Kaikki vinkit kehiin... Kissat ja huonekasvit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfkfkf

Vieras
Miten saatte kissat jättämään ne rauhaan?
Tuotiin alakertaan yks kasvi ja ei mennyt kuin yks yö niin siitä oli kaikki "hapsut" järsitty ihan tyngäksi.

No nyt ostettiin tuollainen iso kookospalmu ja meinataan tosissamme, että se säilyis meillä vähän pidempään, kuin muutaman yön :D

Tuossa hapsut alkaa aika korkeelta, eli kissojen pitää hypätä jotta ne yltää niihin (en tiedä onko sekään sit hyvä juttu ollenkaan)

No meillä ne jättää päivisin kasvit rauhaan, kunhan joku on vahtimassa. Jos esim. kylään lähtee ja kasvit jää omille paikoilleen niin ne on sitten tuhottu. Joten aina kun emme ole kotona ja joka yö, niin laitan kasvit vessaan jottei kissat pääse niitä tuhoamaan :D

Kasvata kissoille omaa järsittävää. Vaikka ohraa tai spelttiä. Lemmikkitarvikekaupoissakin myydään valmiita pakkauksia mistä voi kasvattaa kissanruohoa, mutta tulee tuhottoman kalliiksi.
Me ostettiin luontaistuotekaupasta spelttiä, yhdestä pussillisesta tulee vaikka miten monta kylvöstä. Mutta sano ostettaessa mihin tarkoitukseen se tulee, että osaavat myydä itäviä siemeniä, eikä esim. kuorittuja ja rouhittuja.

[QUOTE="vieras";28740273]Kasvata kissoille omaa järsittävää. Vaikka ohraa tai spelttiä. Lemmikkitarvikekaupoissakin myydään valmiita pakkauksia mistä voi kasvattaa kissanruohoa, mutta tulee tuhottoman kalliiksi.
Me ostettiin luontaistuotekaupasta spelttiä, yhdestä pussillisesta tulee vaikka miten monta kylvöstä. Mutta sano ostettaessa mihin tarkoitukseen se tulee, että osaavat myydä itäviä siemeniä, eikä esim. kuorittuja ja rouhittuja.[/QUOTE]

Eivät syö :/

Niin ja kolmonen lisää vielä, että meillä tämäkään konsti ei auta kaikkiin huonekasveihin.
On silti kasveja, jotka kissat repivät vaikka niille kasvattaisi pureskeltavaa. Jostakin syystä paavalinkukka (saint paulia), rönsylilja, lehtikaktukset on ainakin meillä tuhottu silti.

En ole vielä keksinyt keinoa. Mun jukkapalmusta ei jäänyt kuin runko jälkelle kun kissa tuhosi siitä kaikki lehdet. Ja lopuksi kaivoi sen vielä ruukusta ylös. Rahapuun se repi ruukusta ylös varmaan viisi kertaa. Sitten yllättäen uskoi ja antoi sen olla puolivuotta rauhassa. Kunnes sitten tulin yksipäivä töistä ja ruukku oli kaadettu, kaikki mullat lattialla ja kasvi retkotti siinä vieressä kärsineen näköisenä. Nyt olen koittanut keksiä sille semmoista sijoituspaikkaa, jonne kisu ei pääse, mutta helpommalla taitaisi päästä kun heivaisi kasvin roskiin.

[QUOTE="vieras";28740304]Appelsiinikuoria ripottelet kasvin ympärille, kissat inhoo sitä[/QUOTE]

Ei tämäkään tehoa, ainakaan meidän kissalle. Mun tarttee ostaa kukkia, jotka saa laitettua amppeliin. :p

Meillä kahvipensas ja kaikki paksulehtiset kasvit ovat saaneet olla rauhassa kissoilta. Sellaiset "palmumaiset" kasvit tuntuvat olevan ainakin meidän kissojen suosiossa, eli jukkapalmut ja traakkipuut on helpompi vain jättää hankkimatta.

Mä joskus päätin vaan kokeilla, että jos ruiskutan kukkaan hajuvettä niin jättäiskö kissa sen rauhaan. Muutaman päivän ajan kävin aina laittamassa tuoksua, jota en itse tykännyt käyttää (olin saanut lahjaksi) ja eipä sen jälkeen kissa enää koskenu yhteenkään kukkaseen. :) Mietin kyllä, että mitäköhän se kukka siitä hajuvedestä tykkää, mutta hyvin se kasvoi. Tämä siis tehosi ainakin meillä. :)

Yhteistyössä