Kainaloita kutittaa ihan hirveesti!

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
|O

Talvisin käytössä perus roll on-dödö, mut tykkään kesäisin käyttää spraytä koska kuivuu nopsempaan ja pitää paremmin. Mut jokusen aikaa ku käyttää ni alkaa kainaloiden kutiaminen..ilmeisesti tuo spray kuivattaa kainaloiden ihoakin sen verran. Mikähän auttais? Kohta raavin kainalot verille :ashamed:

osta sellaista dödöä jossa ei lue antiperspirant. Se kuivattaa ihoa ja on monelle turhan kovaa tavaraa. Eli hienhaju pysyy monilla poissa ilma tuota myrkkyä. Mulla on hormonien heilahdellessa välillä kausia että pitää käyttää antiperspiranttia. Mutta kainaloiden iho ei kestä kauaa sitä vaan alkaa kutittaa ja kuivua liikaa (talvisin aivan hilseilee)

Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:
osta sellaista dödöä jossa ei lue antiperspirant. Se kuivattaa ihoa ja on monelle turhan kovaa tavaraa. Eli hienhaju pysyy monilla poissa ilma tuota myrkkyä. Mulla on hormonien heilahdellessa välillä kausia että pitää käyttää antiperspiranttia. Mutta kainaloiden iho ei kestä kauaa sitä vaan alkaa kutittaa ja kuivua liikaa (talvisin aivan hilseilee)

mistä sellaista löytää? Kävin just kurkkaamassa omat dödöt ja suihkeessa luki anti-perspirant ja kaks roll-onia oli erilaisia ja molemmissa luki anti-perspirant sekä anti-transpirant...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla kutina johtuu karvankasvusta... eli karva pukkaa tupista pintaan.

Mullaki. Ajelen kainaloita tuhkatiheään, enkä voi käyttää sellaisia dödöjä joissa on alkoholia, kirvelee hirveesti. Ja iltaisin kutittaa :| Mutta oisko jostain sensitive-dödöstä apua? Vaikka joku semmonen tuoksuton, niin ei ärsyttäisi ihoa niin paljoa??

Miulla tuo suihke vaan tuota tekee...mutta ku on niin helkutin kätevä kesäisin ja pitää hien hajun poissa paremmin ku roll-on.

Muutenkin epiloin kainalot, ni ei sänki kasva kummosena...

Alkuperäinen kirjoittaja appelsiini:

Mullaki. Ajelen kainaloita tuhkatiheään, enkä voi käyttää sellaisia dödöjä joissa on alkoholia, kirvelee hirveesti. Ja iltaisin kutittaa :| Mutta oisko jostain sensitive-dödöstä apua? Vaikka joku semmonen tuoksuton, niin ei ärsyttäisi ihoa niin paljoa??

Mie en muita käytä ku tuoksuttomia, koska tykkään käyttää hajuvettä tai vartalosuihketta... Yleensä viel ostan sensitiveä..

Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:

niitä saa kyllä ihan kaikista merkeistä, tavallisista supermarketeista. Muistaakseni dovea mulla on ollu. Mutta oli kai Rexonallakin yms. Suihkeista en tiedä kun mulla on ollu vain pallomaisia.

Niissä suihkeissa on varmaan myös se alkoholi ainakin yks mikä kuivattaa ihoa ja saa kutiamaan.

Sitten on se deodoranttikivi, joka ei haise miltään, eikä jää märäksi, eikä kutita ja on kaikkein ihoystävällisin. Se on luonnon tuote ja sitä saa luontaistuotekaupoista. Ihoystävällistä Aloevera-dödöä myydään siellä luontaistuotekaupoissa myös, mutta ei kannata ostaa, mun mielestä mä haisin hielle kun sitä käytin ja jäi purkki ekan viikon jälkeen käyttämättä.

Kun karvat on poistanut niin kannatisi eka vrk olla ilman dödöä, niin ihohuokoset sulkeutuu ja palautu, eikä aineita pääse ihon sisään, eikä siis kutise niin pahasti. Välillä voisit laittaa vaikka yöksi jotain kosteusvoidetta kainaloon, niin iho saisi palautua. Ja jos on oikein kutiavat ja punoittavat/arat, niin laita bebanthenia yöksi.

Apteekissa on myynnissä paljon erilaisia herkän ihon deodorantteja, mutta onhan ne varmaan kalliimpia.

Minulkii suihke tekee tota, ja erittäin nopeesti menee sit kainaloiden iho ihan rikki :/
Ja se se tekee kipeetä. Laajalta alueelta tulipunaiset ja kutisevat ja pinta rikki. Myös yks pirkan kukkaistuoksuinen roll-on tekee samaa.

1-2 viikkoa sit vaan pelkkää talkkii pitää kainaloihin laittaa niin saattaa jopa parantua, eli sinä aikana ei voi mitään hajustetta kainaloihin laittaa.

Kauheen varovaisesti miun pitää uusia tuoksuja kokeilla ettei heti mee kainalot vereslihalle.

Oon joskus kans kokeillu niitä aloe veraa sisältäviä dödöjä, mut hiki haisee, joten niitä en käytä. Viime yöksi laitoinkin talkkia, ni rauhoitti kummasti kutinan =)

Epiloinnin jälkeen oon käyttäny kasvovettä, kuten jalkoihinkin, kun se supistaa huokosia ja rauhoittaa ihoa.

Mut täytyypi lähteä kauppaa etsiskelemään...

Ja kokeilla samalla, et jos päivällä käyttää suihketta ja yöks laittaa talkkia, et miten sit käy :D

mulle on tullu nyt kaks viikkoo sitte ihottumaa kainaloihi ja en tiiä mikä vois olla sen syy, kokeilin uutta suihkusaippuaa, uutta dödöä ja pesin yhen paian käsin ni saatoin huuhdella sen huonosti..
mutta kutinaa on kestäny nyt kaks viikkoa ja on pahentunu nyt viime viikon lopusta... on sellasia pieniä näppyjjä kainaloiden ympärillä ja iho on punasena, oikeestaan mulla ei kutise kainalot vaan iho kainalon ympäriltä..
Onko kellekkään tuttua???

Kannattaa kokeilla talkkia, se saattaa riittää pelkältäänkin. Ole myös kuullut että jos lopettaa kainaloiden pesemisen saippualla (siis käyttää pelkkää vettä) ja sietää hajua viikon (vai oliko se kaksi?), kainaloiden bakteeritoiminta normalisoituu, eikä kanalohiki sen jälkeen haise enää niin pahalle. Tämänkin jälkeen pitäisi tietysti jatkaa vesipesulinjalla ja lopettaa kemikaalien käyttö kainaloissa kokonaan.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä