kaikki joiden koti on priima kunnossa..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2006 klo 20:50 Tanelikaneli kirjoitti:
Meillä koti melkein priimakunnossa aina ja lapsia on kolme.
Tätä voisin peesata. Lapset 6, 4 ja 3v. Toki itsestä tuntuu usein, että on paikan sekaisin, mutta kaikki muut toteavat joka kerta meillä käydessään, että ei uskois meillä asuvan pieniä lapsia... ;) Me ollaan miehen kanssa molemmat siisteydestä ja järjestyksestä pitäviä persoonia, minkäs sille mahtaa.
 
Ei todellakaan, taloudessa kaksi aikuista, yksi poika ja kaksi isoa koiraa.

Lattiat tulee imuroitua ja pestyä päivittän, samoin tiskit eivät jää lojumaan tiskialtaaseen, mutta sitten on sitä kaikkea muuta, jonka saisi kyllä kymmenessä minuutissa järjestettyä, mutta aina ei ole kiinnostusta :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 19:48 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
Ei todellakaan, taloudessa kaksi aikuista, yksi poika ja kaksi isoa koiraa.

Lattiat tulee imuroitua ja pestyä päivittän, samoin tiskit eivät jää lojumaan tiskialtaaseen, mutta sitten on sitä kaikkea muuta, jonka saisi kyllä kymmenessä minuutissa järjestettyä, mutta aina ei ole kiinnostusta :whistle:
Peset päivittäin lattiat? Huh, huh. Oletpas tarmokas. Siis otat ihan matot pois vai välipaikat vaan? Mää en kehtaa edes tunnustaa, kuinka harvoin tulee luututtua. :ashamed:
 
Ei ole priimakunnossa, mutta milteipä joka toinen päivä vetelen sinin monitoiminivelmopilla (ihana sana...) alakerran lattiat, yläkerran harvemmin. Pari lasta on ja kun pojalta kysyy, mitä isä tekee, se vastaa, että istuu tietokoneella ja kysymykseen mitä äiti tekee, se vastaa, että siivoaa :D eli kai minä sitten jonkin verran siivoankin.
 
well
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 21:48 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 19:48 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
Ei todellakaan, taloudessa kaksi aikuista, yksi poika ja kaksi isoa koiraa.

Lattiat tulee imuroitua ja pestyä päivittän, samoin tiskit eivät jää lojumaan tiskialtaaseen, mutta sitten on sitä kaikkea muuta, jonka saisi kyllä kymmenessä minuutissa järjestettyä, mutta aina ei ole kiinnostusta :whistle:
Peset päivittäin lattiat? Huh, huh. Oletpas tarmokas. Siis otat ihan matot pois vai välipaikat vaan? Mää en kehtaa edes tunnustaa, kuinka harvoin tulee luututtua. :ashamed:
sillon kun talossa on isoja koiria huomaisit miksi on pakko pestä lattiat ainakin kerran päivässä.
nuoremmalla siskollani on 3 isoa koiraa ja ei lapsia ja jos jättää päivänkin väliin sen huomaa. en tiiä mistä se lika tulee mut se vaan tulee. ja karvojen näärä valtava ja ei niitä voi imuroida menee imuri tukkoon.
meillä on yksi lapsi ja koti on yleensä siisti ja puhdas.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 09:16 well kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 21:48 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 19:48 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
Ei todellakaan, taloudessa kaksi aikuista, yksi poika ja kaksi isoa koiraa.

