***Kaikki sanoo että oma onni on itsestä kiinni***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mökkihöperö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mökkihöperö

Vieras
Mutta miten sitä vois tehdä mitään kivaa itse jos mies on paljon töissä ja ei ole lapsille hoitajaa?

En sano sitä ettenkö tykkää olla lasteni kanssa, toki tykkään ja olen ollutkin jo 6v ja näillä näkymin jatkan kotona oloa.
MUTTA haluaisin edes kerran viikkoon tehdä jotain ihan yksin ilman lapsia.
Tämä on pieni kylä jossa ei tunneta mll hoitajia. Laitoin kertaalleen jo ilmoituksen kaupan seinälle että tarviis lastenhoitajaa mutta ei tullut yhtään soittoa.
Miten sitä sit pääsee minnekään kun ei ole mitään paikkaa minne lapset laittais? Sukulaiset asuu kaukana, pari kaveria lähellä mutta he käyvät töissä ja ovat suoraan sanoneetkin etteivät halua ottaa lapsiamme sitten enää illalla hoitoon vaan haluavat olla oman perheen kesken (lapsiperheitä molemmat). Ja ihan kyllä ymmärränkin tuon.

Pitääkö mun nyt sit vaan tyytyä siihen ettei onni nyt olekaan ihan mun omissa käsissä vaan täysin lasten?

Olipas rakentava kommentti tuo edelliseni :laugh:
Meillä samansuuntaisia ongelmia... Olen sosiaalinen ja iloinen luonne, ja kaipaan ystäviä ja omaa aikaa sekä kahdenkeskistä aikaa mieheni kanssa. Lapsia emme saa hoitoon kuin ehkä kerran vuodessa. Isovanhemmat asuvat kaukana ja ei oikeastaan ole kuin yksi paikka jonne voisimme kaikki kolme saada hoitoon täällä lähempänä.

Nyt syksyn ajan olemme todella suunnitelleet yhteistä viikonloppua kylpylässä tai Virossa - tai missä vaan :laugh: Mutta kun ei tunnu lapsia hoitoon saavan. Jotenkin vierastan ajatusta MLL:n hoitajan palkaamisesta :/ Mutta siihen on turvauduttava jollei muuten tuulettuminen onnistu.
Itse aloitin juoksuharrastuksen, kun se oli ainoita lajeja joita voi harrastaa milloin vain lyhyellä varoitusajalla (mies pitkiä päiviä töissä) ja saan sen aikaa olla yksikseen. Ja nyt kävi niin iloisesti, että löysin naapurustosta ystävänkin lenkkeilyseuraksi pidemmille lenkeille.

No siis...

Jos tosiaan on mahdotonta saada edes yhdeksi illaksi hoitajaa, pitää etsiä onni muualta.

Ne (lapset) kasvavat, sitten voit tehdä yksin, siihen asti elät elämääsi sellaisena kuin se on miten parhaiten taidat.

(tai istut ja syytät olosuhteita, aivan miten haluat, itsestä se kiinni on)

No jos ei ole mahdollista saada lapsille hoitajaa niin eipä siinä paljoa vaihtoehtoja ole. Ja ei kait se sun ukkosikkaan nyt jatkuvasti siellä töissä ole, kai tuo nyt kotonakin käy. Kyllä hänkin varmaan osaa lapsia sen aikaa yksinkin hoitaa että saat edes vähän omaa aikaa.

Sovitte miehen kanssa yhden päivän viikossa, jolloin on sinun aikasi tehdä jotakin. Lapset ovat sinun miehesikin, eikä vain sinun henkilökohtainen projekti. Ilmoitat että minä lähden ovesta ulos kl se ja se ja miehen on parempi olla kotona silloin, jollei muutoin yhteisymmärrykseen päästä.

Yhteistyössä