Kaikkien mediaanipalkka on muuten 2776€ ja tämä tieto 11/2012

  • Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
Lähäri
Lähihoitaja vanhuspuolella 1800/kk, mutta kolmivuorotyön lisät tuo vähän enemmän sitten tienistiä :)
Mies on kokoonpanija tehtaassa ja palkkakuitin mukaan brutto 2190.
 
[QUOTE="Vieras";28878095]Teillä oikeasti voi olla oin pienet palkat? mulla 3300 ja miehellä 4500 enkä pidä meitä hyväpalkkaisina...olemmeko me? Tietty menot aika suuret..[/QUOTE]

Tätä ennen olisin ajatellut esim teidän olevan sellasia tavispalkkaisia, tai hieman yli tavispalkkaisen. Ei kuitenkaan varsinaisesti hyväpalkkainen. Pitää ilmeisesti pistää uusiksi luulot...
 
"vieras"
Mä olin aluksi hieman ihmeissäni, että niin moni sanoo, että ei tunne ketään niin iso- tai pienituloista. Mutta ilmeisesti ihmiset tosiaan hengailevat vain omaan yhteiskuntaluokkaansa kuuluvien ihmisten kanssa. Mä olen varmaan poikkeus, koska mun äiti on tehnyt luokkaretkeä. Kun olin pieni lapsi olimme duunariperhe ja asuimme perinteisellä duunarialueella, joten mulla on paljon kavereita lapsuudesta, jotka ovat pienituloisia duunareita. Mutta aikanaan mun äiti meni yliopistoon ja sitten asiantuntija- ja esimiestehtäviin ja sitä myötä myös me lapset mentiin yliopistoon. Sitä kautta minulla on paljon korkeastikoulutettuja ja hyvin tienaavia ystäviä.
 
"vieras"
Sähköasentaja 2500 kuussa.

Ihan pakko heittää kysymys kun on paljon pienipalkkaisia liikenteessä, että ootteko mielestänne ansainnut pienen palkan? Siis unohtakaa se, että tuutte varmasti toimeen ja niin edelleen.

Mutta ajatteletteko, että työnne on jotenkin helpompaa, vähäpätöisempää ja vastuuttomampaa kuin vaikka noilla toimihenkilöillä ja nörteillä?
 
"mimmi"
Mies tienaa reilu 5000e ja minä noin 3500e, pidän meitä aika keskipalkkaisina, en missään tapauksessa hyväpalkkaisina. Tunnen toki paljon ihmisiä jotka on palkattu tuon molemmin puolin. Sen perusteella olen näin kuvitellutkin.
 
"Vieras"
Tätä ennen olisin ajatellut esim teidän olevan sellasia tavispalkkaisia, tai hieman yli tavispalkkaisen. Ei kuitenkaan varsinaisesti hyväpalkkainen. Pitää ilmeisesti pistää uusiksi luulot...
Olen todella pitänyt meitä sellaisina keskipalkkaisina ja pidän vastakin....ja ellen sanon sen että menot menot menot...eli ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Asumme pk seudulla vastavalmistuneessa omakotitalossa ( ei mikään linna vaan perus tönö ) joten menot on suuret...mutta se oli meidän valinta, tiedettiin toki kun lähdettiin rakentamaan että jostain joudutaan tinkimään jonkin aikaa, esim matkustelusta
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28878494]Olen todella pitänyt meitä sellaisina keskipalkkaisina ja pidän vastakin....ja ellen sanon sen että menot menot menot...eli ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Asumme pk seudulla vastavalmistuneessa omakotitalossa ( ei mikään linna vaan perus tönö ) joten menot on suuret...mutta se oli meidän valinta, tiedettiin toki kun lähdettiin rakentamaan että jostain joudutaan tinkimään jonkin aikaa, esim matkustelusta[/QUOTE]

?? En nyt ymmärrä tätä sun menot-menot-menot juttua?! Eihän se tee susta yhtään sen pienempitulosta, jos tuhlaat kaikki rahas.

Rautalanka: Iines Isokenkä tienaa 10000e/kk, mutta ne MENOT!! Iines ja Antonio asuttavat 500 neliön lukaalia Westendissä, työllistävät talonmiehen, uima-altaan hoitajan, koiranulkoiluttajan, autonkuljettajat (2kpl), puutarhurin, keittäjän ja lastenhoitajat (2kpl), purjeveneen hoitajan ja siivoojan ja personal trainerin. Huhhuhhhuuh! Luottokortti soi ja laskuja tippuu.. Rahat alkavat olla tiukilla ja kaupan lähetti tuo yhä useammin pelkkää euroshopperia keittäjän ihmeteltäväksi..
 
55t€/v, N33
[QUOTE="vieras";28878383]Mä olin aluksi hieman ihmeissäni, että niin moni sanoo, että ei tunne ketään niin iso- tai pienituloista. Mutta ilmeisesti ihmiset tosiaan hengailevat vain omaan yhteiskuntaluokkaansa kuuluvien ihmisten kanssa. [/QUOTE]

Ja ne pienempipalkkaiset ei varmaan oikeasti edes älyä mitä muille maksetaan. En itse todellakaan mainosta palkkaani, ja olen melko varma etteivät pienempipalkkaiset kaverini ollenkaan tiedä paljonko tienaan. Tämä tulee ilmi rivien välistä, kun he esim. olettavat että minulla(kin) asuntolainaa on 25v (oikeasti alle 10), tai että ostin autoni lainalla (käteisellä). Enkä minä ala niissä tilanteissa leuhkimaan, että ehei, mullapas on kohta asunto maksettu, tai että ai, en mä ole autolainaa joutunut ottamaan.

Uskon siis että moni minunkin tutuistani voisi väittää ettei tunne ketään joka tienaa yli 3 tai 4 tonnia. Hyväkäytöksisinä kun eivät kysykään, eikä parempi palkkani niin hirveästi päälle päinkään näy, kun tuskin he minun vaatteideni merkkilappuja tai meikkejä esimerkiksi tutkivat. Pankkitilin saldosta tai asuntolainan maksusuunnitelmasta puhumattakaan.
 
Ihan uskottavan kuuloinen mediaani. Harmillista että erityisesti tietyillä aloilla palkat laahaa niin pahasti jäljessä juuri työn rankkuuteen ja vastuullisuuteen nähden.

Henk. koht. koen etten saa lähellekään tarpeeksi liksaa työnkuvaan nähden. Jotkut kavereistakin eri mieltä. Tosin voisivat kokeilla itse vähän aikaa ja sanoa sitten..
 
ekonomi
Jaa aika huonoja palkkoja monilla täällä. Itsellä 3200 enkä edes pidä sitä mitenkään erityisen hyvänä. Mutta nousee varmsasti vielä sillä työkokeumusta on aika vähän :)
 
"poikia3"
Minä it-alan asiantuntijatehtävissä, pallkka 4600 euroa, mies tietoliikennepuolen asiantuntijatehtävissä kuntasektorilla, palkka 3600.

Ja meidän tuttavapiirissä tienataan kuten me, jonkin verran enemmän tai vähemmän, jotkut todella paljon enemmän.
 

Yhteistyössä