kaikki passista tietävät!

Mahoton
Kyllä mie ainakin maksoin sen heti siinä tiskillä. Vanha passi on oltava mukana tai jos ei ole ja sanoo, ettei tiedä missä se on, pitää täyttää se katoamisilmoitus tms. Lisää tietoa saa varmasti poliisilaitoksen sivuilta.
 
Greippi
Juuri poliisilaitokselta palanneena voin antaa tuoretta tietoa.
Ei tarvinnut olla passia mukana (unohtui siis ottaa mukaan), ajokortti riitti ja kysyivät väestörekisteristä muutaman tiedon. Piti maksaa heti, joko pankkikortilla tai käteisellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Heti piti maksaa, 46? on hinta. Joku henkilöllisyystodistus mukaan. JOs vanha on mennyt umpeen, niin ei tarvi mukana, mutta muuten pitää olla, niin ne leikkaa vanhasta palan pois kulmasta ja mitätöivät sen.
Vanhalla passi pitää olla mukana, jos sulla sellainen on, sanottiin mulle.
Henkilöllisyys tarkastetaan siitä vanhasta passista, tai sit jos sulla on henkilökortti, niin se käy henkilötodistuksesta, esim. ajokortti ei kuulemma käy (paitsi jos sulla ei oo ennestään passia tai henkilökorttia ).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Heti piti maksaa, 46? on hinta. Joku henkilöllisyystodistus mukaan. JOs vanha on mennyt umpeen, niin ei tarvi mukana, mutta muuten pitää olla, niin ne leikkaa vanhasta palan pois kulmasta ja mitätöivät sen.
Vanhalla passi pitää olla mukana, jos sulla sellainen on, sanottiin mulle.
Henkilöllisyys tarkastetaan siitä vanhasta passista, tai sit jos sulla on henkilökortti, niin se käy henkilötodistuksesta, esim. ajokortti ei kuulemma käy.
Näin mä tarkoitinkin, mutta voi olla että tuli vähän epäselvästi kirjoitettua :D
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
,Vanhalla passi pitää olla mukana, jos sulla sellainen on, sanottiin mulle.
Henkilöllisyys tarkastetaan siitä vanhasta passista, tai sit jos sulla on henkilökortti, niin se käy henkilötodistuksesta, esim. ajokortti ei kuulemma käy.
Väärin, niin väärin...Äsken juuri kävi, Helsingin keskustassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
,Vanhalla passi pitää olla mukana, jos sulla sellainen on, sanottiin mulle.
Henkilöllisyys tarkastetaan siitä vanhasta passista, tai sit jos sulla on henkilökortti, niin se käy henkilötodistuksesta, esim. ajokortti ei kuulemma käy.
Väärin, niin väärin...Äsken juuri kävi, Helsingin keskustassa.
Riippuu varmaan siitä millä tuulella se hakemuksen vastaanottava työntekijä sattuu olemaan
:LOL:
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
,Vanhalla passi pitää olla mukana, jos sulla sellainen on, sanottiin mulle.
Henkilöllisyys tarkastetaan siitä vanhasta passista, tai sit jos sulla on henkilökortti, niin se käy henkilötodistuksesta, esim. ajokortti ei kuulemma käy.
Väärin, niin väärin...Äsken juuri kävi, Helsingin keskustassa.
Riippuu varmaan siitä millä tuulella se hakemuksen vastaanottava työntekijä sattuu olemaan
:LOL:
No ei nyt ihan niinkään. Asiaa kysyin kahdelta eri virkailijalta ja molempien mielestä ok. Ihan normaali käytäntö. Jos ne sitten molemmat olivat hyvällä tuulella...
Mutta siis ei pelkkä ajokortti käy, tarkistivat henkilöllisyyden kuitenkin vielä väestörekisteristä tietoja kysymällä.
 
Moikka,
Peruskäytäntö on, että ajokortti ei kelpaa. Jos sen joku virkailija kelpuuttaa, niin se on poikkeustapaus. Vanha passi tulee olla mukana. Jos se ei ole, niin kysytään tietoja rekisteristä. Se mitä kysyvät (ja kuinka tarkka virkailija on, riippuu henkilöstä). Minä olin unohtanut vanhan passin, ja ajokorttiani eivät kelpuuttaneet. Sen jälkeen kysyivät noin 10 kysymystä, liittyen siihen missä asuu nyt, milloin muuttanut, missä asui ennen ja sitä ennen, puolison sotu jne.
Eli varmis on, että otat sen passin mukaan, niin pääset helpoimmalla - ja maksaa pitää heti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
,Vanhalla passi pitää olla mukana, jos sulla sellainen on, sanottiin mulle.
Henkilöllisyys tarkastetaan siitä vanhasta passista, tai sit jos sulla on henkilökortti, niin se käy henkilötodistuksesta, esim. ajokortti ei kuulemma käy.
Väärin, niin väärin...Äsken juuri kävi, Helsingin keskustassa.
Riippuu varmaan siitä millä tuulella se hakemuksen vastaanottava työntekijä sattuu olemaan
:LOL:
No ei nyt ihan niinkään. Asiaa kysyin kahdelta eri virkailijalta ja molempien mielestä ok. Ihan normaali käytäntö. Jos ne sitten molemmat olivat hyvällä tuulella...
Mutta siis ei pelkkä ajokortti käy, tarkistivat henkilöllisyyden kuitenkin vielä väestörekisteristä tietoja kysymällä.
Lapsille riittää pelkkä kelakorttikin ja sit kyselevät väestörekisteristä tietoja.
Millähän aikunen sit todistaa henkilöllisyyden jos ei oo ajokorttia eikä passia eikä kuvallista henkilökorttia?
 

Yhteistyössä