Lattiat tulee imuroitua ja pestyä päivittän, samoin tiskit eivät jää lojumaan tiskialtaaseen, mutta sitten on sitä kaikkea muuta, jonka saisi kyllä kymmenessä minuutissa järjestettyä, mutta aina ei ole kiinnostusta :whistle:
Peset päivittäin lattiat? Huh, huh. Oletpas tarmokas. Siis otat ihan matot pois vai välipaikat vaan? Mää en kehtaa edes tunnustaa, kuinka harvoin tulee luututtua. :ashamed:
sillon kun talossa on isoja koiria huomaisit miksi on pakko pestä lattiat ainakin kerran päivässä.
nuoremmalla siskollani on 3 isoa koiraa ja ei lapsia ja jos jättää päivänkin väliin sen huomaa. en tiiä mistä se lika tulee mut se vaan tulee. ja karvojen näärä valtava ja ei niitä voi imuroida menee imuri tukkoon.
meillä on yksi lapsi ja koti on yleensä siisti ja puhdas.
no tuokin vissiin riippuu rodusta.. Kun itse asuin kotona vielä, meillä oli aina vähintään yksi iso koira asunnossa. Silti ei kyllä tarvinnut lattioita pestä joka päivä. Imurointi oli kyllä aika pakollista, mutta pesut toimitettiin kerran viikossa.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 21:48 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 19:48 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
Ei todellakaan, taloudessa kaksi aikuista, yksi poika ja kaksi isoa koiraa.

Lattiat tulee imuroitua ja pestyä päivittän, samoin tiskit eivät jää lojumaan tiskialtaaseen, mutta sitten on sitä kaikkea muuta, jonka saisi kyllä kymmenessä minuutissa järjestettyä, mutta aina ei ole kiinnostusta :whistle:
Peset päivittäin lattiat? Huh, huh. Oletpas tarmokas. Siis otat ihan matot pois vai välipaikat vaan? Mää en kehtaa edes tunnustaa, kuinka harvoin tulee luututtua. :ashamed:
Meillä kun toinen koirista on hirvee kuolaaja ja isäntá ja poika kun juovat aamuisin kaakaota niin sitä kaakaota on sitten muuallakin kuin siellä suussa.
Kesäisin en pidä mattoja lattialla olleskaan vain talvisin ja talvisin tuo lattioitten pesu yleensä tapahtuu vain noita matottomista kohdista.
 
well
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 12:01 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 09:16 well kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 21:48 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 19:48 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
Ei todellakaan, taloudessa kaksi aikuista, yksi poika ja kaksi isoa koiraa.

Lattiat tulee imuroitua ja pestyä päivittän, samoin tiskit eivät jää lojumaan tiskialtaaseen, mutta sitten on sitä kaikkea muuta, jonka saisi kyllä kymmenessä minuutissa järjestettyä, mutta aina ei ole kiinnostusta :whistle:
Peset päivittäin lattiat? Huh, huh. Oletpas tarmokas. Siis otat ihan matot pois vai välipaikat vaan? Mää en kehtaa edes tunnustaa, kuinka harvoin tulee luututtua. :ashamed:
sillon kun talossa on isoja koiria huomaisit miksi on pakko pestä lattiat ainakin kerran päivässä.
nuoremmalla siskollani on 3 isoa koiraa ja ei lapsia ja jos jättää päivänkin väliin sen huomaa. en tiiä mistä se lika tulee mut se vaan tulee. ja karvojen näärä valtava ja ei niitä voi imuroida menee imuri tukkoon.
meillä on yksi lapsi ja koti on yleensä siisti ja puhdas.
no tuokin vissiin riippuu rodusta.. Kun itse asuin kotona vielä, meillä oli aina vähintään yksi iso koira asunnossa. Silti ei kyllä tarvinnut lattioita pestä joka päivä. Imurointi oli kyllä aika pakollista, mutta pesut toimitettiin kerran viikossa.
siskollani on 2 berniä ja 1 collie. ne ainakin tahmaa lattiat. sitä kuolan ja karvan määrää mitä niistä berneistä lähtee :x
ja toinen on vielä sellanen ettei ole vielä täysin sisä siisti vaikka on yli vuoden niin sitää pissin määrää jota sen kokosesta koirasta tulee ja tulee ja tulee... :D
eli pakko on pestä. ja imuri tukkentuu niistä karvoista. lastalla saa pari kolme kertaa päivässä lakassa niitä pois.
 
Olisi ihanaa, jos olisi priima kunnossa =) Tykkäisin pitää paikat tip toi, mutta kummasti tuo muu väki ei ole saamaa tyyppiä. On ihan toivotonta siivoilla yksikkeen, muiden sotkiessa vielä nopeampaan tahtiin :ashamed: Peruspuhtaudesta yritän huolehtia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 12:57 well kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 12:01 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 09:16 well kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 21:48 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 19:48 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
Ei todellakaan, taloudessa kaksi aikuista, yksi poika ja kaksi isoa koiraa.

