Kaikki on kaupan kunhan vaan hinnasta sovitaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietiskelijä81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietiskelijä81

Vieras
Jotkut ihmiset sanoo asian olevan näin. Eli että ihmiset olisivat valmiita ihan mihin vain kunhan siitä vain saisi tarpeeksi rahaa. Minä en ole mikään pyhimys, mutta en usko tähän. Joillakin varmaan pitää paikkansa, mutta ei todellakaan kaikilla. Miksi esim. sellainen ihminen, jolla on kaikkea tarpeeksi, olisi valmis myymään itseään? Tuskinpa, vaikka siitä paljon rahaa saisikin. Tietenkin jollekkin kynnys voi olla paljon matalampi...

Ja toisaalta, jos johonkin asiaan ei suostuisi esim. 1 miljoonasta, niin miksi suostuisi 10 miljoonasta?

Mitäs mieltä? Millä rahalla sinä myisit itseäsi? Olisiko ihan kaikki kaupan kunhan vaan hinnasta sovittais?

Kaikki maalinen on kaupan jos hinnasta sovitaan. Minullakin on hintani. Hulluhan se on joka ei 10miljoonalla esim. anna kerran seksiä. Jos joku tarjoaisi miehestä 10miljoonaa yöstä niin sanoisin että anna palaa.
Lapsi ei kuulu tähän kategoriaan.

Kyllä mä uskon että itsensä myymisen suhteen lähes kaikki myyvät kyllä itseään, jos hinnasta sovitaan.

Toki on myös asioita jotka eivät ole kaupan koskaan, mistään hinnasta. Kuten oman lapsen terveys ja turvallisuus.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Mulla on varmaan löyhä moraali, mutta jos jokuu atrjoaisi sen 1 miljoonaa yöstä niin kyllä olisin valmis. ja miehenkin saisi sillä hinnalla lainaksi. Lapsia en myisi mistään hinnasta. ENkä murhaisi ketään mistään hinnasta. Mutta jos mulle edelleen annettaisiin tarpeeksi iso raha niin olisin valmis syömään pihvin, vaikka muuten en sitä syökään. Koskaan.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Kyllä mä miljoonasta suostuisin normaalia seksiä harrastamaan - en mitään sairaita leikkejä kuitenkaan. Miestäkin saisi lainata tuolla hintaa. Mutta mun lapset tai meidän kenenkään terveys ei ole kaupan!

[QUOTE="vieras";29091785]Kaikki maalinen on kaupan jos hinnasta sovitaan. Minullakin on hintani. Hulluhan se on joka ei 10miljoonalla esim. anna kerran seksiä. Jos joku tarjoaisi miehestä 10miljoonaa yöstä niin sanoisin että anna palaa.
Lapsi ei kuulu tähän kategoriaan.[/QUOTE]

Niin eli kaikki ei ole kaupan!

Entäs miehes, myisitkö sen orjamarkkinoilla 10 miljoonalla?

Mulla on varmaan löyhä moraali, mutta jos jokuu atrjoaisi sen 1 miljoonaa yöstä niin kyllä olisin valmis. ja miehenkin saisi sillä hinnalla lainaksi. Lapsia en myisi mistään hinnasta. ENkä murhaisi ketään mistään hinnasta. Mutta jos mulle edelleen annettaisiin tarpeeksi iso raha niin olisin valmis syömään pihvin, vaikka muuten en sitä syökään. Koskaan.

Etkö murhaisi Breivikiä miljoonasta jos tietäisit ettet jäisi kiinni ja se vaatisi vain napin painalluksen?

Alkuperäinen kirjoittaja Mietiskelijä81;29091776:
Jotkut ihmiset sanoo asian olevan näin. Eli että ihmiset olisivat valmiita ihan mihin vain kunhan siitä vain saisi tarpeeksi rahaa. Minä en ole mikään pyhimys, mutta en usko tähän.

Mitäs mieltä? Millä rahalla sinä myisit itseäsi? Olisiko ihan kaikki kaupan kunhan vaan hinnasta sovittais?

Mä en ymmärrä, miksi heti tulee vertaus itsensä myyntiin. Onko se muka eettisten ja moraalisten arvojen huipentuma?

Kaikki ei ole kaupan, en usko, että 99,999% ihmisistä suostuisi esim tappamaan lasta pelkästä rahasta. Useimmat tietäisivät, etteivät voisi enää elää itsensa kanssa eli mikään rahamäärä ei korvaisi tuskaa.

