Kaipaisin neuvoja 5kk ikäisen nukuttamiseen omaan sänkyyn

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tämä äiti on mennyt siitä, mistä aita matalin, eli tähän saakka meidän vauva on nukkunut vieressäni perhepedissä, ja nukahtanut iltaisin rinnalle...

Nyt pitäisi opettaa nukahtamaan omaan sänkyyn, koska lapsukainen on alkanut mönkiä.

Vinkkejä teiltä kokeneemmat äidit?

Meillä oon nukuttanut pienestä asti omaan sänkyyn, pidän kädestä kiinni ja paijaan poskea että nukahtaa.

Unikoulua ollaan myös kokeiltu, vauva omaan sänkyyn ja jos huutaa niin käy aina hetkittäin näyttäytymässä vauvalle että täällä ollaan, peitto takaisin päälle ja tutti suuhun.. Onnistuttiin ihan hyvin.. kunnes kipeys iski ja tuli taas nukutettu paijaamalla..

mä nostan nukkuvana sinne omaan sänkyyn niinä iltoina kun pikkunen ei suostu itekseen jäämään nukahtamaan... meillä ei mitkään paijaukset aiheuta kun raivarin, eli nukahtaa joko itekseen omaan sänkyyn tai sitten syliin/tissille. tietysti jos on herkkäuninen, niin voi olla hankala siirtää nukkuvana...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä äiti on mennyt siitä, mistä aita matalin, eli tähän saakka meidän vauva on nukkunut vieressäni perhepedissä, ja nukahtanut iltaisin rinnalle...

Nyt pitäisi opettaa nukahtamaan omaan sänkyyn, koska lapsukainen on alkanut mönkiä.

Vinkkejä teiltä kokeneemmat äidit?

Mä tein 5kk kanssa niin että ekavaiheessa nukutin rinnalle ja nostin sänkyyn, sauraavassa nostin jo aikasemmin ennekun oli nukahtanut kunnolla. Kolmannessa iltaimetys ja sänkyyn unta odottamaan. Paijasin kuitenkin uneen. Itse en ollut sitä mieltä että samantien olis opittava itse nukahtamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja eipä muuta:
ku pistät omaan sänkyyn annat tuttipullon, tutin tms. meillä aina lapset nukahtanu omiin sänkyihin en ole nukuttanut..

Entä kun ei syö tuttia/pulloa? Tai ole unikaveriakaan? Imetetyllä on ollut se rinta markkinä nukkumisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ai niin, vauva ei juo pullosta eikä hyväksy tuttia..

Ehkäpä kokeilen tuota vaiheittaista opetusta.

Ja tutusteltiin muutenkin omaan sänkyynsä, ettei ole kaikenkaikkiaan outopaikka. Päivisin laitoin sinne makoilemaan lelujen kera jne...Tuli tutuksi ja turvalliseksi.

Yhteistyössä