Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:
osta sellaista dödöä jossa ei lue antiperspirant. Se kuivattaa ihoa ja on monelle turhan kovaa tavaraa. Eli hienhaju pysyy monilla poissa ilma tuota myrkkyä. Mulla on hormonien heilahdellessa välillä kausia että pitää käyttää antiperspiranttia. Mutta kainaloiden iho ei kestä kauaa sitä vaan alkaa kutittaa ja kuivua liikaa (talvisin aivan hilseilee)
niitä saa kyllä ihan kaikista merkeistä, tavallisista supermarketeista. Muistaakseni dovea mulla on ollu. Mutta oli kai Rexonallakin yms. Suihkeista en tiedä kun mulla on ollu vain pallomaisia.
Niissä suihkeissa on varmaan myös se alkoholi ainakin yks mikä kuivattaa ihoa ja saa kutiamaan.
Sitten on se deodoranttikivi, joka ei haise miltään, eikä jää märäksi, eikä kutita ja on kaikkein ihoystävällisin. Se on luonnon tuote ja sitä saa luontaistuotekaupoista. Ihoystävällistä Aloevera-dödöä myydään siellä luontaistuotekaupoissa myös, mutta ei kannata ostaa, mun mielestä mä haisin hielle kun sitä käytin ja jäi purkki ekan viikon jälkeen käyttämättä.
Kun karvat on poistanut niin kannatisi eka vrk olla ilman dödöä, niin ihohuokoset sulkeutuu ja palautu, eikä aineita pääse ihon sisään, eikä siis kutise niin pahasti. Välillä voisit laittaa vaikka yöksi jotain kosteusvoidetta kainaloon, niin iho saisi palautua. Ja jos on oikein kutiavat ja punoittavat/arat, niin laita bebanthenia yöksi.
Apteekissa on myynnissä paljon erilaisia herkän ihon deodorantteja, mutta onhan ne varmaan kalliimpia.