Kait tämä sitten on totta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Testin mukaan olet kohtalaisesti masentunut. Jos tunnistat itsessäsi masennuksen oireita, voit keskustella asiasta oman lääkärisi tai terveydenhoitajasi kanssa. Masennuksesta ja sen oireista löytyy artikkeli sivuiltamme. Muista ettet uuvuta itseäsi liikaa velvollisuuksilla ja pyri nauttimaan vapaa-ajastasikin.

Sait 17 DEPS-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että podet masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Lääkärien kokemukset ovat osoittaneet, että jos on saanut DEPS-seulassa 12 pistettä tai enemmän, keskimäärin joka toisessa tapauksessa kysymyksessä on ollut diagnostisoitava masennus. Yleisesti ottaen depression todennäköisyyden on todettu kasvaneen DEPS-pistemäärän kasvaessa.

Beckin masennustesti

Tämä testi on tarkoitettu henkilöille, jotka epäilevät olevansa ehkä masentuneita ja pohtivat, olisiko syytä kääntyä ammattiauttajan puoleen
Kunkin vastausvaihtoehdon numero on samalla siitä tuleva pistemäärä. Jos pisteiden yhteismääräksi tulee 17 tai enemmän, lääkärin puheille menoa suositellaan.
Sain 22 pistettä.

En tiiä ei sitä osaa mennä lääkäriinkään ja sanoa että oon masentunu. Ja kun oikeastaan tiedän mistä tämä johtuu. Oon vaan poikki kun hoidan yksin lapset ja talon. mies ei käy kuin kääntymässä. Tarvis omaa aikaa ja tänne kotiin apua. Jotenkin vaan tuntuu et ei lääkkeet oo oikea ratkaisu tähän.

Mutta kyllä se silti kannattaa apua hakea. Sitä kautta alkaa apua tulemaan. Nykysin ku niin huono tilanne muuten saada apua. Ei sielläkää silti ainut ratkaisu lääkkeet ole, vaan tilannetta katsotaan myös muuten. Soita ihmeessä neuvolaan tai lääkäriin, se ei ole leikin asia. Kaikki voi paremmin kun äitikin voi. Sille mielialalle ku ei ite voi mitää ja kantaa vaan huonoa omaatuntoa silti...

Asutaan pienellä paikkakunnalla ja täällä on kyllä muu apu kuin lääkkeet kiven takana. Mut pitää täs miehen kans ensin puhua. Ja tää on jo pidemmän ajan tilanne mikä ei oo muuttunu suuntaan eikä toiseen.

nuo tulokset eivät noista testeistä ole vielä kovin korkeat,(yhtään sun oloasi vähättelemättä) mutta jostain ne silti kertoo ja sun on syytä hakea apua, koska olosi voi alkaa huonontua ja sitten toipumisen prosessi on valtavasti suurempi.. voimia sinne

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
nuo tulokset eivät noista testeistä ole vielä kovin korkeat,(yhtään sun oloasi vähättelemättä) mutta jostain ne silti kertoo ja sun on syytä hakea apua, koska olosi voi alkaa huonontua ja sitten toipumisen prosessi on valtavasti suurempi.. voimia sinne

Siis kyl minä varmaan vielä normaalien kirjoissa oon. saamattomuus varmaan pahin oire. Ei saa tehtyä mitä pitäis. ja ite ajatellu et helpottas ku sais jostain apua tänne kotiin tai sitte sais omaa aikaa säännöllisesti.
sain jotakin aikaan ja laitoin perhetyöntekijälle viestiä että tänne voi tulla jos sillä aikaa. Mutta ei siis mitään takeita pääseekö ja jos pääsee niin minkä verran.

Yhteistyössä