kaikki vaan eroaa. ihme touhua

  • Viestiketjun aloittaja vaimona viihtyvä
  • Ensimmäinen viesti
vaimona viihtyvä
viimeisen vuoden aikana tuntuu että joka kuukausi joku kaveripari on lähteny eri teille. ihmeellistä. siis sekä lapsellisia että lapsettomia.

semmoinenkin joka oli samassa synnytysvalmennusryhmässä, ja sillon ne oli siellä ryhmässä käsi kädessä. nyt mein vauvat vain 6kk ja tää pari jo eronnut. vasta -06 kesällä menivät naimisii.

ja miehen työkaveri eroaa nyt. ja eräs melkein sukulainen erosi viime kuussa. näihin ei ollu mitään "syytä", kuten väkivalta, pettäminen, alkoholi tms.

lisäksi on tapauksia että jompi kumpi on käyny vieraissa tai alkanut suhteen toisen kanssa. eikö nykyään ole muotia olla naimisissa sen kanssa jonka on ristikseen ottanu?

ja osa noista eroista on semmoisia, että toiselle osapuolellekin tullu yllätyksenä, eli ei oo ollu mitään erityisiä tunnelmia ennen eroa
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et sä kyllä voi varmaks tietää, että onko pettämistä, alkoholia tms, ne on yleensä semmoisia asioita, että ne salataan lähipiiriltä...
niin joka tapauksessa ihme! ihme ettää niin monasti liitot menee pieleen. MIKSI? edelleen toistan: eikö nykyään edes haluta mennä naimisiin sillä mielellä että tässä sitä ollaan tappiin asti vaikka osoittautuisi kivireeksi? jos joku tajusi pointtini... kuten vienonen-saarela-karpelan tapauskin osoittaa, ei se oikeus eroon onnea tuo... uudet suhteet menee pieleen yhtä lailla

 
ap
siis oletetaan että kumpikaan ei petä eikä ryyppää eikä lyö. "kasvoimme erillemme". MIKSI!!!!! minkä tähden nykyään on lähes muoditonta olla vielä "ekalla kierroksella" kolmikymppisenä, ja todella outoa yrittää saada omaa suhdettaan siihen tällä hetkellä saman katon alla asuvaan kumppaniin toimimaan? trendikkäämpää on vaihtaa maisemaa ja mielellään ukkoa siinä samassa ja ah, onnellista on. muutenkin minusta on kamalaa että mies olisi vastuussa naisen onnellisuudesta ja päinvastoin. kyllä ihminen on perustyytyväinen tai tyytymätön elämäänsä jo ennen parisuhdetta. sama asenne säilyy vielä avioliitossakin. ja surullista että jos on elämäänsä kyllästynyt jo valmiiksi, vieritetään toisen niskoille tekosyy sille että elämä on väritöntä. ja ero on ratkaisu kaikkiin parisuhteen ongelmiin, keskustelu ei kannata... yleinen asenne on semmoinen avioliittoa halveksiva ja se ärsyttää minua
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis oletetaan että kumpikaan ei petä eikä ryyppää eikä lyö. "kasvoimme erillemme". MIKSI!!!!! minkä tähden nykyään on lähes muoditonta olla vielä "ekalla kierroksella" kolmikymppisenä, ja todella outoa yrittää saada omaa suhdettaan siihen tällä hetkellä saman katon alla asuvaan kumppaniin toimimaan? trendikkäämpää on vaihtaa maisemaa ja mielellään ukkoa siinä samassa ja ah, onnellista on. muutenkin minusta on kamalaa että mies olisi vastuussa naisen onnellisuudesta ja päinvastoin. kyllä ihminen on perustyytyväinen tai tyytymätön elämäänsä jo ennen parisuhdetta. sama asenne säilyy vielä avioliitossakin. ja surullista että jos on elämäänsä kyllästynyt jo valmiiksi, vieritetään toisen niskoille tekosyy sille että elämä on väritöntä. ja ero on ratkaisu kaikkiin parisuhteen ongelmiin, keskustelu ei kannata... yleinen asenne on semmoinen avioliittoa halveksiva ja se ärsyttää minua
No joo, tuota myönnän itsekin ihmetelleeni joskus. Jos ei toisia osapuolia eikä edellä mainittuja muitakaan tekijöitä niin miks ei jakseta. Oon kyllä huomannu sen et monet menee naimisiin ehkä liian hätäisesti ja pienen tuntemisen jälkeen.
 
nii
Saman oon täällä huomannut, pienessä ajassa ehtii tapahtua paljon. Omassa kaveriporukassa ovat kaikki (itseäni lukuun ottamatta, me oltu 11v yhdessä) jo vaihtaneet useampaan kertaan kumppania. Kaikki kolmen lapsemme kummiparitkin ovat jo eronneet, eli nyt niitä yksittäisiä kummeja on siellä täällä.

En tiedä, mikä siinä on. Ehkä parisuhteistakin on nykyaikana tullut kulutushyödykkeitä, joilla on parasta ennen -päivämäärä....
 
ap
kun toisessa paikkaa mikä sivu mulla nyt on auki, on niin hiljaista että voisin kiljaista...

mies soitti mulle kun olin saanu lapset nukkuu, ja kertoi mielenkiintoa herättäneen jutun: miehen työkaveri sai illalla tekstiviestin vaimoltaan. vaimo haluaa eron, työkaveri on yllättynyt mutta kyllä tässä nyt kuulema tosissaan ollaan. yövuorossa siis ovat mies ja se työkaveri (kuten varmaan kellonajasta voitte arvata)

oikeastaan tämä oli ihan alunperin innoituksena avaukseeni...

siis nykyään monivuotisen parisuhteen voi kumpta 160 merkin tekstiviestillä!
 

Yhteistyössä