Lattiat tulee imuroitua ja pestyä päivittän, samoin tiskit eivät jää lojumaan tiskialtaaseen, mutta sitten on sitä kaikkea muuta, jonka saisi kyllä kymmenessä minuutissa järjestettyä, mutta aina ei ole kiinnostusta :whistle:
Peset päivittäin lattiat? Huh, huh. Oletpas tarmokas. Siis otat ihan matot pois vai välipaikat vaan? Mää en kehtaa edes tunnustaa, kuinka harvoin tulee luututtua. :ashamed:

Onneksi ei ole koiraa eikä tule!
sillon kun talossa on isoja koiria huomaisit miksi on pakko pestä lattiat ainakin kerran päivässä.
nuoremmalla siskollani on 3 isoa koiraa ja ei lapsia ja jos jättää päivänkin väliin sen huomaa. en tiiä mistä se lika tulee mut se vaan tulee. ja karvojen näärä valtava ja ei niitä voi imuroida menee imuri tukkoon.
meillä on yksi lapsi ja koti on yleensä siisti ja puhdas.
no tuokin vissiin riippuu rodusta.. Kun itse asuin kotona vielä, meillä oli aina vähintään yksi iso koira asunnossa. Silti ei kyllä tarvinnut lattioita pestä joka päivä. Imurointi oli kyllä aika pakollista, mutta pesut toimitettiin kerran viikossa.
siskollani on 2 berniä ja 1 collie. ne ainakin tahmaa lattiat. sitä kuolan ja karvan määrää mitä niistä berneistä lähtee :x
ja toinen on vielä sellanen ettei ole vielä täysin sisä siisti vaikka on yli vuoden niin sitää pissin määrää jota sen kokosesta koirasta tulee ja tulee ja tulee... :D
eli pakko on pestä. ja imuri tukkentuu niistä karvoista. lastalla saa pari kolme kertaa päivässä lakassa niitä pois.
:LOL: :LOL:
 
syyssiivous
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 12:58 valdemari kirjoitti:
Olisi ihanaa, jos olisi priima kunnossa =) Tykkäisin pitää paikat tip toi, mutta kummasti tuo muu väki ei ole saamaa tyyppiä. On ihan toivotonta siivoilla yksikkeen, muiden sotkiessa vielä nopeampaan tahtiin :ashamed: Peruspuhtaudesta yritän huolehtia.
Just näin, tykkäisin niin siisteydestä ympärilläni. järjestelen kyllä paikkoja ja keittiönlattia on kyllä päivittäin putsattavakin, mutta miten ihmeessä se siisteys kestää sitten vain niin vähän aikaa. Meillä lapset 8v,7v ja 3kk. Vaikka kuinka sovittu, että tavarat pannaan paikoilleen, niin aina on sekasta. Ja keittiön pöydät varsinkin, iik! tasot täytyy ihme roinasta harvase hetki...Miten ihmeessä sais kodin pidettyä siistinä?
 
Elzu
No ihan ok kuntoinen huusholli löytyy täältä.
kaksi tyttöä talossa.

Kerran viikossa siivoan "kunnolla", joka päivä järjestelen paikkoja ja lakaisen lattiat.
Aina tykännyt että paikat on siistit, vaikka yllätysvieraitten tulla.

Mulla on sen verran helpompaa tietty pitää paikat järjestyksessä, kun olen ollu 8v kotiäitinä, saas nähdä sitte kunhan lähden taas työelämään, miten räjähtäny kämppä meille tuleekaan :whistle:
 
Yritän sopia kutsutut vieraat aina siivoja-kerran jälkeen. Siis pari kertaa kuukaudessa on päivä tai kaksi jolloin paikat melko tiptop. Muulloin huusholli väliltä aika siisti-hullunmyllyn. Hullun-myllyn huushollia en kyllä siedä yhtään. Usein tuntuu vaan nyt kotona ollessa, että koko aamupäivä menee järjestellessä ja imuroidessa ja sitten ipanat kävelee kengillä eteisen poikki.. :$
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 14:53 Elzu kirjoitti:
No ihan ok kuntoinen huusholli löytyy täältä.
kaksi tyttöä talossa.