Sitten taas itsensä myyminen voi olla tosi helppoa niille, jotka eivät laske itselle ja mielenterveydelle isoa hintaa. Sekin toki riippuu elämäntilanteesta ja ajanjaksosta.

Itse en esim menisi myymään itseäni pahemmin mistään hinnasta, koska en tarvitse rahaa. Jos joku tarjoaisin esim 300 000e yhdestä yöstä, jonka lahjoittaisin esim lasten sairaalalle, niin voisin harkita asiaa ihan vain hyväntekeväisyyden kannalta.

Loppuvastaus siis on, että on olemassa paljjonkin asioita, joita en suostuisi tekemään mistään summasta rahaa.

Mua kiinnostais tietää, että mikä olis pienin summa jolla suostuisit syömään pihvin?

No en mä olisi valmis esimerkiksi käyttämään lasta tai eläintä seksuaalisesti hyväksi, vaikka saisin kuinka paljon rahaa.
En olisi valmis myymään lastani mistään hinnasta.

Esimerkkinä vaan noi, onhan noita vielä vaikka kuinka paljon.

En myisi mistään hinnasta lastani, miestäni, jotain sisäelimiäni, toista ihmistä ylipäätään... Ja tietenkään en suostuisi murhaan tms. En usko että voisin tappaa edes eläintä maksusta... joku teurastajan ammatti ei siis sovi mulle :D

Mutta kyllä mä seksiä voisin miljoonasta harrastaa. Puolikin milliä riittäis..... :D

[QUOTE="ap";29091849]Niin eli kaikki ei ole kaupan!

Entäs miehes, myisitkö sen orjamarkkinoilla 10 miljoonalla?[/QUOTE]

Kaikki maallinen on kaupan, johan sanoin ja sellainen mikä koskee itseäni. En myisi kuitenkaan paikkaani pelastuslautallakaan miljardista, kuten en lastani tai hänen turvallisuuttaan, en ottaisi pientäkään riskiä.
Kai tässäkin avauksessa joku pointti oli, eikä mitään 100% kaiken myymistä?
Miehen myisin määrätyksi ajaksi orjaksi, varmaan hän itsekin suostuisi, ainakin syytä olisi. :D

Mielenkiintoinen aihe kun alkaa miettimään :D
Olen aina ajatellut että kun hinnasta sovitaan niin mitä tahansa, kunnes tarkemmin miettiin. Lapset ei ole kaupan, enkä miestäkään myy. Miehen voisin kyllä vuokrata :D Itsenikin voisin myydä kun hinnasta ja sovitaan, tietty ei nyt mitään ihan sairasta kuitenkaan.
Tavarat kyllä kaikki on sellaista mitä voisin myydä. Joissain se hinta kyllä tunnearvon takia nousisi naurettavuuksiin, kuten vihki+kihlatsormukset, tietyt perintöesineet joilla ei rahallista arvoa juuri ole. Kuten joku 100v vanha isomummon leipätaikinatiinu tai voikirnu.

Tää on aina jännä seurata keskustelua millä hinnalla kukakin itsensä myisi. Itselläni on paljonkin asioita joita en myisi mistään hinnasta, kuten noita edellä mainittuja lapset, murha jne.

Mutta... Aina kun puhutaan että myisi seksiä. ihmiset mainitsee aivan järjettömiä summia. Miljoona, 10 miljoonaa... Itsekin joskus ajattelin jotain tällasia älyttömiä summia. Kunnes... Minulle tehtiin ihan oikea tarjous yhdestä yöstä. Tarkennukseksi että minulla ei ikinä ole ollut yhtäkään yhden yön suhdetta, muutama usean vuoden parisuhde löytyy.

Tarjoushinta oli 14 000. Kyllähän minä sitä pitkään mietin. Lopputulemana oli raa'asti sanottuna että joko olen huora tai ihan helvetin tyhmä. Kyllä tuo on ainakin minulle sen suuruinen summa että olisi todella tyhmää jättää tilaisuus käyttämättä. Mies joka tuon tarjosi oli mukava, keski-ikäinen ja hyvin käyttäytyvä. Mitään erikoisuuksia ei tuohon yöhön liittynyt.

Tällä vaan sitä että kyllähän sitä voi sanoa itselleen kaikenlaisia utopistisia hintoja, mutta ihan oikean tilanteen ollessa, kyllä ne summat on aika lailla pienempiä.

Tää on aina jännä seurata keskustelua millä hinnalla kukakin itsensä myisi. Itselläni on paljonkin asioita joita en myisi mistään hinnasta, kuten noita edellä mainittuja lapset, murha jne.

