Kaikki valtion tuet pitäisi lakkauttaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Henkka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Henkka"

Vieras
Eurooppa painii talousongelmissa ja Suomi menee siinä perässä. Palkansaajien verotusta kiristetään, samaan aikaan kun kaikenlaiset sosiaalipummit saavat työttömyyskorvauksia. Minun mielestäni ratkaisu talousongelmiin on se, että lakkautetaan kaikenlaiset tuet. Tähän kastiin lukisin myös opintotuen ja äitiyspäivärahan. Koko Kelan saisi minun puolestani poistaa.

Tukien lakkauttaminen motivoisi menemään töihin, kun ilmaista rahaa ei olisi tarjolla. Myös opiskelijat voisivat tehdä töitä kesäisin ja/tai opiskelujen lomassa ja elää sillä. Jos se ei onnistuisi, vanhemmat voisivat rahoittaa nuorten opiskelut.

Tämä ratkaisu söisi myös omia etuuksiani, sillä olen opiskelija, mutta pitää osata ajatella laajemmin, eikä tuijottaa vain omaa napaansa. Suomen taloustilanne pitäisi saada jollakin tapaa kohenemaan ja tämä olisi yksi hyvä keino.

Harvinaisen tyhmä ajatus. Arvaa kunka moni viitsisi enää opiskella kunnolla. Ja mieti mitä siitä seuraisi.

Tarkoitatko muuten nyt vain suoraan ihmisille maksettavia tukia vai kaikkia yhteiskunnan tukia, esim. koulujen valrionosuuksia, tiemäärärahoja, joukkoliikennetukia jne....

Hyvä vitsi Henkka. Muuta sinä Jenkkilään.

"Myös opiskelijat voisivat tehdä töitä kesäisin ja/tai opiskelujen lomassa ja elää sillä. Jos se ei onnistuisi, vanhemmat voisivat rahoittaa nuorten opiskelut."

Juu, kaikilla vanhemmilla onkin tähän varmasti rahaa ja/tai halua. :laugh:

Harvinaisen tyhmä ajatus. Arvaa kunka moni viitsisi enää opiskella kunnolla. Ja mieti mitä siitä seuraisi.

Miksi se estäisi opiskelemasta kunnolla? Mitä siitä mielestäsi seuraisi?

Tarkoitatko muuten nyt vain suoraan ihmisille maksettavia tukia vai kaikkia yhteiskunnan tukia, esim. koulujen valrionosuuksia, tiemäärärahoja, joukkoliikennetukia jne....

Tarkoitan nyt tässä suoraan ihmisille maksettavia tukia. Ihmiset pitää saada tekemään töitä ja maksamaan veroja.

tulisitko ruokkimaan mun mukulat kun joudun tekemään tonnin palkalla duunia koska jossain on päätetty että siiivoojan ei tarvitse syödä..?ilman tukia joutuisin antamaan lapseni pois, ryhtymään laittomuuksiin tai poistamaan itseni kartalta..nöäin ollen surkea duuni paikkani vapautuisi jollekkin muulle koska herrathan eivät itse vessojaan pese eivätkä asiakkaat liikekeskuksia jne..

Hyvä vitsi Henkka. Muuta sinä Jenkkilään.

"Myös opiskelijat voisivat tehdä töitä kesäisin ja/tai opiskelujen lomassa ja elää sillä. Jos se ei onnistuisi, vanhemmat voisivat rahoittaa nuorten opiskelut."

Opiskelijat voivat mennä töihin, jos ei vanhemmilta rahaa tipu. Työnteko valmistaa elämää varten ja opettaa ahkeraksi.

tulisitko ruokkimaan mun mukulat kun joudun tekemään tonnin palkalla duunia koska jossain on päätetty että siiivoojan ei tarvitse syödä..?ilman tukia joutuisin antamaan lapseni pois, ryhtymään laittomuuksiin tai poistamaan itseni kartalta..nöäin ollen surkea duuni paikkani vapautuisi jollekkin muulle koska herrathan eivät itse vessojaan pese eivätkä asiakkaat liikekeskuksia jne..

Ainhan voit mennä parempipalkkaisiin töihin. Mikä pakko on ollut hankkia lapsia, jos ei ole varaa ruokkia niitä?

