kaipaan tsemppiä huomiseen lekuri käyntiin (ylipainoa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dsdsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dsdsa

Vieras
kävin elokuussa ekan kerran painan siis jotain 152kg silloin.. no sovittiin että meen ravintoterapeutille sain ajan siihen, mutta sovittiin että tulee kotiin vielä paperilla no ei tullut unohdin sen ja en raaskinut/uskaltanut varata uutta aikaa,kun tostakin tuli lasku.. ja se lisäksi lekuri sanoi että olis hyvä jos nyt kun tämä seuraava aika ni ois pudonnut 10kg, mutta ei ole vaan ehkä jopa tullut vähän lisää :( mä en kehtaa mennä sinne huomenna.. oon niin voimaton tän laihdutuksen suhteen enkä saa mitään aikaiseksi :( ajattelin jos soittaisin huomenna ja peruisin, mutta en kehtaa kun peruin ajan jo ennen joulua,kun en halunnut pahoittaa mieltäni.

No ei tuo mitään haittaa ja takuulla et ole 1. jonne noin käy. Mene sinne vaan reippaasti selkä suorana ja kerro miten viimeksi kävi ja sano et aiot nyt yrittää uudestaan. Ihminen sinä vain olet ja niin se on se lääkärisikin. Tsemppiä!

et tosiaan oo ensimmäinen etkä viimeinen kelle käyny noin. jos omat yritykset ei onnistu (vielä) niin kertoohan se lääkärillekin, että tarvit enemmän tukea laihtumiseen, joku ryhmä tms.
jos perut ajan, niin avunsaanti taas viivästyy.
kerro lääkärille nimenomaan tuo, että olet voimaton ja ettet saa itsekseen mitään aikaiseksi.
jospa sitten myös psyykkinen puoli otettaisiin huomioon..

Muistan sun aiemman ketjun. Lääkäriin vaan reippaasti. Et tosiaan ole eka, jolla on paino-ongelmia etkä eka, joka ei ole tässä ajassa laihtunut. Jos painonhallinta olisi tosi helppoa, lääkäriä ei edes tarvittaisi. Mutta kun se ei ole. Käy siellä terapeutillakin, saat hyviä vinkkejä.

Mene vaan, sillä näytät, että haluat kuitenkin yrittää. Ammattilaiset on tottuneet ylipainoisten elämäntilanteisiin ja varmasti tietävät, että laihdutus ei ole helppoa. Saat tsemppiä huomenna varmasti ja myös motivaatiota painonpudotukseen kun kuulet ammattilaiselta, että tarvetta siihen on.

jojo muistakin että oot kommentoinut olitko sä pudottanut paljon painoa?

mua vaan ahistaa jo valmiiksi se käynti ja tiedän,että mun täytyy pudottaa painoa ja paljon. varsinki illat on tosi vaikeita kun ahistaa tää paino ja meinaa tulla ihan paniikki.. en mä näitä uskalla siellä kertoa :( enkä mä haluu sen hoitajan aikana mennä vaakaan... eikä täällä kuulemma ole mtn ryhmiä kysyin viimeksi

Mulla on tällä hetkellä menossa noin 20 kilon pudotus. Eikä ole eka kerta, kun laihdutan. Olen huomannut, että kyse ei ole läskin määrästä, viisi kiloa on yhtä vaikea pudottaa kuin kaksikymmentäkin. Ja toisaalta kaksikymmentä kiloa on yhtä helppo pudottaa kuin viisikin. Erona on motivaatio tai sen puute. Jos ei ole tsemppifiilistä, kaikki on vaikeaa, ei huvita, tekee mieli hautautua sohvalle ja syödä. Mutta kun pääsee alkuun, saa lisävirtaa siitä, että huomaa onnistuvansa ja sitten pääsee eteenpäin hyvällä draivilla.

Mulle oli helpotus saada tietää, että painonpudotuksessa isoin merkitys on ruoalla, ei niinkään liikunnalla. Liikunta halutessa kiinteyttää, ruokavalio on se, joka pudottaa painoa. Liikunta ei kävelyä lukuunottamatta tunnu kivalta, joten venkoilin pitkään paksukaisena kuvitellen, että joudun raahautumaan jonnekin julkiseen ryhmään pällisteltäväksi, kun pää punaisena väännän jotain jumppaohjelmaa. Luojan kiitos ei tarvitse!

Minäkin inhoan punnitusta, jos joku on paikalla, olin sitten laiha tai lihava. Sitä on niin kiinni siinä häpeässä, että sitä on vaikea ymmärtää. ja paskaan fiilikseen voikin sitten syödä lohduksi...

Olen laihduttanut tavalla jos toisella, kaloreita säästellen, himoliikunnalla yritin kerran (jaksoin noin kuukauden) ja nyt totesin, että karppaus sopii minulle. Oli siinä opettelemista, mutta hyvin sujuu. Eniten tykkään siitä, että pää on kirkas ja ajatus juoksee, sen taas laitan hiilarien sijaan lisäaineiden piikkiin. Hiilariherkuissa on yleensä viisitoista riviä E-koodeja. Valmiita vhh-ruokia ei ole olemassakaan, joten kaikki säilöntäaineet sun muut jäävät kauppaan. ;)

Yhteistyössä