Kaipaan sisustusapua! Kummalle seinälle kirjahylly ja kummalle sänky? *pohjapiirroksesta kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Remppaan ko huonetta parhaillaan ja nyt sinne pitäisi sitten laittaa sellainen järjestys, jota ei ihan heti muuteta koska seinien maalaukset, taulut yms. olisi tarkoitus saada kerralla kohdilleen :)

Huoneeseen tulee koulupöytä, joka tulee ikkunan alle, sekä 1 hengen sänky ja ikean Expedit (4*4 lokeroa) kirjahylly.

Ennen rempaa sänky oli tuolla vasemmalla seinällä jonne se meni näppärästi, eli se uppoutui sinne kaappien muodostamaan syvennykseen.

Toisaalta taas kun huoneeseen tullaan tai sen ohi käveltiin, niin huoneesta näkyy ensimmäisenä sänky joka tietyllä tapaa ei ole omaan silmääni kaikkein esteettisin näky.

Eli periaatteessa pohdinkin nyt sängyn laittoa tuolle oikeanpuoleiselle seinälle. Mutta sopiiko se sinnekään?

Mä laittaisin sängyn vasemmalle seinälle kuitenkin :D
Aika hassusti noi kaapit, ois paljon järkevämmät jos olisivat toisinpäin oven vieressä... Mikä noita suunnittelijoita vaivaa?

Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Aika hassusti noi kaapit, ois paljon järkevämmät jos olisivat toisinpäin oven vieressä... Mikä noita suunnittelijoita vaivaa?

Tän talon on suunnitellut mies.

Sen näkee paitsi kaappien sijoittelusta, myös niiden alhaisesta lukumäärästä :snotty:

Naapurilla on sänky tuolla kaapittomalla seinällä, eikä se ole paha siinäkään, mutta kun en tosiaan tiedä että onko hyväkään. Kun se sänky on sitten tietyllä tapaa vähän keskellä huonetta.

Ei ole helppoa tämä elämä, kun ei yhtä sängynpaikkaa osaa päättää :laugh:

Niin ja toisessa vastaavassa huoneessa ne kaapit on siinä oviseinällä, kuten kuuluukin. On tainnu suunnittelija haluta vähän kikkailla tjtn :o :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Sen näkee paitsi kaappien sijoittelusta, myös niiden alhaisesta lukumäärästä :snotty:

Naapurilla on sänky tuolla kaapittomalla seinällä, eikä se ole paha siinäkään, mutta kun en tosiaan tiedä että onko hyväkään. Kun se sänky on sitten tietyllä tapaa vähän keskellä huonetta.

Niin ja toisessa vastaavassa huoneessa ne kaapit on siinä oviseinällä, kuten kuuluukin. On tainnu suunnittelija haluta vähän kikkailla tjtn :o :laugh:

Niin meidänkin kämpän, meillä on kans tollai typerästi kaapit kahdessa makuuhuoneessa, rakennusvaiheessa tehtiin muitakin muutostöitä ja ilmoitettiin että halutaan kaapit toiselle seinälle... Kaiken piti olla ok, paperit tehty asiasta yms. mutta väärillä seinillä ne nyt kumminkin on. Meni mun sisustussuunnitelmat uusiksi ja ketuttaa aina kun lastenhuoneisiin menee. Ollaan tässä nyt pari viikkoa odoteltu että tuleeko niitä joku kääntämään vai ei (toisaaltaan ei jaksais kyl yhtään sellaistakaan ruljanssia, ei kans varmaan oo ihan pieni homma kuitenkaan, ehkä vaan opeteltava elämään väärällä seinällä olevien kaappien kanssa) :kieh:

Niin meidänkin kämpän, meillä on kans tollai typerästi kaapit kahdessa makuuhuoneessa, rakennusvaiheessa tehtiin muitakin muutostöitä ja ilmoitettiin että halutaan kaapit toiselle seinälle... Kaiken piti olla ok, paperit tehty asiasta yms. mutta väärillä seinillä ne nyt kumminkin on. Meni mun sisustussuunnitelmat uusiksi ja ketuttaa aina kun lastenhuoneisiin menee. Ollaan tässä nyt pari viikkoa odoteltu että tuleeko niitä joku kääntämään vai ei (toisaaltaan ei jaksais kyl yhtään sellaistakaan ruljanssia, ei kans varmaan oo ihan pieni homma kuitenkaan, ehkä vaan opeteltava elämään väärällä seinällä olevien kaappien kanssa) :kieh:

Ei, kun viette homman nyt loppuun saakka, vaikka se nyt ärsyttääkin.