[QUOTE="vieras";25477831]Ja samalla tietenkin koulutuskin tulisi maksulliseksi ja maksaisit koulutuksesi omasta pussista, eikö niin ap?[/QUOTE]

Miksi tulisi? Mielestäni opiskelijoille suoraan maksettava tuki pitäisi lakkauttaa.

Juu, halua on varsinkin silloin se opiskeleva lapsi on yli 30v. :whistle: Turha kenenkään soittaa suutansa, että miksi tässä iässä opiskelen. No opiskelen alaa jolla melko varma työllistyminen kun vanhalla alalla ei pahemmin töitä ollut. Ja tähän ikään mennessä olen ehtinyt jo lapsenkin saamaan. Töitä teen aina kun vain voin, mutta opiskelu ja lapsenhoito rajoittaa sitä.

[QUOTE="Henkka";25477899]Opiskelijat voivat mennä töihin, jos ei vanhemmilta rahaa tipu. Työnteko valmistaa elämää varten ja opettaa ahkeraksi.[/QUOTE]

Tämä aiheuttaisi sen, että monella opinnot venyisivät entisestään. Ja tuskinpa ihan jokaiselle opiskelijalle töitä riittäisi.

[QUOTE="Henkka";25477888]Miksi se estäisi opiskelemasta kunnolla? Mitä siitä mielestäsi seuraisi?

Tarkoitan nyt tässä suoraan ihmisille maksettavia tukia. Ihmiset pitää saada tekemään töitä ja maksamaan veroja.[/QUOTE]

eli tuotannollisten ja taloudellisten syiden takia irtisanottu ihminen pitäisi jättää nälkäkuolemaan , asunnottomaksi jne jos ei saisi samantien uutta duunia?sossun ei tarvitsisi auttaa naista/miestä joka jää yhtäkkiä yh:ksi toisen lähtiessä ja pahimmassa tapauksessa viedessä kaiken mitä asunnosta löytyy tai vaikka kuollessa?omassa kunnassani myytiin yhtäkkiä suuri määrä asuntoja ja ilman sossua olisi suuri määrä ihmisiä joutunut kadulle koska kunnalal ei ole kuin muutama tuki asunto jäljellä ja kaikki muut vuokra asunnot ovat kalliimpia..pahimmillaan oli 2 viikon irtisanomisaika jotta asuntojen uusi omistaja saisi aloittaa remontin..ja laitonta oli mutta kuka sitä välittää..oikeus prosessi vie vuosia j akamat kannett u pihalle aikoja sitten .

[QUOTE="Henkka";25477905]Ainhan voit mennä parempipalkkaisiin töihin. Mikä pakko on ollut hankkia lapsia, jos ei ole varaa ruokkia niitä?[/QUOTE]

jos kaikki siivoojat ym matalapalkka alan duunarit tekisivät yhtäkkiä muuta ja lopettaisivat huollon niin kauanko luulet että yhteiskunta toimisi ..ja tehdessäni lapset olin naimisissa asuin omistusasunnossa ja olin elektroniikka alan duunissa..mies olikin paska, asunto pakko myyddä ja opiskelin itselleni toisen ammatin jota en pysty tällä hetkellä harjoittamaan joten olen "alentunut" siivoojaksi...jotta en joutuisi sossun rahoilla elämään , tosin silloin minulalö olisi paremmat oltavat.kuka olisi mielestäsi oikea ihmisryhmä hoitamaan puhtaanapidon tässä yhteiskunnassa ?

[QUOTE="Henkka";25477899]Opiskelijat voivat mennä töihin, jos ei vanhemmilta rahaa tipu. Työnteko valmistaa elämää varten ja opettaa ahkeraksi.[/QUOTE]

Eiköhän suurin osa opiskelijoista tee samalla töitä.

eli tuotannollisten ja taloudellisten syiden takia irtisanottu ihminen pitäisi jättää nälkäkuolemaan , asunnottomaksi jne jos ei saisi samantien uutta duunia?sossun ei tarvitsisi auttaa naista/miestä joka jää yhtäkkiä yh:ksi toisen lähtiessä ja pahimmassa tapauksessa viedessä kaiken mitä asunnosta löytyy tai vaikka kuollessa?omassa kunnassani myytiin yhtäkkiä suuri määrä asuntoja ja ilman sossua olisi suuri määrä ihmisiä joutunut kadulle koska kunnalal ei ole kuin muutama tuki asunto jäljellä ja kaikki muut vuokra asunnot ovat kalliimpia..pahimmillaan oli 2 viikon irtisanomisaika jotta asuntojen uusi omistaja saisi aloittaa remontin..ja laitonta oli mutta kuka sitä välittää..oikeus prosessi vie vuosia j akamat kannett u pihalle aikoja sitten .