Kerran viikossa siivoan "kunnolla", joka päivä järjestelen paikkoja ja lakaisen lattiat.
Aina tykännyt että paikat on siistit, vaikka yllätysvieraitten tulla.

Mulla on sen verran helpompaa tietty pitää paikat järjestyksessä, kun olen ollu 8v kotiäitinä, saas nähdä sitte kunhan lähden taas työelämään, miten räjähtäny kämppä meille tuleekaan :whistle:
No meillä taasen oli kyllä tahmeempi ja sekasempi koti, kun olin (tai mies oli) lasten kanssa kotona. Nyt on niin siistiä ettäh! :D
 
priimakunnossa tarkoittaa mitä? avotakan näyttyn asuntoa?

imuroin 4 krt viikossa- meillä on koira,
ja tiskit laitan koneeseen mahdollisimman pian- inhoan likaisia astioita
petit petaan aina aamupalan jälkeen

ja lasten huoneen kun oon saanut siivottua- se on kohta saman näköinen kuin ennen siivoustakin.
ja kotimme näyttää kodilta jossa kaikilla on hyvä olla. täytyy kyllä sanoa että kun koti on siisti niin mielikin on parempi!
 
H-e-r-k-k-u-s-u-u
Joo no ei oo priima kunnossa.
Kostealla pyyhin tarvittaessa noin 2 krt/vko,miehen sähkö-pyörätuolista kun tulee likaa myös ulkoa ja kyllä kura jäljet pyyhin pois. Tyttö myös kävelee sisälle usein kengät jalassa.
Keittiön lattiaa myös tarvittaessa.
;)
 
Meillä kaksi teini-ikäistä lasta, yksi taapero ja koira.

Koti pysyy järjestyksessä, koska tällä hetkellä kotiäitinä hääräävänä minulla on aikaa siistimiseen riittävästi.

Pidän järjestystä yllä pienellä päivittäisellä siistinnällä. Keittiön imuroin lähes päivittäin, sillä 1-vuotias harjoittelee itsesyömistä ja ruokaa tippuu väliin minne milloinkin. Muutoin asunto imuroidaan kahdesti viikossa. Kerran lattioiden pesu ja pölyt pois pinnoilta samalla.

Koira tuo sekin jaloissaan kuraa ja hiekkaa ulkoa tullessaan.

Osin siisti kämppä johtuu mun kontrollifriikkiydestänikin. En osaa olla siivottomassa ympäristössä. Vien itse käyttämäni tavarat samantien paikoilleen jne. sillä siivottomassa ympäristössä on vaikea rentoutua.

Kun lukaali on kunnossa, on aivan sama milloin saadaan yllätys tms. vieraita
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 09:16 well kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 21:48 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 19:48 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
Ei todellakaan, taloudessa kaksi aikuista, yksi poika ja kaksi isoa koiraa.

Lattiat tulee imuroitua ja pestyä päivittän, samoin tiskit eivät jää lojumaan tiskialtaaseen, mutta sitten on sitä kaikkea muuta, jonka saisi kyllä kymmenessä minuutissa järjestettyä, mutta aina ei ole kiinnostusta :whistle:
Peset päivittäin lattiat? Huh, huh. Oletpas tarmokas. Siis otat ihan matot pois vai välipaikat vaan? Mää en kehtaa edes tunnustaa, kuinka harvoin tulee luututtua. :ashamed:
sillon kun talossa on isoja koiria huomaisit miksi on pakko pestä lattiat ainakin kerran päivässä.
nuoremmalla siskollani on 3 isoa koiraa ja ei lapsia ja jos jättää päivänkin väliin sen huomaa. en tiiä mistä se lika tulee mut se vaan tulee. ja karvojen näärä valtava ja ei niitä voi imuroida menee imuri tukkoon.
meillä on yksi lapsi ja koti on yleensä siisti ja puhdas.
Meillä lapsia 2, yksi isohko karvainen koira ja tosiaan, ainakin alakerran lattiat on luututtava päivittäin, samoin imuroitava. En nyt tiedä onko meillä aina priimakuntoista mutta kyllä kehtaan ovesta sisään päästää vieraan kuin vieraan ilman pelkoa kulmien nostelusta.
 
