Kaivataan tietoa vastikkeista 11 kk ikäiselle

Vauva on nyt 11 kk vanha ja mm. lehahtelujen ja ihottuman vuoksi juonut vain rintamaitoa ja ihan pienenä almiron peptiä. Välillä olin maidottaomalla dietillä, mutta olen jo 5 kk voinut itse käyttää maitoa ilman että vauva oireilee. Velliin on laitettu Nutri-Soijaa. Allergiatesteihin ei ole menty, kun näinkin on pärjäilty ja neuvolasta näyttäneet vihreää valoa. Nyt on alkanut reagoida lehatelemalla johonkin, ehkä soijaan.

Rintamaitoa ei enää tule tarpeeksi ja vähitellen voisi muutenkin alkaa vierottamaan päiväimetyksestä. Alkuun voisin kokeilla, kävisikö tavallinen maito pitkän tauon jälkeen, varsinkin kun sitä maitoallergiaa ei ole todettu eikä satunnaisista pienistä maitoannoksista ei ole ollut mitään vaivaa. Osaisiko joku valistaa millä maidolla voisi helpoiten päästä alkuun? Aikanaan esikoiselle sopi NAN-jauhe, mutta ei valmis terta, Tutteli ei sopinut (ei sopinut = alkoi oksennella). Jauheessa ei pitänyt olla homogenoitua maitorasvaa, mutta en tiedä onko todella näin vai mistä johtui, että jauhemainen nan sopi.

Ärsyttää tosi paljon kun kaupoissa on hyllymetreittäin uusia tuoteita, mutta tiedon antaminen niistä muille kuin terveydenhuollon ihmisille on kielletty ja th:n puolella halutaan olla niin puolueettomia, ettei uskalleta sanoa jotain toista maitoa sopivammaksi kuin tosita. Pitää siis kysellä täällä netissä ja toivoa, että joku olisi kokeneempi. Kestokaa siis omista kokemuksistanne!
 
Hei vaan, en osaa vastikkeiden suhteen auttaa, mutta voi olla mahdollist, että lapsenne reagoi soijaan, usein maitoallergiset kun ovat yliherkkiä myös soijalle. Voisitte kokeilla myös riisi- tai kauramaitoa. Ja ainahan tuo maitoallergiamahdollisuus kannattaa tutkia.
 

Yhteistyössä