Kaipaisin kokemuksia puhelinmyynnistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Erkka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En menisi kuin "pakon" edessä. Ainoat hyvät puolet työssä oli, että sitä sai tehdä itsenäisesti ja omaan tahtiinsa sekä työaika oli 30 tuntia viikossa. Mutta se jatkuva soittelu ihmisille, joista noin puolet ei vastaa ja moni on töykeä puhelinmyyjää kohtaan, oli todella raskasta ja masentavaa. Itse olin sellaisessa paikassa, ettei ollut mitään pohjapalkkaa. Jotkut puhelinmyyntityöt ovat ihan kannattaviakin, mutta kannattaa siis ottaa selvää millaiseen paikkaan on menossa ja se mahdollinen pohjapalkka + millaisia tuotteita joutuu myymään ja millä hinnalla. Se hinta vaikuttaa tosi paljon, jos on kallis niin melkein kukaan ei osta.

Mie kerkesin tehdä 3,5v kunnes homma alkoi maistua puulta. Kannattaa valita sellainen paikka missä on hyvä pohjapalkkaus. Mikään ei ole niin epätoivoista kuin vääntää paniikissa kauppaa,että sais vuokran yms maksettua. Kun on pohjapalkka, kaupantekokin sujuu helpommin ja voi keskittyä siihen eikä rahojen laskemiseen..

Mie olen ollu muutamissa isommissa firmoissa, työaika 8-16. Isoissa taloissa on hyvät edut ja palkkaus ok. Haastattelussa kannattaa kysellä ja kuunnella tarkkaan millainen palkkaus kyseessä. Moni viihtyy ko.hommissa monia vuosia ja tykkää, osa ei taas osaa eikä haluakkaan oppia. Kovaa työtä.

Todella rankkaa työtä. Mukavaa tietysti istumatyö ja nuorekkaat, kivat työkaverit. Kuitenkin myyntipaine, ihmisten jatkuva kieltäytyminen ja jo se, että pitää "huijata" jatkuvasti asiakkaita alkavat tuntua rankalta. Palkka on todella surkea, parempaa palkkaa olisi saanut työttömänä. Olin tosin nuori ja tyhmä enkä sitä tiennyt.

Yhteistyössä