Voi kun ihanaa että muitakin siivoushulluja...Tai siis en tee mielelläni,mutta itse olen tottunut siistiin kotiin ja mies vasta onkin.Olemme tehneet listan jota nuodatan jotta saan kaikki siivottua.Joka päivä menee tytön päiväuniaika siivoamiseen ja aloitan aamulla kun mies lähtee töihin ja tyttö nukkuu vielä 2-3 tuntia.Yksi 1 vuotias ja olen raskaana.
Eli päivässä menee noin 4-5 tuntia siivoomiseen.Meillä on reilu 10 huonetta ja täytyy sanoa että olen uupunut tämän kodinhoidon myötä.Mies vaatii että kun olen kotona minä siivoan.Kun olin töissä,meillä kävi siivooja viikottain.Nyt kaikki tuo on minun niskoillani.

Nytkin huono omatunto vaivaa että tässä istun ja kirjoitan.Tyttö nukkuu vielä ja olen jo siis 3 tuntia siivonnut.

Allasta siivotaan kaksi kertaa kuussa sentään,mutta kaikki muu on mun hoidettava.Kun tyttö on ollut kipeenä,meillä yhtä huutoa.
Mies kai luulee että pidän tästä,hän ainakin pitää ja ylpeilee kaikille että vaimo hoitaa itse meidän talouden.
Joo,oon niin reipas.
.Ruokaakin oon oppinut laittamaan,se on yllättävän helppoa.Varmaan moni voi kauhistua tätä,mutta meillä oli ennen niin kiireinen elämä,että lennossa jotain söimme.Mies on tyytyväinen kun olen jälleen raskaana,mulla työstämistä sillä toivoin töihin pääseväni jo vuoden alusta.Mutta oon nalkissa täällä kotona,huushollin vankina...
Ruokalistan mukaan tänään teen lihamureketta ja muusia sekä salaatteina porkkana-raejuusto ja kaali-fetasalaattia.
Onneks mies auttaa näiden ruoka-ja siivouslistojen kanssa,hän on hyvä organisoimaan asioita.
Eikun siivoamaan!!
:headwall:
 
labbari
Miten te toiset onnistutte pitämään kodin priimakunnossa? Mikä on salaisuutenne? =)

Mulla on vain yksi 2 kk vauva ja en onnistu pitämään kotiani priimakunnossa, vaikka kovasti haluaisin. On ihana, kun joka paikka on siisti. Miten ehditte siivota, missä välissä? Mitä muuta ehditte tehdä (tavata toisia äitejä jne)?Toisaalta täytyy tunnustaa, että aikaa menee nykysin aika paljon netissä roikkuessa... :ashamed:

Kertokaa mulle! Älkää sitten sanoko, että jakakaa kotityöt. Sitä toitotettiin joka paikassa ennen vauvan syntymää ja synnyttyä, mutta kun miestä ei kiinnosta niin ei.
 
:flower: Suht koht järjestyksessä on...jokatoinen päivä impataan ja lattiat pesen 2 kertaa viikossa vaikkakin asumme remontin keskellä,joka välillä tuntuu yhtä tyhjältä, mutta toisaalta tuntuu että kun pyörimme samoissa pienissä tiloissa 7 henkeä vielä pitkän aikaa niin in mukavaa pitää siistinä nämä! Ja toisaalta sitten myöhemmin saa kyllä tarpeekseen siivota isoja tiloja! :heart:
 
No,tuo listan teko auttaa,tee yhessä miehes kanssa ja sitä vaan kun noudattaa,pysyy koti siistinä.Ja aina korjaa jäljet.

Mulla menee päivässä noin 4-5 tuntia päivässä siivoomiseen,aamulla alan ja päiväunien aikaan jatkan.

Nyt siis taas mentävä.
 

Yhteistyössä