Meinaan että vaikka se nyt hankaloittaakin elämää, niin kestätte kyllä muutaman viikon...jos vaihtoehtona on katsoa monta VUOTTA niitä väärinpäin olevia kaappeja :kieh:

:D

Olisko mahdollista vaihtaa sänky joksikin sellaiseksi joka meillyttäisi silmää enemmän?

Entäs sänky ikkunan eteen, hylly oikealle ja pöytä vasemmalle? Tuleeko pöydästä liian pimeä paikka?

Alkuperäinen kirjoittaja Pom:
Olisko mahdollista vaihtaa sänky joksikin sellaiseksi joka meillyttäisi silmää enemmän?

Entäs sänky ikkunan eteen, hylly oikealle ja pöytä vasemmalle? Tuleeko pöydästä liian pimeä paikka?

Huone on niin kapea, että jos sänky menee ikkunan alle, niin sen jalkopäädyn ja seinän väliin ei taida jäädä kuin noin 50cm. Ja se kaappiseinä on myös aika lyhyt...muistaakseni 230 cm ja kun hyllyn pituus on vissiin 150 niin sinne sängyn jalkopäädyn ja hyllyn väliin jää sitten typerä hukkakolo.

Ja pöytä on 60*160 (ellen nyt hirmuisesti valehtele) jotta se tulee kyllä lähes samalla tapaa "huoneen keskelle" kuin mitä tulis sänky. Ja tosiaan jäis vielä huonoon paikkaan valon vuoksi jne.

Ei vaan toimi näin. Kyllä sen pöydän pitää olla ikkunan alla :)

Ja sänky ei siis ole sinänsä ruma, mutta sänky tai sohva tms. ei vaan ylipäänsä miellytä silmää :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos vaihdatte kerta tapetit yms niin sillonhan voisitte vaihtaa helposti noiden kaappien paikkaa eihän se ole iso homma loppujen lopuksi.

No eikä vaihdeta :D Se kaapin takalevy on ensinnäkin seinässä kiinni (tjtn), listoitus menee kaappien päältä ja mä olen jo rempannut sen huoneen. Siis ei puutu enää kun 1 kerros maalia ja sitten se on valmis. Pohjatyöt on jo tehty.

Eikä taitais isännöitsijä tykätä moisesta, kun oli niin tarkka jo niistä maalien väreistäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos vaihdatte kerta tapetit yms niin sillonhan voisitte vaihtaa helposti noiden kaappien paikkaa eihän se ole iso homma loppujen lopuksi.

On se aika iso homma, varsinkin jos ei kaappien alla ole lattiapinnoitetta, kattokin voi olla tasoittamatta kaappien kohdalta, jalkalistat pitäisi uusia yms :/

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Luna:
Jos sänky olisi vanhalla paikalla ja ostaisit isoja tyynyjä, ja naamioisit sängyn sohvaksi. Olisiko ilo silmälle?

Ei :D Mutta kyllä mä sen taidan silti sille vasemmalle seinälle laittaa, kun se on nyt selvästi enemmistön suosikki :)

Mä kikkailen sitten siihen seinälle jotakin "katseen vangitsevaa" niin ei se sänky niin erotu :)

Tee sängystä silmää miellyttävä.

Itse en pidä lastenhuoneissa siitä, jos hyllyt tms. näkyy ovelta. Nehän tuppaa olemaan aika epäesteettisiä näkyjä siinä vaiheessa, kun äidin sisustamat hyllyt on saaneet lapsen käsissä uuden järjestyksen ja niille on haalittu omia aarteita. Sänky sen sijaan on helppo pitää kauniina. Kaunis päiväpeite, pari koristetyynyä, torkkupeitto.

Meillä kummankin lapsen huoneesta näkyy ovelle juuri sänkyseinä ja se seinä on kyllä yleensä aina se, joka on siistein ja eniten silmää miellyttävin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Luna:
Jos sänky olisi vanhalla paikalla ja ostaisit isoja tyynyjä, ja naamioisit sängyn sohvaksi. Olisiko ilo silmälle?

