Kaikki vinkit kehiin, kun myy itse asuntoa! (lähinnä siis sisustus yms.)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli mitä kaikkea pitäis ottaa huomioon? Miten pitäisi asunnon sisustus järjestellä?
Mitkä on ne tärkeimmät asiat, mitkä pitää olla kunnossa? Kaikki vinkit tervetulleita.

Mihin itse olette kiinnittäneet positiivisesti / negatiivisesti huomiota?

Siis myy itse ilman välittäjää? Mitähän eroa sisustuksella on jos myy itse tai välittäjän avulla?
Ei kai välittäjä siihen mitään vaikuta.
Mua ei pätkääkään kiinnosta muiden tavarat ja huonekalut. Vain pohjaratkaisu ja missä kunnossa asunto on.

Tosiaan kaikki turhat eriparihuonekalut heivataan pois, avohyllyt järjestellään, ei tavarakasoja pöydillä tai varsinkaan lattiooilla. Vaatteet kuuluu kaappii, ei mihinkään muualle. Eteisestä turhat takit ja kengät varastoon, mahd. ilmavan ja tilavan oloiseksi paikat. :) Jos joka paikassa rytöläjiä, tulee mieleen että säilytystilaa on vähän. Ja eriparihuonekalut ei koskaan ole hyvä, jos 1. vuodesohva mummon kaverilta ja 2. sohva serkun kirppispöydästä ja 3. pelastusarmeijalta haettu hierova nojatuoli...

ok, kiitos vinkeistä. Entäs sitten itse puhtaus. Mitkä paikat pitäis hohkaa puhtauttaan ilman yhtään mitään pientä likatahraa. Mihin katseet kohdistuu?

Kaikki kama kaappeihin ovien taakse piiloon. Ei rojua keittiön tasoille, olkkarin pöydälle tms. Kaikki lehtipinot, paperikasat, vaatteet ja lelut piiloon. Henkilökohtaiset tavarat ja valokuvat piiloon. Vessa puhtaaksi, kaikki purnukat piiloon.

Jos on jotain keskeneräistä, vaikka listoja tms puuttuu, niin ne kuntoon. Mahdollisesti pientä pintaremonttia, esim. seinien maalaus valkoisiksi. Jos on todella voimakkaan tyylinen sisustus väreineen tms, niin ehkä senkin neutralisointia voisi yrittää. Päiväpeitot sängyille, ehkä kukkakimppu eteisen lipaston päälle tai muuta pientä sievää viimeistelyä.

[QUOTE="aloittaja";24211136]ok, kiitos vinkeistä. Entäs sitten itse puhtaus. Mitkä paikat pitäis hohkaa puhtauttaan ilman yhtään mitään pientä likatahraa. Mihin katseet kohdistuu?[/QUOTE]

Tietty koko kämpän pitäis olla siisti. Vessan ja kylppärin varmaan aivan erityisen tiptop.

Henk.koht tavarat, valokuvat jne pois näkyvistä. Ostajalla saattaa tulla sellainen olo, ettei voi kuvitella kotiasi omakseen, jos se on niin selvästi sinun näköisesi. Siisti tietenkin on oltava, etenkin vessa. Eteiseen kannattaa kiinnittää myös huomiota, se on eka asia jota kodista nähdään.

Kahvia voi keittää ja tarjota. Siinä antaa hyvän vaikutelman ja saa ostajaehdokkaan viipymään kupillisen ajan. Sinä aikana hän ehtii ihastua asuntoon. ;) Jostain luin, että kannattaa laittaa pullia uuniin hyvän tuoksun saamiseksi kotiin, mutta se menee ehkä jo yliyrittämiseksi ellei ko tuoksu kuulu normipäivään kodissa. ;)

Viimeksi muokattu:
Ja kylppäristä shampoot ja muut turhat putelit ja purnukat pois. muutaman purkin voi näön vuoksi jättää. pyykki vuori piiloon. ja kylpyhuone ja vessa erityisen puhtaaksi, mikään ei ole ällöttävämpää kuin paskanen vessa tai sotkunen kylppäri.

Pese lavuaarit ja wc-pönttö kunnolla ja puhdista lattiakaivosta hiukset jne. Kaikki turha pois. Ei tiskirättiä keittiöön roikkumaan. Tyhjää roskat. Pyykit pois telineistä.

Ällöttävin kämppä missä kävin joskus katsomassa, oli sellainen missä oli tiskit lavuaarissa ja p*skaroiskeet pöntössä...

Ei missään nimessä pullan/ kahvin tuoksua asuntoon. Herää heti epäilys esim. homeen hajun poiston yrityksestä.

Omat tavarat/ roinat muualle kuin kaappiin. Tottakai ostaja haluaa ne henkilökohtaisimmatkin kaapit katsoa, eikä näytä kovin hyvältä, jos ne on sullottu törkyä täyteen. Kaapit siisteiksi!

Yhteistyössä