kaikki eskarilaisten äidit hoooi :) kysymyksiä teille :)

ihan ensin haluan tietää että
monelta eskarilainen menee nukkumaan?
monelta herää? (ja monelta alkaa eskari)

niin ja tärkein kysymys oli se että

mitä saatte eskarilaisen syömään aamupalaksi?
mä jaksan joka ilta stressata tuosta tulevasta aamupalasta kun poika ei meinaa syödä mitään normaalia..

Meidän poika menee nukkumaan viimeistään klo 20 ja herää(mme) siinä klo 6.30 paikkeilla. Eskari alkaa klo 8.15,torstaisin klo 9.

Poika on toooooosi huono aamusyöjä. Omena tai porkkana menee aamulla, leipää tai puuroa on turha edes tarjota. Juo myös lasillisen omatekoista viinimarjamehua aamulla. Ennen stressasin asiasta, mutten enää. Olen itse ollut samanlainen nirso aamusyöjä. Kaikki ruoka teki aamuisin niin pahaa, että meinasin oksentaa...sen takia en poikaakaan enää ole pakottanut syömään mitään omenaa tukevampaa. Pääasia, että sinne uppoaa edes jotain:)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="utelias";22360894]mitä ap:n lapsi istten haluaa aamuisin syödä ,jos ei mitään "normaalia" ?[/QUOTE]

no jos lapselta kysyis että mitä haluais niin voisin vaan kuvitella mitä se olisi. varmaan kilo sokeria jonkun hillon kanssa.

"Piika-äiti"
Meillä on ollut lapsi, joka miltei koko alakouluajan söi kouluaamuina palan marja/hedelmäpiirakkaa ja sen kanssa noin desin jogurttia piirakan kastikkeena.

Kehitin reseptin, joka ei ollut kohtuuttoman sokerinen eikä rasvainen, vaan runsaskuituinen ja jopa terveellinen. Tein joka lauantai pellillisen piirakkaa, pakastin palasina ja otimme illalla aina marjapiirakkapalan sulamaan.

Menee nukkumaan klo 20.00 ja herää noin 6.30-7.00,taksi hakee 8.20 ja vie 8.30 alkavaan eskariin.

Syö yleensä leivän ja maitoa sen kanssa,ehkä omenan päälle tai sitten muroja,jugurttia yms.

Meidän eskarilainen menee nukkumaan klo 20- 20.30 ja herää 7-7.30.

Yleensä syö aamupalan tarhassa, mut joskus kotona. Silloin syödään leipää + jogurttia/viiliä tai muroja. Eskari alkaa klo 9, mut likka menee hoitoon yleensä kahdeksalta.

"imppu"
Mun eskari käy nukkumaan klo 19-20 jos ei ole nukkunut päiväunia eskarin jälkeen kera päikkäreidein nukkumaan n. klo 21.
Herää aamulla 7-8 välillä ja eskari alkaa klo 9
Syö joka aamu puuroa mehukeitolla tai maidolla ja sokerilla tai maidolla ja voi silmällä tai hillolla :)

tyutyu
Meillä poika menee nukkumaan vaihdellen väsymyksen mukaan n.19.30-21.00, riippuu kuinka rankka päivä on ollut.
Herää n.7.30-8.00 aikaan. Vien 9.00 eskariin.

On hoidossa n.9.00-16.00.

Poika syö aamuisin vaihdellen leipää, puuroa, jugurttia, hedelmiä joskus muroja(yleensä jos laiskuuttani laitan muroja poika ja 4v. veljensä valittaa et miks muroja...) Juo maitoa. Meillä nuorimmat lapset syönneet aina hyvin...

Mutta tyttö nyt 13v. ei 1,5v. alkaneen ruokavastustelun jälkeen ole syönnyt oikein koskaan aamupalaa heti herättyään...

Sanoisin että älä ole huolissasi, jotkut ihmiset eivät vain "pysty" syömään aamuisin. Tarjoa pojallesi järkevää aamupalaa, jos ei syö, niin on syömättä... Herkkuja en lähtisi antamaan..

mitä saatte eskarilaisen syömään aamupalaksi?
mä jaksan joka ilta stressata tuosta tulevasta aamupalasta kun poika ei meinaa syödä mitään normaalia..

Yhteistyössä