Aina kannattaa olla hieman säästöjä sukanvarressa pahan päivän varalle. Jopa minä olen säästänyt tonnin kesätyörahoistani, vaikka pelkkä opiskelija olenkin ja en te ohessa töitä. Kokemuksesta tiedän, että tekevälle töitä löytyy. Itse en ole ollut yhtäkään kesää työttömänä, koska en ole nirsoillut.

Voi vee mikä idiootti....et taida ymmärtää näistä asioista kauheasti. :D Tuollahan sitä vasta tilannetta pahennettaisiinkin. Ja puhun opintotukien lakkauttamisesta etenkin. Äitiystuet voisi olla vähemmän aikaa ja päiväkoti ilmaista, mutta ei missään nimessä voi lakkauttaa ellei haluta Suomea kaaokseen.

jos kaikki siivoojat ym matalapalkka alan duunarit tekisivät yhtäkkiä muuta ja lopettaisivat huollon niin kauanko luulet että yhteiskunta toimisi ..ja tehdessäni lapset olin naimisissa asuin omistusasunnossa ja olin elektroniikka alan duunissa..mies olikin paska, asunto pakko myyddä ja opiskelin itselleni toisen ammatin jota en pysty tällä hetkellä harjoittamaan joten olen "alentunut" siivoojaksi...jotta en joutuisi sossun rahoilla elämään , tosin silloin minulalö olisi paremmat oltavat.kuka olisi mielestäsi oikea ihmisryhmä hoitamaan puhtaanapidon tässä yhteiskunnassa ?

Toisessa viestissä valitettiin, ettei opiskelijoille riittäisi kaikille töitä. Opiskelijat voisivat hoitaa siivousalan hommat ja työelämässä olevat voisivat tehdä parempia töitä. Problem solved! Ei kyse ole siitä, että kuka hoitaisi jonkun alan x työt. Kyllä työntekijöitä aina löytyisi. Kun ei olisi opintotukija, alkaisi opiskelijoille maistua jopa siivoustyö.

[QUOTE="huoh";25477979]Voi vee mikä idiootti....et taida ymmärtää näistä asioista kauheasti. :D Tuollahan sitä vasta tilannetta pahennettaisiinkin. Ja puhun opintotukien lakkauttamisesta etenkin. Äitiystuet voisi olla vähemmän aikaa ja päiväkoti ilmaista, mutta ei missään nimessä voi lakkauttaa ellei haluta Suomea kaaokseen.[/QUOTE]

Miksi pahentaisi? Luulen ymmärtäväni laajoja kokonaisuuksia paremmin kuin sinä. en esimerkiksi halua parempia opintotukia kuten useimmat opiskelijat, vaan ymmärrän tilanteen ja olisin valmis luopumaan opintotuestani.

[QUOTE="Henkka";25478015]Toisessa viestissä valitettiin, ettei opiskelijoille riittäisi kaikille töitä. Opiskelijat voisivat hoitaa siivousalan hommat ja työelämässä olevat voisivat tehdä parempia töitä. Problem solved! Ei kyse ole siitä, että kuka hoitaisi jonkun alan x työt. Kyllä työntekijöitä aina löytyisi. Kun ei olisi opintotukija, alkaisi opiskelijoille maistua jopa siivoustyö.[/QUOTE]

missä välissä se opiskelija opiskelisi jos kuten esim minä teen 40,5 h duunia viikossaj a käteen jää n. 1100 kk..missä tällä palkalla asuisi ja vielä säästäisi jne ...kokonaiskuva hieman naiivi?..ja kaikille ei riitä hyväpalkkaista duunia..se vaan on yhteiskunnallinen fakta..mitä enemmän palkkaa pitää ihmisille maksa niin sen korkeammaksi kasvaa hinnat ja sama rata jatkuu...jos jokainen siivooja, kassa ym lähtisi nyt parempipalkkaisiin duuneihin niin mitä ne olisi?

Yhteistyössä