Kaipaan ystävääni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neponen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neponen

Vieras
Aloin seurustella ystäväni miehen veljen kanssa. Ensin ystäväni oli todella iloinen meidän puolesta ja liikuimme paljon yhdessä neljästään. Ajan myötä sain huomata että ystäväni tuli kateelliseksi meidän suhteestamme ja minun suhteestani yhteiseen anoppiimme.
Kaupungilta alkoi kuulua juttuja siitä miten olen luikerrellut kyseisen perheen suosioon hänen avullaan ja käyttänyt ystävyyttämme hyväksi jotta saisin anopin hyväksynnän. En kyllä ymmärrä miten olen sen tehnyt. Välimme on tällä hetkellä todellakin katkolla ja yritämmrkin vältellä vierailua anoppilassa silloin kun "ystäväni on siellä. Asioita selventääkseni minä en aloittanut suhdetta silloin aikoinaan ja tällä hetkellä asumme jo yhdessä ja perheenlisäystä on tulossa. Sekin harmittaa ystävääni ja hän on ilmoittanut että myös he aikovat hankkia perheenlisäystä.Anopin kanssa olen aina tullut hyvin toimeen koska olen alusta asti ollut rehellinen ja avoin häntä kohtaan toisin kuin ystäväni. Harmittaa kun ystävä jolle ennen pystyin kertomaan kaiken on nyt melkein pahin viholliseni, hänhän tietää paljon asioita joita en ole muille kertonut kuin puolisolleni. toivon vain että hän ei koskaan käytä näitä tietoja minua vastaan vaikka joskus on vähän vihjaillut siihen suuntaan.

Onpa ikävä tilanne, varsinkun seurustelette veljesten kanssa.
Tuohon ei voi muuta sanoa kuin kateutta kateutta kateutta. Se on vaarallista myrkkyä, ottaa ihmisen mielen valtaan.
Onkohan koskaan loppujen lopuksi ollut todellinen ystäväsi, jos ei osaa olla onnellinen teidän puolesta?
Oletko ajatellut jos kaksinkeskeisesti kysyisit asiaa häneltä suoraan, mikä on? Kerrot että arvostit ystävyyttänne ym. Jos ei ääni kellossa muutu, anna olla. Ymmärrän kyllä että tuolaisessa tilanteessa on vaikea elää välillä, kun joudutte varmaan pakostakin josku näkemään. Oletko kertonut anopillesi yhtäkkisestä välienne viilentymisestä? Osaisiko hän suhtauta asiaan ns.oikein, ymmärtäisi tilanteen? Jos josku ystäväsi puolelta tulee jotain negatiivista sinua kohtaan, hän osaisi suhtauta etukäteen jo asiaan.

Anoppi on huomannut tilanteen ja oikeastaan se on vaan parantanut taas meidän välejä. Itse en ole halunut puhua hänelle tilanteesta ettei tule "väärinkäsityksiä" ja joku luule että yritän mustamaalata ystävääni.Olen yrittänyt keskustella tilanteesta ystäväni kanssa mutta ei hän ole ymärtävinään mistä puhun tai ei halua ymmärtää. Onneksi tilanne ei kuitenkaan ole vaikuttanut veljesten väleihin.

Yhteistyössä