Kaipaisin puutarhatietoisilta apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sikke1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sikke1

Aktiivinen jäsen
17.08.2004
4 133
0
36
Haluaisin etupihalle jonkuin pienen matalahkon kukan tai pensaan. Sinne ei ole tarkoitus tehdä isompaa kukkapenkkiä. Etupiha on paremminkin puolivarjoinen. Koivuja kasvaa aika lähellä mihin ajattelin istuttaa jotain. Etupihalla on toisessa penkissä Pionia, joten en sitä halua tällä kertaa laittaa lisää. Särkynytsydän oli samaisessa paikassa, mutta se ei menestynyt.

Takapihalla olen laittanut isoa kukkapenkkiä uuteen uskoon. Olen hommannut uusia perennoita. Loppukesän kukkavaihtoehtoja ottaisin myös mielelläni vastaan. Leimukakkaa penkistä jo löytyy.

Angervoa, esim. rinneangervo viihtyy kuivassakin (jopa koivujen alla), kukkii vaaleanpunaisilla kukilla ja on minun mielestäni oikein kivan näköinen. Koivuangervo on saman tapainen, valkokukkainen. Angervot voi leikata maatamyöden, jos kasvavat liian isoiksi tai alkavat risuuntua tai jos vaikkapa joku kolaa vahingossa lumet päälle. Ne kasvavat nopeasti taas alkuperäiseen kokoonsa. Lisäksi ne ovat terveitä, ei pahemmin kirvat ym. vaivaa, mitkä joskus ovat ruusujen ongelmana.

Menepä vaikka jonkin nettipuutarhakaupan sivuille, esim. viherpeukalot.fi ja selaa sieltä. Näet heti kuvat ja tiedot, missä menestyy, kasvukorkeus,kukinta-aika jne.

Yhteistyössä