Ei :D Mutta kyllä mä sen taidan silti sille vasemmalle seinälle laittaa, kun se on nyt selvästi enemmistön suosikki :)

Mä kikkailen sitten siihen seinälle jotakin "katseen vangitsevaa" niin ei se sänky niin erotu :)

Kyllä siitä hyvä tulee. =)

Entäs parvisänky vasemmalle seinälle, kirjahyllyt molempiin päihin. Pääsisi eroon siitä IKEAN kirjahyllystä. Tulisi huoneeseen enemmän tilaa, lapsen huoneessa sitä ei koskaan ole liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja dfef:
Entäs parvisänky vasemmalle seinälle, kirjahyllyt molempiin päihin. Pääsisi eroon siitä IKEAN kirjahyllystä. Tulisi huoneeseen enemmän tilaa, lapsen huoneessa sitä ei koskaan ole liikaa.

:o No en ole hölmömpää ideaa kuullut :)

Miksi mä nyt menisin ja ostaisin parvisängyn ja kaksi uutta kirjahyllyä, kun siellä huoneessa on vuosi sitten ostettu sänky ja aivan ihana Expedit joka passaa meidän tarkoitukseen täysin :)

Ja mitä ihmettä me tehdään kahdella kirjahyllyllä...toinen ois sitten ihan tyhjä :D

Ja mitä ihmettä me tehdään kahdella kirjahyllyllä...toinen ois sitten ihan tyhjä :D

Oi sua onnellista. Miten ihmeessä sä pystyt pitämään lastenhuoneen tavaramäärän noin aisoissa, vaikka harrastat kirppistelyä. No okei, siellä taisi olla joku kaappi myös.

Mä just siirsin lastenvaatteet omaan vaatehuoneeseen, että sain lisää tilaa mukulan tavaroille. On poitsulla sentään vajaat 3metriä kirjahyllyä, osin 120senttisenä, osin 250 senttisenä...

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

Oi sua onnellista. Miten ihmeessä sä pystyt pitämään lastenhuoneen tavaramäärän noin aisoissa, vaikka harrastat kirppistelyä. No okei, siellä taisi olla joku kaappi myös.

Mä just siirsin lastenvaatteet omaan vaatehuoneeseen, että sain lisää tilaa mukulan tavaroille. On poitsulla sentään vajaat 3metriä kirjahyllyä, osin 120senttisenä, osin 250 senttisenä...

Et sitten vissiin ole törmännyt siihen mun ketjuun, jossa mä pyysin vinkkejä lastenhuoneen siistinä pitämiseen, kun tyttö ei tee sitä itse :whistle:

Sanotaanko näin, että meillä on nyt aikalailla vähemmän tavaraa tuon tytön huoneessa, kuin mitä siellä oli vielä viikko sitten :saint:

Niissä kiinteissä kaapeissa on vaatteet ja Expeditin kirjahyllyyn mahtuu kaikki lelut, kirjat, legot yms :)

Ja mulla on nyt oitelläni kirppispöytä, jotta sitä kautta ollaan päästy eroon ylimääräisestä tavarasta ja vaatteesta :)

Alkuperäinen kirjoittaja dfef:

:o No en ole hölmömpää ideaa kuullut :)

Miksi mä nyt menisin ja ostaisin parvisängyn ja kaksi uutta kirjahyllyä, kun siellä huoneessa on vuosi sitten ostettu sänky ja aivan ihana Expedit joka passaa meidän tarkoitukseen täysin :)

Jopas oli törkeä vastaus! Ensin pyydät apua ja kun sitä antaa vastaat törkeästi. Mistä minä saatoin tietää, että kalusteet olivat uusia! Toisekseen eikös näiden ketjujen ideana ole, että tulee mahdollisimman erilaisia vastauksia.

Olisiko sitten pitänyt sanoa sama kuin muutkin?

Olet törkeä idiootti! Oli takuulla eka ja vika kerta, kun sinulle vastasin.

Tiedoksi sinulle, että huutiksessa pääsee kyllä tavarasta eroon.

Yhteistyössä