Kaiverruslahjakortti kastelahjaan, käykö vain kyseisessä liikkeessä?

• Viestiketjun aloittaja kummi for the first time
  • Ensimmäinen viesti
kummi for the first time
Otsikko on nyt ihan kummallinen, mutten keksinyt parempaakaan... Tarkoitan siis, että jos ostan tulevalle kummitytölleni kummilusikan tai kehyksen ja otan samalla sen kaiverruslahjakortin jolla tytön vanhemmat saavat lusikkaan/kehykseen kaiverruksen sitten kun nimi on julkistettu, niin käykö se lahjakortti vain juuri siihen kyseiseen liikkeeseen vai esim. kaikkiin Kultajousiin? Onkelma on siis siinä, että asumme itse eri kaupungissa. En viitsisi tilata kaiverrusta täältä ja pistää heitä matkustamaan sen perässä...

Hieman väsyttää ja teksti on siansaksaa! Mutta jos nyt joku ymmärsi mitä tarkoitan ja osaa vastata niin kiitos! :D

a
Olen joskus kaiverruttanut saman ketjun eri liikkeessä mutta en kyllä muista mikä firma oli. Käytännöt saattaa vaihdeilla ketjuittain joten varminta on kysyä ihan liikkeestä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Olen joskus kaiverruttanut saman ketjun eri liikkeessä mutta en kyllä muista mikä firma oli. Käytännöt saattaa vaihdeilla ketjuittain joten varminta on kysyä ihan liikkeestä.
Joo, pitää varmasti lähteä kyselemään! Ajattelin vain jos jollakulla sattuisi olemaan asiasta omakohtaista kokemusta ja nimenomaan jostain tietystä ketjusta niin tietäisi vähän mistä lähtee etsimään.

Saman ketjun liikkeisiin varmaankin käy, mutta kannattaahan se kysyä esinettä ostaessaan. Mä olen aina kummina ollessani tehnyt niin, että jos nimi on joku salaisuus, niin kultasepänliikkeestä soitan sitten äidille/isälle joka kertoo paikan työntekijälle puhelimessa ne kirjoitettavat asiat, ja työntekijä pyhästi vannoo,ettei asiaa minulle paljasta ja paketoi sen esineen valmiiksi. Luojan kiitos suurimmalla osalla kummilapsista ei nimestä ole tehty mitään valtionsalaisuutta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Saman ketjun liikkeisiin varmaankin käy, mutta kannattaahan se kysyä esinettä ostaessaan. Mä olen aina kummina ollessani tehnyt niin, että jos nimi on joku salaisuus, niin kultasepänliikkeestä soitan sitten äidille/isälle joka kertoo paikan työntekijälle puhelimessa ne kirjoitettavat asiat, ja työntekijä pyhästi vannoo,ettei asiaa minulle paljasta ja paketoi sen esineen valmiiksi. Luojan kiitos suurimmalla osalla kummilapsista ei nimestä ole tehty mitään valtionsalaisuutta.
Ai, tuohan on nerokasta! :D Jos onnistuisikin noin! Täytyy ehdottaa tytön vanhemmille.

vieras
Meillä on myös toimittu niin, että kummi on valinnut lahjansa ja minä olen sitten soittanut ko.kultaliikkeeseen tiedot tietynä aikavälinä, että kaiverrus ehtii. Sitten lahja on paketoitu liikkeessä valmiiksi niin, ettei kummi voi siitä nimeä nähdä kun paketin hakee kaiverrutuksesta.

Omakohtaista kokemusta on, että Kultajousesta saatu kaiverruslahjakortti käy missä tahansa toisessa Kultajousessa! Meillä oli juurikin niin, että saatiin lahja toiselta puolelta Suomea ja siinä oli kaiverruslahjakortti mukana. Omalla paikkakunnalla saatiin sitten kaiverrus teetettyä.

.
Tuo soittojuttu kuulostaa hyvältä. Itse tein niin, että hankin kaiverruslahjakortin sellaiseen ketjuun, jolla oli myymälä lahjan saajan kotikaupungissa. Jälkeenpäin sain kauttarantain kuulla, että oli ollut sitten niin vaivalloista, kun oli pitänyt se lahja kiikuttaa kaiverrettavaksi johonkin hevon kuuseen ja sitten hakea takaisinkin. ETtä pikkuvauvan kanssa sellainenkin asia koetaan hankalaksi. Parempi siis tehdä soittaen, jos vain nimi tiedossa ajoissa. Ainahan se ei ole...

Yhteistyössä