vauvan opettaminen omaan sänkyyn..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma mia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma mia"

Vieras
Kaipaisin apuja 4 kk ikäisen vauvani nukuttamisessa omaan sänkyyn. Miten te sen teette? Meillä on tähän asti nukahdettu rinnalle äidin kainaloon joka ilta :) Mutta nyt alkaa tuntua että kun liikehdintää on tullut enempi että pinnasänky olis paras mahdollinen nukkumapaikka, ei tarvis pelätä milloin tippuu sängyltä alas. Varmasti niin itse vauva kuin vanhemmat nukkuisivat paremmin muutenkin kun ei herää jokaiseen liikkeeseen. Vauva vaan ei kertakaikkiaan viihdy omassa sängyssä, miten se kannattais opettaa?

Meillä pidettiin sylissä kunnes lapsi oli aivan kuitti. Siten siirsin omaan pinnasänkyyn ja silittelin selkää/pidin kädestä kiinni jne. Kunnes nukahti. Yllättävän nopeasti tottui.

Mä oon joskus vain yöunille mennessä laittanut unirätin kanssa sänkyyn. Siis kun on tarpeeks väsynyt ettei jaksa muuta kuin hinkata otsaa rätillä. Ikää myös 4kk.

Meillä on vähän hankala tapaus varmaan,mutta kun ei syö tuttia niin käyttää sitten mun rintaa tuttinaan :/ Ja kun se ei syö pulloakaan..niin oon siksi joutunu rinnalle aina nukuttaan. Nyt vaan ei oo oikein siihenkään enään malttanu iltaisin nukahtaa..tuntuu että potkii ja liikehtii vaan rinnalla = Ei oo siis ilmeisesti nälkäinen tai maha on kipee. Soseiden aloitus voi vaikuttaa et unirytmi vähän muuttuu?

Ihana kuulla että joillakin on niin "helppoja" lapsia et nukahtaa syliin tai kun vaan laskee pinnasänkyyn,. Meillä on sellanen herkkä lapsi että herää pienimpäänkin risahdukseen :(

[QUOTE="alkup.";22318811]Meillä on vähän hankala tapaus varmaan,mutta kun ei syö tuttia niin käyttää sitten mun rintaa tuttinaan :/ Ja kun se ei syö pulloakaan..niin oon siksi joutunu rinnalle aina nukuttaan. Nyt vaan ei oo oikein siihenkään enään malttanu iltaisin nukahtaa..tuntuu että potkii ja liikehtii vaan rinnalla = Ei oo siis ilmeisesti nälkäinen tai maha on kipee. Soseiden aloitus voi vaikuttaa et unirytmi vähän muuttuu?

Ihana kuulla että joillakin on niin "helppoja" lapsia et nukahtaa syliin tai kun vaan laskee pinnasänkyyn,. Meillä on sellanen herkkä lapsi että herää pienimpäänkin risahdukseen :([/QUOTE]

Meidän "helpon" lapsen nukutuksesta taistellaan edelleen, 1v5kk. On pidetty unikoulut, vieroitettu tutista yms. Juuri kun alkaa nukahtamaan hyvin, niin heti taas alkaa joku muu juttu...

Tuolloin 4 kk oli tosiaan tosi vaikea saada omaan sänkyyn kun alussa kanssa nukutin rinnalle. Nukutettiin välillä tunti jos toinenkin. Ja sitten heräsi siihen kun vanhemmat tuli makkariin ja sitten nukutettiin uudelleen jne...

Yhteistyössä