuurna, Purola, Puistola. Riippuu tietenkin, muuttaako vuokrataloon vai omaan. Mutta Lohtajalle/Huuhkajanvaaraan en muuttaisi. Liian levottomia. Samoin Laajankangas. Teppana ehkä menisi, samoin Variskangas.

Baareja vähän, en vieläkään tiedä missä 30+ käy, itse en ole löytänyt sieltä ikäisilleni seuraa baareista. Kaikki liian nuoria. Ystäviä luulen että saa, mutta kainuulaiset ovat kateellista kansaa.

Omistus -rivari tai omakotitalo hakusessa... voip olla että alkuun muutetaan vuokralle ja odotellaan sopivan ja mieluisan löytymistä. Huuhkajanvaaralla ja Nakertajassa näkyy olevan rivitalohuoneistoja ja omakotitaloja usein myynnissä.... Onko nämä omakotitaloalueet myös levottomia tai liian lähellä näitä levottomia alueita?

[QUOTE="lissu";28825119]Omistus -rivari tai omakotitalo hakusessa... voip olla että alkuun muutetaan vuokralle ja odotellaan sopivan ja mieluisan löytymistä. Huuhkajanvaaralla ja Nakertajassa näkyy olevan rivitalohuoneistoja ja omakotitaloja usein myynnissä.... Onko nämä omakotitaloalueet myös levottomia tai liian lähellä näitä levottomia alueita?[/QUOTE]

Katso netistä kaupungin asuntojen sijainnit. Jos kaupungin kerrostalossa on paljon pieniä asuntoja, niin sitten siellä asuu perheettömiä ihmisiä eli meluisaa voi olla. Ihan kaupungin asuntojen vierestä ei ehkä kannata asuntoa ostaa, mutta jo muutaman kadun päässä voi olla rauhallista. Olen itse asunut Lohtajalla ja mitään häiriöitä ei ole ollut.

Nakertaja ja Huuhkajanvaara on ihan ok alueita. Nakertaja on vanha kaupunginosa, Huuhkajanvaaraan taidettiin tehdä eka talot 1990-luvun alussa.

[QUOTE="lissu";28825119]Omistus -rivari tai omakotitalo hakusessa... voip olla että alkuun muutetaan vuokralle ja odotellaan sopivan ja mieluisan löytymistä. Huuhkajanvaaralla ja Nakertajassa näkyy olevan rivitalohuoneistoja ja omakotitaloja usein myynnissä.... Onko nämä omakotitaloalueet myös levottomia tai liian lähellä näitä levottomia alueita?[/QUOTE]

Huuhkajanvaara on kammottavaa aluetta. Kyljessä kaupugin vuokratalot. Paljon maahanmuuttajia , romaneja ja opiskelijoita. Ei sinne! Nakertajassa on kivojakin alueita, on vaan aika kaukana kaupungista ja siksi hintatasoltaan edullisempi.

Nakertaja, kaukana? Riippuu mihin vertaa. Jos olisin ostamassa sieltä omaa kotia, muuttaisin ehdottomasti Hetteenmäkeen, Nakertajaan, Kuurnaan, Purolaan, Puistolaan, ehkä jopa Kylmälle. Siellä on paljon uusia taloja ja rauhallista aluetta niinkuin kaikki edellä luettelemani. Mutta kannattaa pysyä pois Huuhkajanvaarasta ja Lohtajalta, ne on levottomia. Samoin Laajankankaan alkupuolisko missä on paljon kaupungin asuntoja. Lehtikankaalle voisin muuttaa takaisin <3

Ihan mukava kaupunki asua. Kokemusta puistolasta ja lohtajalta. Puistola oli rauhallista ja mukavaa aluetta, lähellä keskustaa. Lohtajalla asuin yhden kesä opiskelija-asunnoissa. Talo oli rauhallinen, kun suurin osa asunnoista tyhjillään kesän. Monen näköistä kulkijaa Lohtajalla näytti likkuvan. Keskussairaalan synnytysosastosta iso plussa!

Nakertaja, kaukana? Riippuu mihin vertaa. Jos olisin ostamassa sieltä omaa kotia, muuttaisin ehdottomasti Hetteenmäkeen, Nakertajaan, Kuurnaan, Purolaan, Puistolaan, ehkä jopa Kylmälle. Siellä on paljon uusia taloja ja rauhallista aluetta niinkuin kaikki edellä luettelemani. Mutta kannattaa pysyä pois Huuhkajanvaarasta ja Lohtajalta, ne on levottomia. Samoin Laajankankaan alkupuolisko missä on paljon kaupungin asuntoja. Lehtikankaalle voisin muuttaa takaisin <3

Jos on asuntoa ostamassa niin mikä tahansa alue mielestäni kelpaa. Harvoin omistusasunnoissa on häiriköitä.

Lie aloittaja jo muuttanut, mutta kommentoin silti: Erittäin sisäänpäin lämpenevä kaupunki. Vuoden asuin enkä yhtään "paikallista" saanut kaveriksi!! Muutaman muualta tulleen kanssa ystävystyin....työpaikka (sairaala) oli kyllä huippu

Ukkapukka ukkapukka...Suurin osaa kadee,Passiivis agressiivista porukka, naksuttelevat ohi mennessään. Tönivät eivätkä osaa pyyttää anteeksi. Ja näin sukupolvesta toiseen. Ukkapukka. Jos on ite tuollainen sisäsiitoinen, tervetuloa joukkoon. Jossei haluu tummemman karvakäpän melua,niin Purolaan taikka Nakertajaan,taikka kaatiksen päälle Hetteenmäkeen :-D