Kaikkia närästyslääkkeitäkö ei saakaan käyttää raskauden aikana?

Lääkäri kehotti ostamaan jotain käsikauppalääkettä närästykseen, ja sanoi että niitä kaikkia käsikauppalääkkeitä kyllä voisi raskauden aikana käytää...

Mutta: nyt kun ostin yhden paketin sellaista, jossa vaikuttavana aineena omepratsoli sanotiinkin pakkausselosteessa että ei saa käyttää raskauden aikana... mitäköhän ainetta sisältävää sitten saisi käyttää, kellään tietoa?
 
mulla ennen raskautta ollut reseptillä somac, jota ei saa raskaana syödä. neuvolalääkäri kirjoitti korvaavan jota saa käyttää raskaana: Omeprazol ratiopharm. Eli kyllä mulle on tuota vaikuttavaa ainetta sisältävää määrätty ihan ainoana ja jopa eniten tutkittuna raskausajan närästyslääkkeenä....?
Piti oikeen tarkistaa kun luin tän et just tollasta mulle on nimen omaan määrätty...?
 
Rennie ja Samarin on itellä ollu hyvin pitkälti aina käytössä, molempia onneks saa raskaana ollessa käyttää. :) Mut monet käsikaupassa myytävät on juuri näitä, joita ei raskaana ollessa saa käyttää. Melkein pitäisi pyytää apteekkeihin hyllyt, joissa on ne tuotteet, mitä raskaana ollessa saa käyttää niin ei tarvi kaikkia käydä tutkimassa itse. :)
 
Rennietä minä oon kans käyttäny,eikä ole heilautellu sokereita suuntaan eikä toiseen (diabetes). ABpiimää kannattaa kans kokeilla,jos ei kovin pahasti polttele :)
Jos sinulla on insuliinit käytössä, ei varmaan heilauttelekaan. Lähinnä tämä oli varoitus ruokavaliohoidolla oleville. Illalla otettu Rennie saattaa nostaa aamun paastoarvon sallitun yläpuolle. Oli vain vinkki Naistenklinikan diabeteshoitajalta, kun mystisesti alkoivat minulla aamuarvot nousta närästyksen lisääntyessä. :)
 

Yhteistyössä