Mutta... Aina kun puhutaan että myisi seksiä. ihmiset mainitsee aivan järjettömiä summia. Miljoona, 10 miljoonaa... Itsekin joskus ajattelin jotain tällasia älyttömiä summia. Kunnes... Minulle tehtiin ihan oikea tarjous yhdestä yöstä. Tarkennukseksi että minulla ei ikinä ole ollut yhtäkään yhden yön suhdetta, muutama usean vuoden parisuhde löytyy.

Tarjoushinta oli 14 000. Kyllähän minä sitä pitkään mietin. Lopputulemana oli raa'asti sanottuna että joko olen huora tai ihan helvetin tyhmä. Kyllä tuo on ainakin minulle sen suuruinen summa että olisi todella tyhmää jättää tilaisuus käyttämättä. Mies joka tuon tarjosi oli mukava, keski-ikäinen ja hyvin käyttäytyvä. Mitään erikoisuuksia ei tuohon yöhön liittynyt.

Tällä vaan sitä että kyllähän sitä voi sanoa itselleen kaikenlaisia utopistisia hintoja, mutta ihan oikean tilanteen ollessa, kyllä ne summat on aika lailla pienempiä.

Möitkö itsesi tuolla 14.000e? Itse kyllä voisin tuolla hinnalla kyllä miettiäkin ;)

Kaikki ei ole kaupan. Minulla on jopa jotain "maallista" omaisuutta, mikä ei ole kaupan, kuten ensimmäinen nalleni, isovanhemmilta tai vanhemmilta saatuja esineitä, valokuvia jne. En myöskään myisi koiraani koskaan mistään hinnasta, mutta en pidä itse koiraani maallisena omaisuutena.

Sitten on paljon niitä ei-maallisia asioita. En myisi ketään, miestä, lapsia, sukulaisia, ystäviä, mistään hinnasta. En myöskään vahingoittaisi ketään toista ihmistä. En edes sitä Breikvikiä. En osallistuisi mihinkään rikokseen, jossa joku voi vahingoittua suoraan tai epäsuorasti. Seksistä en rehellisesti tiedä varmasti, kukaan ei ole koskaan tarjonnut mitään.

[QUOTE="Harmaana";29092168]Möitkö itsesi tuolla 14.000e? Itse kyllä voisin tuolla hinnalla kyllä miettiäkin ;)[/QUOTE]

Joo, kyllä myin. Itse lähinnä ajattelin että "Huh huh, onko p....luni tosiaan tuon arvoinen kun "samaa" tavaraa saa ammattilaiselta alle satasella". Tyytyväinen oli. :-) Msinittakoon vielä etten ole mikään mallimitoissa oleva vaan 30kg ylipainoinen kotiäiti.

Mää aattelen ja sanon joskus ääneenkin että kaikki on kaupan, kun joku latoo riittävästi seteleitä pöytään. Mutta mun kohalla tää koskee vaan materiaa, ei ihmisiä.
Toisin sanoen jos joku hullu haluaisi ostaa taloni (arvo tällä hetkellä n.120-130tuhatta) niin ilmoittaisin hinnaksi 250tuhatta. Jos sen maksaa niin pakkaan vallan mieluusti kamppeeni ja teen kaupat.
Mutta ihmisiä en myy, paitsi ehkä voisin lähteä esim. Aveciksi ilman että iltaan kuuluu intiimiä kanssa käymistä.

Tajutkaa apinet teidän perseet eivät ole minkään arvoisia, olette poliitikkojen pelinappuloita menkää kiltisti töihin että valtiovalta saa verotuloja tai jos olette työttömiä juokaa viinaa että valtiovalta saa verotuloja ja pääsee teistä hyödyttömistä nopeasti eroon..Suomen kansassa on nöyryys niin syvälle hakattu sukupolvien ajan että eipä jumalauta näy mielenosoituksia paitsi tietenkin jotain säälittäviä heitetään muna ministerin luxusautonpäälle ja huudetaan kusipää!

[QUOTE="Vieras";29092361]Tajutkaa apinet teidän perseet eivät ole minkään arvoisia, olette poliitikkojen pelinappuloita menkää kiltisti töihin että valtiovalta saa verotuloja tai jos olette työttömiä juokaa viinaa että valtiovalta saa verotuloja ja pääsee teistä hyödyttömistä nopeasti eroon..Suomen kansassa on nöyryys niin syvälle hakattu sukupolvien ajan että eipä jumalauta näy mielenosoituksia paitsi tietenkin jotain säälittäviä heitetään muna ministerin luxusautonpäälle ja huudetaan kusipää![/QUOTE]

Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista.

Yhteistyössä