Kaipaatko aikaa ennen tietokoneita ja

aikaa jolloin tv:stä alkoi ohjelmat vasta illalla. Minä kaipaan, aolen tullut näitten härveleiden myötä paljon saamattomammaksi, aina on hyvä syy istua tässä koneella. Ennen kun ei ollut nettiä eikä telkusta tullut koko päivää ohjelmaa, touhuttiin paljon muuta :|
 
Toisinaan. Telkusta näkyi meillä vain yksi kanava. Naapuriin piti mennä katsomaan kakkosta, jolta tuli Avaruusasema Alfa. Tuli penskana paljon muuta sitten tehtyä eikä ollut nenä töllössä jatkuvasti. Miehen kanssa pari viikkoa sitten muisteltiin sitä aikaa, kun luistelemassa käytiin tuntitolkulla eikä pukukoppiin aina meinannut edes mahtua. Nyt on hienot pukukopit vessalla varustettuina ja silti ei porukat paljon luistelemassa käy. No tää meni nyt nostalgia-osastolle jälleen kerran.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
En kaipaa, mutta olen niin vanha ihminen, että sopeutuisin äkkiä, uskon minä, samoin jos kännykät lakkaisivat toimimasta.
minä kyllä jäisin kaipaamaan kännykkää.
Erityisesti tekstareita.
Kyllä minäkin varmaan kaipaisin, mutta kun olen ollut ihan aikuinen, kun kännykät tulivat, muistan sen ajan vielä, kuinka muutenkin pystyi viestimään, hitaammin tosin, mutta ehkä merkityksellisemmin. En tiedä, voi olla että olisin pahimmin paniikissa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
En kaipaa, mutta olen niin vanha ihminen, että sopeutuisin äkkiä, uskon minä, samoin jos kännykät lakkaisivat toimimasta.
minä kyllä jäisin kaipaamaan kännykkää.
Erityisesti tekstareita.
Kyllä minäkin varmaan kaipaisin, mutta kun olen ollut ihan aikuinen, kun kännykät tulivat, muistan sen ajan vielä, kuinka muutenkin pystyi viestimään, hitaammin tosin, mutta ehkä merkityksellisemmin. En tiedä, voi olla että olisin pahimmin paniikissa :D
muistan minäkin. =)

Ja muistan sen ajan kun odotti jotakin tiettyä puhelua, ja tuskin uskalsi poistua kotoaan.

Lähetän merkityksellisiä viestejä kyllä kännykkälläkin, vaikka painoarvo onkin ehkä toinen, kuin aikaa ennen niitä.

Mutta juoksevien asioitten hoidossa se on ehdoton.

Siis tekstarinlähetys. =)
 
Joskus ois niin kiva olla tavoittamattomissa ja vieraita vois tupsahtaa kahville yllättäen. Paljon enemmän tehtiin yhdessä ennen. Nyt joko minä olen koneella ja ukko kattoo telkkua tai toiste päin...
Jos asuisin ilman miestä mulla tuskin ois konetta ja telkku vain lasten ohjelmien takia. Kännykkä kai ois, kun lankapuh on niin kallis nykyään.
 
Mä olin ennen kaikkee uutta vastustava tyyppi. Ihan eka se alko 80-luvulla, ku porukat oli hankkimassa videoita. "mitä me semmosilla, ihan turhat laitteet". Ja mikroaaltouuni, huh huh, ei ny ainakaan semmosta.

Eikä telkkariin mitään kaukosäädintä tartte, kyllähän sitä itte ny tommosen matkan jaksaa kävellä.
Ja mitä ihmettä mä tommosella kännykällä tekisin???

Kaikki nää löytyy, ja kyllä ne on käteviä =)

Ja oon hankkinu paljon muutaki semmosta, mitä aattelin eka, että en koskaan tartte. Ja neki on käteviä. =)

Tietsikan kyllä otin heti vastaan ilman vastaväitteitä... Ihme!

Niin ja vastaus kysymykseen, en kaipaa aikaa ennen tietokonetta. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mukamaspipsa:
Mä olin ennen kaikkee uutta vastustava tyyppi. Ihan eka se alko 80-luvulla, ku porukat oli hankkimassa videoita. "mitä me semmosilla, ihan turhat laitteet". Ja mikroaaltouuni, huh huh, ei ny ainakaan semmosta.

Eikä telkkariin mitään kaukosäädintä tartte, kyllähän sitä itte ny tommosen matkan jaksaa kävellä.
Ja mitä ihmettä mä tommosella kännykällä tekisin???

Kaikki nää löytyy, ja kyllä ne on käteviä =)

Ja oon hankkinu paljon muutaki semmosta, mitä aattelin eka, että en koskaan tartte. Ja neki on käteviä. =)

Tietsikan kyllä otin heti vastaan ilman vastaväitteitä... Ihme!

Niin ja vastaus kysymykseen, en kaipaa aikaa ennen tietokonetta. =)
Mut ilmankin pärjäis =)
 

Yhteistyössä